• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Dag och natt skrev 2010-12-23 18:59:48 följande:
    God jul kära vänner Hjärta
    Hoppas ni alla mår bra nu när födslarna står som spön i backen de närmaste dagarna. En mycket nära vän till mig fick barn i förrgår, en lång pojke som är söt som socker! Längtar tills jag får se honom i verkligheten också. 

Jag har inte följt med i tråden men tänkte uppdatera lite om vad som hänt oss sen senast. Varnar för deppinlägg mitt i juletider (så om ni inte vill bli ledsna så läs inte mer..)!! På lördag ska jag få första pillret och på måndag ska jag föda ut vår lilla flicka Wilma Hjärta... känns overkligt men som rätt beslut då hon inte skulle klara sig efter födseln. Idag var vi och skrev in oss på avdelningen för att få information från läkaren och en snabb undersökning av mig och barnet. Vi fick då veta att de misstänker att barnet har något som kallas för "Vacterl-association". Varje bokstav står för en missbildning på olika organ och om man finner att barnet har minst tre av missbildningarna brukar man ge den diagnosen. En oerhört sällsynt diagnos, 250 barn i världen föds varje år med det och man vet inte orsaken (därför man inte kallar det för syndrom utan för association). Vi får förhoppningsvis svar efter obduktionen om det stämde in på henne. 

Drömmer massor om henne, häromnatten drömde jag att hon buktade ut med hela sitt huvud genom min mage så jag kunde hålla i huvudet och då log mot mig, hon var så fin. Det är så fruktansvärt tungt och jag har sovit massor senaste veckan, har ingen energi eller ork kvar. Det blir därför en lugn jul hemma hos min sambos far vilket känns skönt, bara få äta lite gott i lugn och ro. 

Men ni ska veta att vi trots allt mår ok, vi tar en dag i taget och vi har varandra och kärleken. Är det något vår lilla flicka lärt oss är att vi verkligen finns för varandra och längtar efter familj tillsammans. Det finns ingen som är så underbar som min sambo.

Avslutar med en dikt av en okänd författare som får mig att böla floder men som jag direkt har tagit till mitt hjärta.

En liten ängel 

Var inte arg lilla mamma 
    jag var tvungen att gå. 
    När dom klippte banden, 
    orkade inte mitt hjärta att slå. 

Älskade pappa, 
    mitt liv blev så kort. 
    Ta hand om varandra, 
    när jag flyger bort. 

Jag vet att ni gråter 
    och det finns ingen tröst, 
    men lyssna till era hjärtan 
    och ni kommer höra min röst. 

jag finns inte bland er, 
    men jag finns ändå 
    Jag hör era böner 
    och älskar er så! 

Tack för era omtänksamma inlägg som jag läste tidigare... Det betyder mycket för mig att både få stöd och få skriva av mig ska ni veta. Många kramar och god jul på er Hjärta

Jag man inte säga mer än att mina ögon sprängs av smärta och gråtande hjärta av sorg den smärtan du befinner dig i en stark kvinna du är en ängel du är ängelen som föder ett barn som du lämnar till himlen ängelen som kommer att se till er för varje stund NI är aldrig ensamna hon finns hos er ALLTID för varje andetag du tar finns hon hos dig.
    Se till att ta kort ta hand och fotavtryck på henne på måndag ta alla minnen du kan och njut av henne den stund du håller om henne
    HjärtaHjärtaHjärta
    Jag tänker och ber för er hela tiden mitt hjärta gråter bara av sorg jag vill bara hålla om er och aldrig släppa taget.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • PåvägMotSyskon
    Havsklippan -  Sånt här är aldrig roligt, och man finner sällan ord för att beskriva dem ord man känner när du berättar hur det ligger till... inga ord tröstar känns det som.
    Jag kan inte riktigt förstå att detta händer på riktigt, inte bara är något man läser på en skärm.. utan det handlar om de riktiga livet...

Hade jag möjlighet att ge dig/ er en kram, så hade jag velat göra det, länge och hårt.

Jag håller med tidigare inlägg, ta kort, ta hand/fotavtryck.. det är guldvärt att ha kvar.

Ni blev en familj, den dagen hon bestämde sig att stanna i din mage så blev ni en familj. Även om hon inte klarar ett liv här bland oss så finns hon bland oss när det väl är så. Du och din man förenas alltid genom henne, eran dotter. Hon kommer alltid hålla i era händer och gå emellan er och stärka eran kärlek som med största säkerhet har gjort erat band som familj så starkt som de bara går.

Tänker på er så mycket vännen, ni gör rätt och ni har varandra.
    HjärtaAll kärlek till er gumman. Jag finns här om det är någotHjärta

ps. den där dikten skrev jag jag till en annan tjej där jag bor (på fb skicka jag den) me en bild på hennes son som blev bara 2år, han fick hjärnhinneinflammation, och hade symtom, varav feber hög o kunde inte göra nått. Läkaren skicka hem dem, o några timmar senare gick han bort,,, de e tragiskt att saker behöver ske... men man måste försöka gå vidare i livet. Pojken hette Neo W-S ifall du vet vem ja menar, tror dem skrev massvis om honom överallt. sjukhuset va mora.. ds
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Happiness
    Havsklippan:det är så fruktansvärt orättvist och hemskt. Gråter med er.....När jag födde mitt döda barn ville jag hålla och se det. Det är jag väldigt glad för att jag gjorde. Nu vet jag att hon existerat på denna jord på rikigt. Det var inte bara en dröm-. Jag fick ett bevis...har den minnesbilden på min näthinna för resten av mitt liv. Vi valde att inte ta kort men jag tror att om man orkar det så är det till hjälp. Ta i allafall med kameran så kan ni bestämma er sen...
    Det var ett år sen jag gick igenom detta och ja sorgen mattas men kommer alltid finnas där som ett ärr. Även om du inte gått tiden ut..så har ni varit föräldrar åt denna flicka om än en väldigt kort tid... Hon kommer alltid finnas i era hjärtat.

******alla kramar i världen till er*****
  • kajsalisa

Så fruktansvärt jobbigt Havsklippan. Mina tårar rinner när jag läser ditt inlägg... Alla mina tankar är med er. Ta hand om varandra och prata, prata, prata. Massvis med kramar till er!!

• Smålands jänta i storstaden

Finner inte ord havsklippan, det är hemskt och så sorgligt. Hoppas ni får svar på varför det hände just eran tös, så att ni sinom tid känner att ni vill försöka igen. Tänker på er och hoppas ni har det så bra ni kan ha det. Massor med kramar

• toksnippa

Stor varm kram till dig/er Havsklippan!! Så tungt, och så strongt beslut - det är bara så bittert orättvist att er lilla tösabit fick sådan otur med att få dessa problem.  Ös ur dig, här eller hos någon annan. Så nyttigt!! Kram återigen, tänker på er!

underbargava.blogg.se - Mileon 3/12-10
  • Bjornis
    Havsklippan: inga ord räcker till i ett sånt här läge utan jag skickar många varma tankar och kramar till dig och din man!
  • Mabaja

Havsklippan: Vill bara säga, TA HAND OM ER! Allesammans, ta tid att sörja, ta tid att gå igenom det ni nu går igenom och låt allt få ta sin tid! Nu blir du mamma, en änglamamma, till er lilla Wilma! Det är inte ett nederlag att förlora sitt barn, ni kommer sakna henne men ni kommer bli stärkta av det ni går igenom! Glöm inte varandra, du och din sambo utan ta hand om varandra!

Sedan vill jag önska er en riktigt God Jul! Kanske blir en och annan julbebis med! :)

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • rontgensyrran

God morgon flickor! Det verkar vara som julafton är min grej. Först MA:et som satte igång förra julafton. Och nu så gick vattnet för ca 30 min sen. Först så var jag uppe och kissa sen efter det så låg jag i sängen och kände att det knäppte till i underlivet sen började det rinna lite, först tänkte jag är det flytning eller jag måste kanske kissa igen. Sen när jag gick mot toaletten fortsatte det att rinna lite sen satt jag där och kissade/vattnet gick efter det så gick jag och la mig för att efter 5 min gå på toaletten igen och så rann det.

Så nu ringde jag till förlossningen i Jönköping och ska in där efter jag ätit frukost. Efter vattnet har gått har jag nu fått 3-4 värkar.

Så det blir en spännande dag idag flickor :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma