• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 09:59:45 följande:
    Sofy:
    Snart bebbe men nu hus haha

Jag har det piss jag mår bar men blöder som en gris ..
    Inatt blödde jag genom lakanet nu idag blödde jag genom nattbindan jag tog på mig SUPER + likom men hmmm näh jag blödde igenom bindan + trosorna + byxorna när jag kom hem efter jag lämnade barnen.
    Blöder som FAN det ända som fungerar är om jag sitter ner !
    Min mens är regelbunden 2 gången jag fick denna nu.
    Förra gången 2 dagar innan elias blev 2 månader nu 3 dagar innan elias blir 3 månader så regelbunden är den så det är skönt då vet jag när jag har ägglossning men SHIT vad jag blöder ..
    Hade tabletter mot blödningar innan men nu är dom slut så jag måste be mannen min köpa igen ..

Har alltid blött kraftigt det gjorde min mamma med
    har du provat cyklo-f?`Är ju för att minska mensblödning...
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 10:16:49 följande:
    Ego: haft en vidrig natt, har det inte varit kissepaus eller mensvärk så är det förvärkar och en massa jävla kli på magen, sovit lite, vankat lite, vilat lite och kiat som ett as!!

Ska ringa BM nu när de har teletid och KRÄVA hjälp för jag håller på att bli galen!
    har du pratat med bm?
  • Mabaja

Jag tyckte om min mage fram till v 38.. Sen började mina förvärkar med 3-4 min mellanrum lite varje dag... Då var det inte lika roligt att gå i fyra veckor till... Jag var ju enorm jämfört med många andra här i tråden och jag trivdes fint med den jättemagen- folk frågade mig i v 25-27 om det inte var dags att föda snart... :) Men jag längtar till nästa jättemage!

Snart är min kropp redo med för nu börjar det onda i knäna släppa, det kom i v 41 för mig och har hållt i sig i fem mån...

• Mabaja

Blir det fler barn här ska jag sikta in mig på att gå över två veckor. Wilda behövde tydligen lite extra tid att växa på sig så nästa kanske behöver samma! :)

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-07 11:53:54 följande:
    Mabaja, du är galen som vill bli gravid igen Jag skulle nog inte palla det så tätt tror jag, illamående och allt...

Jag är lite orolig över maten igen. Jag äter inte mycket. Åt inte stora portioner förut och äter väl ungefär samma storlek nu också, det tar liksom stopp efter en kort stund nu för det känns som det är ngt i vägen och sen mår jag illa om jag äter för mkt...
    Undrar om det är skadlig för bebis om jag äter som en myra (som alla säger)

försöker att stoppa i mig nötter, frukt och sånt men jag vet inte om jag äter för lite. Hur vet man det?
    Vikten ökar ju dock så det är väl bra...

Sitter coh funderar på hur bebis ligger egentligen, det sparkar ena stunden på båda sidorna, liksom under mina bröst, och sedan helt plöstligt långt ner och på höger sida... skumt
    det är för att bebisen ligger och trycker.. :) Ät lite men ofta... Jag åt inte heller mycket.. Frukost, lunch och ibland middag...

om du känner starka sparkar så är det troligen fötterna eller knäna du känner.. är det lite svagare så är det troligen armarna. Så om huvudet ligger neråt är det nog händerna du känner på höger sida långt ner... och fötter eller knän högt upp i magen, under bröstet.

Illamående har jag inte så mycket problem av, har haft bulimi i många år så illamående har jag haft många ggr, dvs i samband med att jag ätit! så att vara illamående i en graviditet var inte så jobbigt, ävne om jag spydde sista gången i v 29, :)

Sen har jag ju världens snällaste Wilda så hade jag haft en jobbigare första period så hade jag nog haft andra tankar! :)
  • Mabaja

Sofy: Ja husköp är en hel djungel. Nu passade vi på att köpa loss ett radhus från hyresbolaget så då fick vi det lite billigare. :) Så när vi köper nästa hus- ja DÅ blir det till att tänka efter vad man verkligen vill ha.

samtidigt tänker jag "hur får ni tag på ett sånt billigt hus", som ni har tittat på. Innan vi flyttade hit var vi ute i hussvängen och här ute fick man små hus ala 50-60-tal med liten tomt för samma pengar... Och ja mycket renovering... ni får ju enorm tomt och ganska stort hus för samma peng... Är det billigare på Ekerö än Bålsta? =) Visserligen var Håbo tredje dyraste kommunen i hela Sverige för nåt år sen, men ändå! :)

• Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-07 15:46:28 följande:
    Bålsta är ju inte billigt alls nej... vi letade lite där med....
    nej jag har börjat inse det jag med... Nu fick ju vi vårt radhus för 1.2 så det är positivt.. Men kommer få mera när vi säljer, byggde 40 kvm altan förra sommaren (inte jag, fick inte ens lyfta en hammare för svärfar för jag väntade ju BARN för 17 gubbar)... och så har vi gjort om det mesta. Ska göra lilla toan när vi fått ihop lite pengar (saknas typ 2-4000) men det är mycket pengar när båda levt på försäkringskassan. och sen får vi avvakta med badrummet och köksskåpen. Panna bytte håbohus innan vi köpte och så.. :) så kommer nog gå för en aning mera när vi säljer. Ett likadant radhus som oss med plastmatta och "originaltapeter" hade utgångspris på 1 450... utan altan eller nånting.. Så vi får nog upp det några tusenlappar till :)
  • Mabaja

Nej ni har inte läst fel...

Vidar ligger inne för rs och får syrgas, iaf igår, för han låg på gränsen i värden när han låg utan syrgas.. vad jag förstod på Odd så hade de legat inne sen i lördags...

• Mabaja

apropå sjukhus... Ni måste bara höra gårdagens roliga..

Det kom in en utländsk familj som frågade personalen inne på barnakuten om de kunde hjälpa de att hitta ett litet barn som var inlagd.. Personalen frågar efter namn och personnummer och en går iväg och tittar.. Kommer tillbaka och säger att de kan tyvärr inte hjälpa till för att de har så mycket patienter inne på akuten, men hänvisar de till att kontakta familjen... och då säger den utländska familjen

"Men han ligger i en sån där kartong"

Personalen kollar lite konstigt och säger sen "en kartong, du menar kuvös?

"ja en sån där låda"

personalen: "Är det en liten bebis ni ska hälsa på"

"ja han är två dagar gammal"

• Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-07 16:15:56 följande:
    Nej stackars lilla Vidar och jädra rs-virus. Jag kommer vara jätterädd för det när jag får min lilla i oktober om allt går bra.

Min äldsta dotter var vråldålig hon när hon var 5 månader och jag trodde hon skulle dö, flera turer till akuten med henne innan hon blev så dålig att dom äntligen tog oss på allvar och hela familjen var sjula, dottern hade haemophiluz influanzae eller hur det nu stavas och jag hade det med+ lunginflammation och exet hade också lunginflammation och sonen som annars åker på allting han var frisk som en nötkärna tack och lov.

Hoppas Vidar blir bättre snart.

Men i kvällens avsnitt så är inte odd med va? Eller?
    nej hon är inte med ikväll. hon kommer vara med i trailern inför avsnittet hon är med i.. :)så håll utkik i trailern om du ser henne.. dvs inte ikväll.. men framöver
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma