• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

sötfilur: Tror att det kommer bli en perfekt snutte/vanlig filt! :) Vi har barbapappa! :)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

småland: nu är det ganska roligt att vara gravid va? öppen 3 cm, det är ju jättebra- du ska se att du inte behöver vänta till fredag... åååh vad roligt, snart har du bebisen på utsidan!

• Mabaja
    sugarrush skrev 2011-03-10 09:42:20 följande:

Bara en parentes i det spännande väntandet på alla söta bebisar..

Jag har VUL imorrn. Jag är så sjukligt nervös att jaginte kan tänka på annat.
    Skulle behöva lite pepp och tumhållningar nu.....

Självklart håller jag tummarna! Både jag och Wilda! Nu ska det ju bli bebis för er!

Uppdatering från vår bubbla: Wilda blir fem mån idag!

Igår åkte vi till akuten.. igen... Den här gången var det för att hon skakade okontrollerat och inte var kontaktbar... Gårdagens undersökning, EKG och blodprov visade utmärkta resultat. Idag ska vi på EEG och kolla om det finns kramper i hjärnan...
  • Mabaja
    sugarrush skrev 2011-03-10 09:50:44 följande:

Stackars lilla Wilda! Hoppas det inte är något farligt.
    Låter jätte-obehagligt, förstår att du blev rädd Mabaja!

Det var mest min man som blev rädd för han såg henne första gången.. Det hände två gånger och första gången var hon helt borta... andra gången så satt hon och skakade och bara stirrade framåt.. Då sa jag att det var dags att ringa sjukvårdsrådgivningen...
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-03-10 16:28:25 följande:
    Sötfilur; jag köpte bh 2-3 veckor före bf. Är i vanliga fall 80b, men i amnings-bhn fick jag köpa 80d. Tyckte att den var lite trång i början, men nu känns det bra. Mitt tips är att köpa en billig bh, typ hm eller lindex till att börja med, för du vet aldrig hur stora brösten kommer vara efter några veckor när storleken stabiliserat sig lite. Efter det kan du gå vidare och köpa nåt snyggare och dyrare tycker jag. Å du... Inga bågar. Kan leda till mjölkstockning om du har otur...
    jag har bågar på mina amnings-bhar! men så har jag 75h i kupa med så fungerar inte att vara utan! och för min del har jag inte fått nån mjölkstockning....
  • Mabaja

eeg visade att det inte finns några avvikelser! wihoo! så hon är friskförklarad....

jag har koll på odd och vidar, har pratat varje dag... vidar ligger i c-pap pga rs-virus.... han kunde inte göra av med koldioxiden så han fick c-pap i förrgår. enligt provsvaren håller det nu på att vända och idag har han orkat amma och varit vaken i en timme i ett svep!

• Mabaja

ja det är skönt att det inte var ep... man kaan tydligen få lite kramper eller liknande i den här åldern utan att det är nåt...

lovar att hälsa till odd! Vi hörs nog av imorgon igen...

• Mabaja

Jag har som sagt H i kupa, skulle lätt kunna ha I i amningsbh så för mig är båge ett måste. Jag måste ha nåt som håller det på plats! Jag hfick påbörjan till mjölkstockning men det släppte, puh! så för mig har båge passat fint! :)

Jag tror att det blivit bebisar jag.. Vad tror ni?

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-11 08:56:04 följande:
    Det måste ha kommit 2 bebisar i natt, helt säker på det

På tal om bh igen då, ökar man i omfång så man ska köpa en större storlek runtom också, säg att jag har 80 nu (snart)... behöver jag större då efteråt eller kommer jag minska där men inte i kupstorlek, eller är detta så olika för alla?

Jag har en svag mensvärk då och då, hur länge har man det innan bebis kommer ungefär? Tyder det på att man kan föda för tidigt?
    du behöver nog INTE köpa större runt om... Jag hade 80F i slutet och köpte en 80G  innan... Tre veckor efter att Wilda kommit köpte jag två nya och då hade jag 75H...

Det du känner är nog de där "förvärkarna" och det kan du gå med LÄÄÄÄNGE! Fram till bf och över... Fråga Småland, hon höll ju på att föda redan kring v 20...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma