• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-26 17:49:56 följande:
    Devin är jättefint!!

Skönt att de håller tät koll på dig så att inget händer din lille skatt!

34+ stoppar de ingen i stockholms län som jag fattar det, vet inte hur det är i övriga sverige. Men det betyder ju oxå att de anser att bebisen klarar sig bra då! Kan behövas lite sond och värmedyna i början.
    Jaa, jag gillar det också nu, mer & mer! De va min mans idé faktist.. vi var inne på Colin innan, men så en morron när jag gick upp sa jag "The devil har härjat hela natten.." o då utbrast han bara "Devin!" ;)

Är det så? Har ingen koll faktiskt men du kanske har rätt.. Och ja precis, då är de ju ingen fara på taket. Lite tid på sjukhus bara men de kan man ju faktiskt överleva isåfall :)

Jag drog nyss igång en maskin me tvätt, och en maskin me disk, och ett varv me dammsugarn - nu har jag en förjävlig "mensvärk", sammandragningar + bultande känsla i underlivet. De går bra nu! Puh. Ska lägga mig i ett bad och se om de släpper!
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-26 16:21:51 följande:
    En liten fråga bara, jag låg på soffan och vilade helt avslappnad innan, då kom hunden i världens fart och hoppade mig rakt på magen och tog spjärn och hoppade vidare från magen, gjorde ont då jag va avslappnad i hela magen. Har hört om moderkakor som börjat släppa så jag blev lite orolig, har moderkakan i framvägg. Är det något jag ska kolla upp eller ska jag slappna av igen!?

(för att göra det lite roligare!? Så måste jag tillägga att det är en liiten hund på 2,5 kg men det gjorde ont och jag är lite smått orolig ändå!!)
    Det är nog ingen fara

Jag har hört att det gör sjukt ont när moderkakan lossar och det gör den inte så lätt. Jag har fått en hel del smällar av lilleman på magen...och han vägen nästan 14 kg! Min moderkaka ligger också fram och visst blir man lite öm efter en magsmäll, men det brukar inte vara någon fara.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Fia:

Vilket fint namn Och du vännen....lyssna på läkaren! Om du haft ont hela dagen idag ska du ju verkligen inte jobba i morgon....envis eller inte. Ta hand om dig och magen, det är prio ett (ingen kommer ändå att tacka dig för att du satsar på att vara superkvinna...been there done that)

*bamsekram*

• miraclee
    Odetta skrev 2010-12-26 18:52:58 följande:

Fia:

Vilket fint namn Och du vännen....lyssna på läkaren! Om du haft ont hela dagen idag ska du ju verkligen inte jobba i morgon....envis eller inte. Ta hand om dig och magen, det är prio ett (ingen kommer ändå att tacka dig för att du satsar på att vara superkvinna...been there done that)

*bamsekram*

Taack! :) Vi är väldigt nöjda, och väldigt överens! :D

Nej du har ju rätt, vem skulle tacka mig för det egentligen.. och varför riskera att lillbus kommer tidigare bara för jag är rastlös av mig, de äre inte värt..

Efter ett varmt bad försvann sammandragningarna men nu när jag sitter här i soffan kommer dom tillbaka direkt, gör ju ont! Why? Svårt o veta när man ska ringa in o höra me FL eller inte.. känns ju bara löjligt..
  • Odetta

Åhhh blääää...jag skulle inte ha ätit all denna choklaaaaad. Nästan 250 gram choklad i form av otaliga ihåliga chokladkulor och en halv tomte 

*känner mig spyfärdig och fanns det en grön smiley skulle jag sätta en sådan här*

• Odetta
    miraclee skrev 2010-12-26 19:42:24 följande:
    Taack! :) Vi är väldigt nöjda, och väldigt överens! :D

Nej du har ju rätt, vem skulle tacka mig för det egentligen.. och varför riskera att lillbus kommer tidigare bara för jag är rastlös av mig, de äre inte värt..

Efter ett varmt bad försvann sammandragningarna men nu när jag sitter här i soffan kommer dom tillbaka direkt, gör ju ont! Why? Svårt o veta när man ska ringa in o höra me FL eller inte.. känns ju bara löjligt..
    hjälper det om du tar en alvedon? Om en alvedon inte tar bort det onda i sammandragningen och gör att magen lugnar ner sig så ska du ringa in...och du är absolut inte löjlig vännen. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

*kramisar*
  • miraclee
    Odetta skrev 2010-12-26 19:45:12 följande:
    hjälper det om du tar en alvedon? Om en alvedon inte tar bort det onda i sammandragningen och gör att magen lugnar ner sig så ska du ringa in...och du är absolut inte löjlig vännen. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

*kramisar*
    Ska prova! 2 st va?

Dom sätter ju inte CTG när man är inne nu, så vad gör dom isåfall? I Fredas såg hon + kände på magen varje gång en sammandragning kom, men ja.. jag vet inte.. får prova alvedon och se om de avtar! Får ju så himla ont i svanken direkt också, ändå stressar jag inte runt nu.. :p

Och ang chokladen, hahahaha! Du e så rolig :D Hur orkade du allt? ;)

Kraam!
  • Bjornis
    Odetta skrev 2010-12-26 19:43:01 följande:

Åhhh blääää...jag skulle inte ha ätit all denna choklaaaaad. Nästan 250 gram choklad i form av otaliga ihåliga chokladkulor och en halv tomte 

*känner mig spyfärdig och fanns det en grön smiley skulle jag sätta en sådan här*

Haha, sitter och gnager i mig en hålig chokladtomte nu och börjar få fina sura uppstötningar. Dumma jag.

Klockar sammandragningar också bara för att det är kul att göra nåt. Inget som känns nåt utan bara magen som blir stenhård och jag som blir kissnödig. Men de kommer hela tiden med 4 minuters mellanrum ganska exakt och håller i sig 1 min ungefär. Jag som knappt haft sd hittills. Jo, när jag gått ur bilen eller när jag gått för snabbt eller nåt men absolut inte fler än 5 per dag typ men nu har det här hållit på i kanske 3-4 timmar. På ett sätt hoppas jag att kroppen över lite och att det snart klickar till och blir en pöl med vatten och att bebis vill ut men samtidigt vill jag ju att han ska ut om en vecka?!
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-26 19:54:21 följande:
    Haha, sitter och gnager i mig en hålig chokladtomte nu och börjar få fina sura uppstötningar. Dumma jag.

Klockar sammandragningar också bara för att det är kul att göra nåt. Inget som känns nåt utan bara magen som blir stenhård och jag som blir kissnödig. Men de kommer hela tiden med 4 minuters mellanrum ganska exakt och håller i sig 1 min ungefär. Jag som knappt haft sd hittills. Jo, när jag gått ur bilen eller när jag gått för snabbt eller nåt men absolut inte fler än 5 per dag typ men nu har det här hållit på i kanske 3-4 timmar. På ett sätt hoppas jag att kroppen över lite och att det snart klickar till och blir en pöl med vatten och att bebis vill ut men samtidigt vill jag ju att han ska ut om en vecka?!
    hihi vad spännande...tänk om kroppen mjukstartar lite nu

Och visst är det GOTT med choklad...men ja, halsbrännan som kommer efteråt är ju inte nådig.

*kramisar*
  • Odetta

I väntan på vår röntgensyrra....ska vi gissa på henne bebis???

Röntgensyrrans bebis:

Odd:
     Ines är född den 24/12 klockan 13:24, 3250 gram tung och 48 cm lång

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma