• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

God Jul kära vänner! Hoppas att ni haft en fantastisk dag!

Lycka till Rontgen, kanske är du mamma redan!

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84

LYCKA TILL RONTGEN GOD JUL PÅ ER !!

GOD JUL PÅ ER ALLA !!
    Tomte

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • kajsalisa

Hej alla fina tjejer. Hoppas ni hade en bra dag igår med nära och kära. Undrar hur det har gått för Röntgen?! Är sååå nyfiken... Här är allt lugnt, 1 vecka kvar till bf. Helt otroligt... Fast jag har en känsla av att det nog blir längre än så. Hur mår ni andra som har bf runt den här tiden? Björnis? Påväg? Cat? Har jag glömt nån?

• PåvägMotSyskon

jag är hemma än.. och har en känsla ava tt jag kommer gå över till andra sidan året innan det händer något.
    men man vet ju aldrig?!

Bm besök 28.e och de känns inte som jag vill be om en 4.e hinnsvepning OM de skulle sättas igång (då de e 3 dar till bf då) och så händer det att han kmmer till nyår.. känns inte lockande tyvärr =( så väntar ja hellre.. MEN kanske ska be om en tillväxtkolls-remiss?? eller nått som gör att man har  lite koll eller om man får hinnsveps tid utsatt i jan början istället isf??

Hur går de för dig kajsalisa?? o som sagt alla med bf nu såhär i slutet??

Tror nog rontgen ligger på bb o myser me bebis nu, =)

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Cat79

Här är det lugnt.... än så länge och jag hoppas bebis väntar till nästa år Flört. Helt sjukt att vi är så nära nu många här i tråden!

Jag ska ju på tillväxtultraljud mån så det blir spännande att se hur mycket bebis väger (tar det lite med nypa salt då många har fått ganska fel mått). Tis är det BM igen för att mäta magen och hoppas den har växt 1 liten cm iallafall (känns naturligt att magen blir mindre ju längre ner den är och min är jättelåg....)

PåvägMotSyskon: Känns som att du ska avvakta hinnsvepning då det inte är många dagar till BF. Du kan ju alltid se om de kan göra en tillväxtkoll som jag ska på.

Kajsalisa: Hoppas ni kommer hem ordenligt sen när ni firat färdigt så du kan invänta bebis :)

Som sagt så ligger säkert Rontgensyrran och ha det fantastiskt med lilla Ines.

Kram på er!

• 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-25 12:20:52 följande:
    jag är hemma än.. och har en känsla ava tt jag kommer gå över till andra sidan året innan det händer något.
    men man vet ju aldrig?!

Bm besök 28.e och de känns inte som jag vill be om en 4.e hinnsvepning OM de skulle sättas igång (då de e 3 dar till bf då) och så händer det att han kmmer till nyår.. känns inte lockande tyvärr =( så väntar ja hellre.. MEN kanske ska be om en tillväxtkolls-remiss?? eller nått som gör att man har  lite koll eller om man får hinnsveps tid utsatt i jan början istället isf??

Hur går de för dig kajsalisa?? o som sagt alla med bf nu såhär i slutet??

Tror nog rontgen ligger på bb o myser me bebis nu, =)
    Ja som Cat skrev kanske bara inte ta en till svepning och bara ta det som det kommer Hoppas han tittar ut innen 2011 men sanoligen så kanske han kommer ut nästa år istället det är bara 6 dagar kvar tills du har BF dag Drömmeråh gud vad spännade gumman.
    Kanske ta Tul istället och titta hur stor han är kanske han är en Amadeus kopia och inte kan ta sig ut själv
  • 3 barns mamma84

Rontgensyrran: Grattis till dig jag har en kännsla att du snussar bebis ju nu Hjärta

Hoppas er juldags morgon har varit Okej ..
    Tänker på Havsklippan kan inte sluta tänka på er ..
    Satt igår kväll och bara grätt av att jag såg på Elias och kände mig lycklig men när jag insåg att det du går igenom är ORÄTTVISST !!!
    Jag tände till och med ett ljus för dig igår.

Min julafton var bra ammade och åt mat och massa julklappar barnen fick.
    Var så trött.
    Fick till och med madels andra gången denna år som för 2009 och nu 2010 haha vilken jävla tur man har.
    Alla åt gröten och jag var inne i sovrummet och ammade och när jag kom tillbaks så sa dem DU har mandeln då ingen annan fått och det var sambons lillebror som gav mig gräten till mig haha jävla osis hahaha och jag FICK MANDELN hahahaha

• Bjornis

Hej hej, Ja här händer inte nåt. Haha. Fick hallonbladste i julklapp av maken så det är väl dags att börja smutta på det.
    Vi ska ta oss ut lite på rean bara för att nu. Se om lite rörelse och julhets hjälper. Jag är jättetrött bara, men det kan ju va att det blev ett gäng folk här igår och jag var ju ändå värdinna även om maken styrde upp så fint!
    Sovit bra de senaste nätterna. Mkt bättre än tidigare. Jag hoppas att det är ett tecken. Att kroppen ska vila inför THE thing liksom!

Hehe. Men men, nu kan vi ju lika gärna gå över till januari för knoddens skull. För min skull - nja. Jag vill ju SNUSA BEBIS. Gör du det nu Röntgen???

Cat: spännande med TUL. Hade också velat se hur stor vår är.... Det får la bli en överraskning. Haha.

Vi ska till bm på måndag. Dammit. Hade ju tänkt att vi slipper det men nähä... Hoppas nu magen stannat upp lite i växten. Nu har den sjunkit lite igen. Skönt.

• Odetta

Hej allihopa

Jag har nog banne mig haft den absolut bästa julafton NÅGONSIN!!! Allt var så himla bra och ååhhhh, jag känner mig så lycklig

Vi firade hemma hos svärföräldrarna och mannens familj, så min familj saknade jag lite, men det var så perfekt ändå. Lilleman strålade av sådan ÄKTA julkänsla, jag blev så varm och stolt över att just jag har fått bli mamma till denna underbara lille pojke.

Han fyller ju 2 i februari så ALLT var så nytt och spännande för honom. Han satt som klistrad framför kalle anka, ögonen stora som fat! Och sedan julklappsutdelningen...när han insåg att han skulle få presenter så varje gång hans namn ropades upp så sprang han och tog emot presenten med ett "Kack Kack" (tacktack) och så satte han sig helt konsentrerat hos mig och öppnade försiktigt och med så stor spänning! Det var helt underbart att se! Är det så man såg ut första riktiga julen liksom?

Och visst har jag haft julafton med töserna också, så första julafton med barn är det ju inte för mig....men det var banne mig den första julen med sådan GENOMGÅENDE enorm kärlek och glädje och harmoni. Jag är verkligen LYCKLIG!

Sedan fick jag visserligen inte prata med töserna och dem firar ju jul idag så jag vet inte om jag får tag i dem idag, men  min lyckna jag upplever här väger tyngre på min balansskål just nu. Lyckan från igår känns som om den kommer räcka läääänge, oavsett motgångar.

*kram på er alla goa*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Bjornis
    Odd: Va härligt att du det känns så bra just nu. Det är du värd! Fortsätt och njut nu!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma