• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee

Lite ego..

Julafton var helt ok. Började me frukost hos mina föräldrar, och lite småpaket. Fick en ny plattång och gravidyoga + profylaxkurs, de ska bli härligt :)

Sen vidare till mannens syster med kille, barn + mamma. Åt lunch och öppnade paket, fick 2000 kr på Babyland i presentkort + lite småsaker.

Av min underbara man fick jag en kamera! Han e så fin! Så jag kan ta "riktiga" bilder på mage + bebis o allt sen, ååh vad han är go! Av mig fick han en mjukisdress från HM "I love dad" och en body, byxor + mössa där de står "Daddys no 1" Han blev helt tårögd o skitglad! Även Michael jacksons nya skiva.

Jag är nöjd :)

Eftermiddagen/kvällen däremot var inge bra alls. Har haft onda sammandragningar nu i 1 v drygt, 1,5 max.. men de blev värre i fredas, tillslut kom dom hela tiden o sen fick jag panikont så vi ringde förlossningen som bad oss komma in, så vid 22 anlände vi dit, kom in på intagningsrummet o så kom en BM som jag hade liiite svårt för! Grr. Hon hittade inte hans hjärtljud men hon höll dopplern heeelt still på samma ställe, då sa ja att hon kunde flytta den åt vänster för där brukar han va, då flyttade hon den till höger o fick bara in min puls på 120 (!!!!) men tillslut flyttade hon den till rätt sida o då fick hon in hans hjärtslag på 175 (!!) stressad mamma, stressad bebis. Blä!

Sen kom läkaren direkt o la UL dopplern på magen, då kom en riktig sammandragning igen så hon fick avvakta lite, sen kollade hon o han mådde ju bara bra förutom att han va stressad då, mitt BT var på 155/115 (stressad!!). Efter en stund lugnade vi ner oss båda två och jag fick "bekräftat" Prematura sammandragningar. Min livmoder är tydligen väldigt känslig så vi får se hur de går me jobbet framöver, fortsätter de såhär får jag sjukskriva mig sa hon, kul! :( Men men, gör ju såklart de som är bäst för lillkillen. Tappen var ganska lång, 3,8 cm men i övrigt inte påverkad än, de kan dock gå fort så jag får va vaksam på hur de fortsätter. Har haft ont hela helgen o är sjukt öm hela tiden i livmodern.

• Smålands jänta i storstaden

God fortsättning alla fina! Hoppas allas jul har varit bra!

Här har vi haft en mysig och lugn jul, jag har blivit servad av svärföräldrarna, då jag inte kunde åka till småland denna julen. Vi fick en shoppingtur på babyland av svärisarna, bara blivande farmor ska med och farfar betalar magen har varit ganska så lugn fram tills idag, mrn jag hoppas det ger med sig framåt natten, brukar göra det.

Är så nyfiken på hur det gått för röntgen! Hör av dig till oss nyfikna när du har landat efter allt!

Låter inget kul Fia! Vet hur du känner, varit där men med påverkad tapp och öppen inneifrån men som läkaren sa så kan det gå fort! Ta det lugnt och lyssna på kroppen, vila och lyft inte tugnt! Det räckte med att jag tvättade lakan och hängde upp så påverkade det min tapp rejält. Be mannen sköta hemmet, du sköter bebis!

En liten fråga bara, jag låg på soffan och vilade helt avslappnad innan, då kom hunden i världens fart och hoppade mig rakt på magen och tog spjärn och hoppade vidare från magen, gjorde ont då jag va avslappnad i hela magen. Har hört om moderkakor som börjat släppa så jag blev lite orolig, har moderkakan i framvägg. Är det något jag ska kolla upp eller ska jag slappna av igen!?

(för att göra det lite roligare!? Så måste jag tillägga att det är en liiten hund på 2,5 kg men det gjorde ont och jag är lite smått orolig ändå!!)

• miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-26 16:13:02 följande:
    God fortsättning alla fina! Hoppas allas jul har varit bra!

Här har vi haft en mysig och lugn jul, jag har blivit servad av svärföräldrarna, då jag inte kunde åka till småland denna julen. Vi fick en shoppingtur på babyland av svärisarna, bara blivande farmor ska med och farfar betalar magen har varit ganska så lugn fram tills idag, mrn jag hoppas det ger med sig framåt natten, brukar göra det.

Är så nyfiken på hur det gått för röntgen! Hör av dig till oss nyfikna när du har landat efter allt!

Låter inget kul Fia! Vet hur du känner, varit där men med påverkad tapp och öppen inneifrån men som läkaren sa så kan det gå fort! Ta det lugnt och lyssna på kroppen, vila och lyft inte tugnt! Det räckte med att jag tvättade lakan och hängde upp så påverkade det min tapp rejält. Be mannen sköta hemmet, du sköter bebis!
    Åh vad kul! :D Jag äääälskar babyland!

Jaa, dom frågade ju vad jag jobbade me nu o de va inga glada miner när jag sa Hemtjänsten (=tunga lyft, stress!) så hon tyckte jag skulle va sjukskriven nu men jag sa att jag provar en dag till för o se, men de känns ju tyvärr inte så lovande. 

Haha jaa, min man frågade om han inte skulle vara hemma för "Vård av Fru" HAHAHA! ;D Han säger att han hellre ser att jag är hemma o vilar än att jag är ute och jobbar nu när de är såhär, vi vill ju inte riskera att lillkillen kommer ut den närmsta framtiden liksom.

Men nä jag ger de ett försök imorn, så får vi se då. Har haft sjukt ont idag hela dan, o då har jag bara varit iväg till Kurvan en sväng..

Ja här hemma är det vård av sambo som gäller sen 10 (!!!) veckor tillbaka. Sambon jobbar heltid och fixa det mesta här hemma, städa behöver han inte iaf då vi har en kvinna som kommer hit och fixar det, men allt annat fixar han! Handlar, tvättar plockar, hundarna på m

Gick iväg för fort!!! Jag min sambo fixar som sagt det mesta!! Får nog bjuda honom på en weekend när mr C har gjort sin ankomst!

Tycker du ska lyssna på vad läkarna säger, hellre det än att liten kommer redan nu!!

Idag är det bara 4 veckors vila kvar för mig!!!

• miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-26 16:44:13 följande:
    Gick iväg för fort!!! Jag min sambo fixar som sagt det mesta!! Får nog bjuda honom på en weekend när mr C har gjort sin ankomst!

Tycker du ska lyssna på vad läkarna säger, hellre det än att liten kommer redan nu!!

Idag är det bara 4 veckors vila kvar för mig!!!
    Haha ja förstod de ;) Mr C? Vad ska han heta? ;) Vi har bestämt namn nu! Så nöjda! :D 

Jaa, men som du säger - hellre vila + att mannen gör de mesta än att bebis kommer för tidigt.. jag är ju envis som en oxe och brukar köra på tills jag ligger halvt medvetslös i princip, men i de här läget är de bara dumdristigt att forcera sammandragningarna med att jobba/stressa liksom, så de är väl bara gilla läget o lugna ner sig i guess!

Härligt! De kommer gå fort! :D

Namnet har varit klart länge, men tills han är här så håller vi det hemligt tänk om det kommer ut en Bengt istället för en mr C!

Får jag veta erat namnval eller vill ni hålla det hemligt?

Låter bra att ta det lugnt tycker jag! Vilken vecka är du nu? 34+0 säger de ju att det är ok ifall de föds även om 37+ är önskvärt. Så från 34+0 är jag på benen igen, måste hinna få tillbaka lite muskler innan det är dags för förlossning ju!

• miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-26 17:20:12 följande:
    Namnet har varit klart länge, men tills han är här så håller vi det hemligt tänk om det kommer ut en Bengt istället för en mr C!

Får jag veta erat namnval eller vill ni hålla det hemligt?

Låter bra att ta det lugnt tycker jag! Vilken vecka är du nu? 34+0 säger de ju att det är ok ifall de föds även om 37+ är önskvärt. Så från 34+0 är jag på benen igen, måste hinna få tillbaka lite muskler innan det är dags för förlossning ju!
    Devin ska han heta ;)

Jag är 23+1 nu.. så v 24 då.. Ska ju på förlossningsplanering den 7 jan, o min specläkare har ju sagt att dom ska ha varannanvecka-koll på mig från besöket hos henne 21 jan, hos spec mvc då. Så om jag skulle va startklar för att föda 34+0 så stoppar dom inte upp det, känns skönt att dom kommer ha koll iallafall. Så de är allt nåra veckor kvar tills dess haha, men tiden går ju fort så :)

Haha ja de förstår ja att du vill! Men snaaaart så! :D

Devin är jättefint!!

Skönt att de håller tät koll på dig så att inget händer din lille skatt!

34+ stoppar de ingen i stockholms län som jag fattar det, vet inte hur det är i övriga sverige. Men det betyder ju oxå att de anser att bebisen klarar sig bra då! Kan behövas lite sond och värmedyna i början.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma