• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2011-03-07 17:14:40 följande:
    Hahaha Mabaja. Hade inte du Wilda i en kartong på bb?? ;)
    Nej jag hade inte Wilda i en kartong. Jag höll på att dö av skratt när jag hörde det där. Daniel kollade konstigt på mig när jag satt och tokskrattade inne i väntrummet... Sen när jag berättade så skrattade han med! HAHA
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Sofy: Första och andra slemmisen som släppte var gröngul gele typ. Sista gången var det en blodblandad slemklump....

Prommis: Lycka till imorgon på rul!
  • Mabaja

Bara jag igen. Odd var med i introt i dagens program... När hon fick upp Vidar på bröstet!

och ang Odd och Vidar så funderar de nu på cpap för lillkillen! :(

och OJ vad jag missat när det gäller att föda barn.. Jag vill också lukta på gamla hundöron och annat! :) Ligga inne i rummet och skämta och skratta lite... Det hann ju inte vi.

• Mabaja

Nu har jag torkat mina tårar.. Nu blev jag sådär ledsen som jag var under förlossningen och efter att min gick så fort. Jag missade så mycket! Och inte blev det bättre när anna-karins man där sa "förra gick på åtta timmar och nu gick det på fyra".. Jag kommer ju missa min andra förlossning likaså om det blir som deras!

Småland: Var inte rädd! Jag gråter för att jag MISSADE så mycket. Att mitt huvud blev påmind att jag faktiskt inte hängde med! Men det är fantastiskt att föda barn. Nu vill jag ännu mera bli gravid för att få uppleva det igen och nu när jag sitter här så hoppas jag att det tar lite längre tid!

• Mabaja

JAg vill inte ha en LÄNGRE förlossning men mer effektiv, komma in på rummet tidigare och få lustgasen INNAN krystvärkarna. :)

men lustgasen, den ska jag ha även nästa gång! :)

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-08 10:52:53 följande:
    Fler än jag som börjar bli extremt trött på dessa gravidbyxor? kanske har köpt helt fel byxor men alla tre gravidbyxor med mudd högt upp som jag har sitter åt så hårt. Går inte att vika ner mudden för då trycker det mot för mycket och jag vet inte om man kan klippa bort mudden heller? kanske ångrar mig då

Kom uuuut bebis.

Ngn som sett Sofy idag förresten?
    jag saknar mina gravidbyxor. Köpte visserligen en storlek större så i v 42 satt de perfekt. :) Innan var de lite säckiga. haha men oftast gick jag i leggings och kjol och då gick jag i vanliga leggings till typ 35 eller nåt och efter det blev det gravidleggings! :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-08 11:00:17 följande:
    Jag tycker gravidjeans är rätt sköna men har köpt flera av dem i en storlek större. H&M har förresten mammajeans för 199 kr just nu ifall nån behöver.

Gravidleggings ska jag också köpa sen. Vart har du köpt dina Mabaja?
    jag köpte mina på hm, var annars? =) mina gravidkläder var 2 trekvartsbyxor och 2 leggings. sen körde jag på hm:s långa linnen och mina vanliga kläder! =)
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-08 15:16:29 följande:
    mm nu har jag också ätit en semla, trots att man också ser ut som en

Vad tror ni, är det lättare att få bristningar på magen om magen bara växer framåt liksom?
    tänker att det borde vara värre än om magen växer jämnt runt om?
    bristningar beror på hormoner, inte på magens form kära du! ;) Hormoner och ärftlighet.
  • Mabaja

Färnevik: Lycka till! Hoppas att förlossningen blir smidig!

småland: Jag knaprade tavegyl och jag märkte ingen skillnad! :)

• Mabaja
    sugarrush skrev 2011-03-08 21:20:10 följande:
    Åh jag blir så avis på er som är på gång! Jag vill OCKSÅ HA EN BEBIS!!!!!!!!
    Jag är ego så jag vill ha en TILL bebis.. Wilda är ju ett BARN numera, inte den där söta bebisen som bara sover! :) 5 mån på torsdag!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma