• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-03-04 21:59:46 följande:
    Jaaa!! Två bebisar vill vi ha i helgen Pinklove o Smålands!! Heja heja!!
    jo men Devin är på väg han med... Eller Devil kanske man ska kalla honom så länge han är på insidan! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-04 22:05:04 följande:
    Jadå men han kör en mjukstart för att förvarna sin mamma bara.. sen kommer han ligga o ladda upp därinne o så kommer han ut me ett litet "plopp" om en månad! :D
    är jag dum som tror på första halvan i mars? :)
  • Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-05 10:55:24 följande:
    Bör man tvätta madrass, skydd, spjälsängsskydd å sånt innan man anvvänder det? om det är helt nytt alltså.
    vi har inte tvättat madrass, spjälskyddet eller täcke och kudde. Däremot alla lakan och sånt. :)
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-05 16:18:08 följande:
    Hääääääär är Sofy! ;)
    ¨
    Jag har legat halvt död i sängen hela dan (.. notera; I sängen!!) för ja sov så jäkla kasst inatt, ont. Men nu är de lite bättre!

Så nu sitter ja i badet istället.. hahaha!
    Åh skönt! Du får inte bara vara borta sådär! ;)

Har du datorn med dig i badet? =)
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-05 16:23:13 följande:
    Haha nej ja kom på de ;) Slängde ju min nya telefon i väggen så den gick sönder för nån månad sen eller tre.. så har en från medeltiden nu, men får fixa en iphone eller nått annat igen så ja kan hänga här ändå sen på förlossningen ;)

Japp! Den står på ett litet bord framför mig, hahaha!
    hahaha du är ju för rolig!

Förresten, är det tillåtet att bada när man sipprat vatten? Med tanke på infektionsrisken?
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-05 16:28:09 följande:
    Bada hemma är väl ok? Bada på allmän plats va inte ok.. alltså badhus o sånt, men vadå hemma äre väl de? Ja tvättar badkaret me.. hm.. klorin innan ja hoppar i..

Min man blir skitsur om ja badar för ja sipprat men han vilar på soffan så tog en snabbis nu!
    tänkte bara att om vattnet gått, så får man ju bara duscha när man har en pågående förlossning. Kanske är annat när man sipprar.. Jag är inte säker, tänkte bara på infektionsrisken... men du sipprar ingenting nu? Kanske bara var från första hinnan du läckte vatten?
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-05 16:50:41 följande:
    Skönt att höra att du är hemma fortfarande!

Håller på att skratta på mig just nu, sambon sitter i datarummet och lyssnar på musik, började men Eminem, där efter dansa i neon, teddy björnen fredriksson och stockholm i mitt hjärta! Hahaha vilken musiksmak han har!
    hörru bajsfia, ska inte du vara inne på förlossningen och trycka ut en hörnsoffa eller något liknande? ;)
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-05 16:54:25 följande:
    Ha ha inte skrämma henne
    det är inte jag som gett "föda barn är som att trycka ut en hörnsoffa" sitt namn, men jag tycker att det låter himla roligt. Själv hann jag inte riktigt med i min egen förlossning då vi bara hann vara inne i förlossningsrummet i knappt en timme innan Wilda var ute. Men det är lätt det bästa jag gjort hittills i mitt liv! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma