• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-05 20:35:28 följande:
    Mabaja: jag längtar efter min slempropp! Och vattnet och värkar!! Haha jag längtar mest efter att få träffa den underbara lille kille som ligger och hickar i min mage!
    Det förstår jag verkligen att du gör! Jag längtar efter nr 2, och jag är inet ens gravid. haha... och jag tycker inte att värkarna gjorde så ont som vissa säger! :) Ta det bara lugnt så kommer det att gå fint!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-05 20:48:02 följande:
    Puhhh att du redan vill ha nr 2! Fast det är tur vi är olika!

Just nu känner jag att jag aldrig mer skulle palla en graviditet till, men vad säger man när man sitter med sin lille skatt i famnen!? Nej några år emellan måste det gå, så att man hinner förtränga lite av alla dessa veckorna!
    haha jag sa redan på bb "det här ska vi göra igen".. min man såg ut att tycka att jag var dum i huvudet. haha. samtidigt som jag så gärna vill ha en nu nu nu, så får jag panik för det kan i såna fall vara mitt sista barn. Vi har sagt att max tre för då får man plats i en femsitsig bil... och såhär med närmare eftertanke så gillade jag att vara gravid.. Men vi får se när det tar sig!

Tror även att mina förlossningsupplevelser gjorde att jag kan tänka mig en snabbt för allt gick ju så fort och var inte så farligt. sen att jag förlorade massor av blod är något jag blev ledsen över eftersom jag "missade" det där mysiga när bebisen kommer upp på magen och letar sig upp till bröstet... kanske är lite därför jag också vill ha en snabbt, för att jag känner mig snuvad på upplevelsen... det jag däremot inte ser fram emot är svedan när man kissar efteråt. haha.
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-05 21:52:57 följande:
    Pinklove: vart är du!? Föder du barn!!!!!?????
    verkar som att det är barnafödelse i tråden! :)
  • Mabaja
    acure skrev 2011-03-05 22:03:40 följande:
    Nä nu känns förvärkarna som vanligt igen, men jag hade 5 minuter mellan sammandragningarna under ett par timmar, de gjorde dock inte ont, men kändes annorlunda. men nu är det som sagt som vanligt igen. jag tror aldrig att det kommer hända. jag vill verkligen inte bli igångsatt om x antal veckor. hur går det för dig Småland? Vore ju kul om vi fick samtidigt!! :)
    nej men vad trist.. I Västerås är det två veckor va innan det blir igångsättning? Min bm hade sagt 14 dagar och sen när jag gick på övertid var det minsann inte alls två veckor utan överburenhetskontroll efter två veckor och sen igångsättning efter några dagar.. Jag blev helt förstörd! Sen hade de inga extra kontroller heller på övertid så jag var ju ett mindre nervvrak!
  • Mabaja
    acure skrev 2011-03-05 22:19:49 följande:
    Skönt att du får tid till TUL Småland, även om vi hoppas att du slipper gå så långt. Jag skulle också vilja göra tul, fått för mig att jag kommer få en stor bebis efter att ha läst en blogg om en tjej som fick en bebis på 6 kg och 59 cm!!! Då blev jag livrädd!!! Haha, men min Bm tror att bebisen är normalstor får gå på hennes ord. Gud vad man får för sig mycket nu när man bara går och väntar...
    min bm sa till mig när vi var på sista kollen i 40+4 "det är en stor bebis det här"... En vecka senare kom Wilda och var alldeles lagom stor, 51 cm lång och 3485 tung! :) Vadå stor? =)
  • Mabaja
    Evve81 skrev 2011-03-06 09:53:16 följande:
    Sugar: Någon gång i livet ska jag med åka vasaloppet MEN först ska jag ha tre barn, sedan ska jag gå ner i vikt och träna upp mig! Men det är ju aldrig för sent

Ja nu har vi varit sjuka MYCKET. Barnen har varit hemma 2 veckor på en månad och om maken inte haft semester nästa vecka hade de ju fått fortsätta vara hemma. URK! Nåja nu ska vi borsta tänder och klä oss! Vi tittar på Vasaloppet. Makens kusin är med och åker

Jag älskar ju egentligen att åka skidor men nu är det ju så himla isigt. Tidigare har det varit för kallt och jag har mått för illa och nu är jag rädd att ramla och göra illa mig eftersom ryggen inte är riktigt OK.
    Vasaloppet kommer jag aldrig utsätta mig för, men vätternrundan skulle jag vilja köra! :)
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2011-03-06 10:08:47 följande:
    På tal om loppen ni nämner så tänker sambon köra svenska klassikern nu. MEN jag är lite orolig, lidingöloppet är ju DAGEN INNAN bebisen är beräknad. Hmmm...
    min man funderade på att springa lidingöloppet förra året... Det var den 25 september och jag hade bf 30e... Nu blev det inte så då han har problem med benhinnorna... glad för det var jag. haha
  • Mabaja

haha jag skulle ALDRIG utsätta mig för vasaloppet, vansbrosimmet eller att springa.. Så Vätternrundan skulle passa mig ypperligt! Funderade på rullvasan (vasaloppet sommartid) för några år sen, men det har jag lagt åt sidan nu. Så när jag börjat jobba igen blir det att införskaffa sig en cykel och sen är det bara att ladda!

• Mabaja

7 timmar på barnakuten blev dagens äventyr!

Sjuksköterskan sa "det här låter jättebra", läkaren sa "det var hög tid att ni kom in"... Pratade först med 1177 om Wildas rosslande och eftersom hon inte blivit bättre så tyckte de att vi skulle åka in.

Blev till att inhalera adrenalin två ggr, sen få i sig lite kortison... Läkaren lyssnade på lungorna och därefter blev det att inhalera ventoline två ggr innan vi kunde åka hem. Lungorna är fortfarande påverkade, men då Wilda är skapligt pigg och äter och kissar fick vi åka hem. Blir hon minsta sämre eller inte blir bättre närmaste dagarna ska vi in igen!

Känns skönt att ha fått rosslandet bekräftat, att vi inte skulle avvakta längre!

Sofy: ÅK IN! Så de antingen kan stoppa din förlossning eller hjälpa dig på traven... Det är ju värkar du har och vissa känner ju inte värkar i en minut och sen lite lugnt innan nästa börjar- vissa har ju en och samma värk tills ungen är ute! Hur mår du nu?

• Mabaja

Sofy: det GÅR att föda barn utan profylaxkurs! :) Det enda jag fokuserade på var att andas in genom näsan och ut genom munnen... :) Hon mår sådär... Låter precis som innan, men vi avvaktar... ska hämta ut bricanyl i flytande form för Lillfia i eftermiddag!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma