Muffe skrev 2011-03-07 11:53:54 följande:
Mabaja, du är galen som vill bli gravid igen

Jag skulle nog inte palla det så tätt tror jag, illamående och allt...
Jag är lite orolig över maten igen. Jag äter inte mycket. Åt inte stora portioner förut och äter väl ungefär samma storlek nu också, det tar liksom stopp efter en kort stund nu för det känns som det är ngt i vägen och sen mår jag illa om jag äter för mkt...
Undrar om det är skadlig för bebis om jag äter som en myra (som alla säger)
försöker att stoppa i mig nötter, frukt och sånt men jag vet inte om jag äter för lite. Hur vet man det?
Vikten ökar ju dock så det är väl bra...
Sitter coh funderar på hur bebis ligger egentligen, det sparkar ena stunden på båda sidorna, liksom under mina bröst, och sedan helt plöstligt långt ner och på höger sida... skumt

det är för att bebisen ligger och trycker.. :) Ät lite men ofta... Jag åt inte heller mycket.. Frukost, lunch och ibland middag...
om du känner starka sparkar så är det troligen fötterna eller knäna du känner.. är det lite svagare så är det troligen armarna. Så om huvudet ligger neråt är det nog händerna du känner på höger sida långt ner... och fötter eller knän högt upp i magen, under bröstet.
Illamående har jag inte så mycket problem av, har haft bulimi i många år så illamående har jag haft många ggr, dvs i samband med att jag ätit! så att vara illamående i en graviditet var inte så jobbigt, ävne om jag spydde sista gången i v 29, :)
Sen har jag ju världens snällaste Wilda så hade jag haft en jobbigare första period så hade jag nog haft andra tankar! :)