• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-24 05:52:30 följande:
    Åhhh va spännande röntgen! Men vi hann ju aldrig gissa på din bebis ju! Snart är det inte långt kvar tills du har din lilla Ines hos dig! Lycka till nu gumman!
    Känns så sjukt. Är det verkligen på g nu liksom?! Men hon skulle ju hålla tidsplanen och inte komma förrens efter nyår hade jag ju sagt ;P

Du är uppe med tuppen ser jag :)
  • Smålands jänta i storstaden

Det är inte så lätt att kiiiiipa som alla säger eller hur!? Din tjej verkar ha en egen vilja! Har vattnet gått så är det inte långt kvar tills ni ligger där och myser! Tänk dina planer om förlossningen verkar inte gå ihop trots allt

Uppe med tuppen, ryggen är paj av allt liggande så en hård soffa istället för en varm och mjuk säng få det bli resten av morgonen!

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-24 06:22:39 följande:
    Det är inte så lätt att kiiiiipa som alla säger eller hur!? Din tjej verkar ha en egen vilja! Har vattnet gått så är det inte långt kvar tills ni ligger där och myser! Tänk dina planer om förlossningen verkar inte gå ihop trots allt

Uppe med tuppen, ryggen är paj av allt liggande så en hård soffa istället för en varm och mjuk säng få det bli resten av morgonen!
    Näää verkligen inte ;P Det är väl inte det. Efter vattnet har gått så kommer väl bebis inom 3 dygn iaf. Och värkarna jag har talar ju för att det bli idag nån gång.

Usch då trist med så ont i ryggen. :(
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-24 06:36:49 följande:
    Håller tummarna för dig! Hoppas det går snabbt, snart är du MAMMA!!! tänk Ines kanske hunner uppleva sin första julafton 2010 ändå!
    Det gör hon nog säkert. Är såååå glad för mina bautabindor nu. Känns otroligt läskigt när det rinner ur än.
  • Happiness

Underbart Rontgen!!!! Vad spännande... Nu är det bara att vänta och se om värkarna blir karftigare och kommer tätare. Vad skönt att du får komma in direkt. var det Jönköping sa du? Exakt vilken dag är du på idag? Thjoooohooo här kommer julklapps Ines

• rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-24 06:57:20 följande:
    Underbart Rontgen!!!! Vad spännande... Nu är det bara att vänta och se om värkarna blir karftigare och kommer tätare. Vad skönt att du får komma in direkt. var det Jönköping sa du? Exakt vilken dag är du på idag? Thjoooohooo här kommer julklapps Ines
    Jag sa ju att vattnet hade gått, så då vill de ju att man kommer in på en kontroll, sen har jag även fått värkar, men än så länge är det inte så tätt mellan dem. De sa att jag kunde äta frukost och sen komma in till dem. Så snart har det gått 2 h sen vattnet gick. Jag är ju beräknad den 7 januari. Så det beror på hur man räknar 38+0 eller 37+6. Japp är i Jönköping, ringde Ines pappa nyss. Han frågade vad det blev, så jag sa "inget ännu" men vattnet har gått och jag har värkar och hör av mig sen. Han sa lycka till och lät som han tyckte det var spännande.
  • Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-12-24 07:06:51 följande:
    Jag sa ju att vattnet hade gått, så då vill de ju att man kommer in på en kontroll, sen har jag även fått värkar, men än så länge är det inte så tätt mellan dem. De sa att jag kunde äta frukost och sen komma in till dem. Så snart har det gått 2 h sen vattnet gick. Jag är ju beräknad den 7 januari. Så det beror på hur man räknar 38+0 eller 37+6. Japp är i Jönköping, ringde Ines pappa nyss. Han frågade vad det blev, så jag sa "inget ännu" men vattnet har gått och jag har värkar och hör av mig sen. Han sa lycka till och lät som han tyckte det var spännande.
    åååå vännenn...jag kommer sitta här och stirra på skärmen efter nya uppdateringar från dig. Skriv när du orkar och hinner. Du har ju känt av värkar en tid nu så det är lilla Ines som vill träffa sin mamma . Pappan får hålla sig till tåls men jag förstår att han också sitter på nålar. Hur mår du nu rontgen? har du ont? kan du vila dig?
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-24 07:25:46 följande:
    åååå vännenn...jag kommer sitta här och stirra på skärmen efter nya uppdateringar från dig. Skriv när du orkar och hinner. Du har ju känt av värkar en tid nu så det är lilla Ines som vill träffa sin mamma . Pappan får hålla sig till tåls men jag förstår att han också sitter på nålar. Hur mår du nu rontgen? har du ont? kan du vila dig?
    Japp det gör ju ont när värkarna kommer. Men det är helt klart uthärdligt än då länge :) Men antar att det lär göra mer ont sen. Sitter nu och väntar på att min pappa ska komma hit och skjutsa in mig sen med min mamma. Sen får vi se vad de säger på förlossningen. Gick precis på toaletten och då kom det någon pytteliten strimma blod så antar att det är slemproppen som också har gått. Känner mig inte alls trött utan jättepigg, man får nog helt klart en adrenalinkick av att föda barn :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma