Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-04-04 17:15:26 följande:
    Telgebo:
    Vi lägger ner då jag blir så trött på dig men det var du som började du påstod att jag hittade på då danmark och sverige är typ samma oc att du hade kollat vädret det gjorde mig less att du ska anklaga mig men du fick ditt bevis och det gjorde dig arg !!
    Så tack för mig nu behöver du inte höra av dig till mig om detta mer.
    Men snälla, jag skrev för flera timmar sen att jag bryr mig inte så lägg ner och du behöver inte skriva om samma sak om och om igen, jag är inte blind.
    Gravid v.11+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-04 17:22:58 följande:
    Jag va TOKPLATT i vecka 17.. min mage kom inte förrän SENT.. o ändå har jag en "stor" bebis i magen o mitt SF mått har alltid legat på mittenkurvan, strax över ngn gång.
    Jag är gravid för sjätte gången så man undrar varför man är fortfarande är platt och tom ÄNNU plattare nu i v.12 än vad jag var före graviditeten. Sägs ju att man får mage tidigare ju fler graviditeter man har bakom sig.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-04 17:31:41 följande:
    Jo de sägs så mycke men allt kan variera ändå serru. Du mår ju illa, sover hela tiden o äter inte som du ska - inte konstigt o gå ner lite då o inte ha ngn mage?
    Illamåendet är bättre, mår inte illa hela tiden som jag gjorde förra veckan, då kunde jag inte ens gå in i en mataffär för jag mådde tokilla av att se all mat. I helgen släppte illamåendet och sedan i fredags kväll har jag inte alls mått lika illa och det är så skönt att det kanske är över nu.

Tröttheten är fortfarande förlamande men likt förbannat så vaknar jag pigg kl 03 på natten.

Och så är man så rädd då vissa har känt jättemycket symtom på graviditet och ändå fått MA och jag tycker ändå att det borde synas lite på magen att det är en bebis på G.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-04 17:49:20 följande:
    Gött.

Ja är i v 38 o de syns absolut inte på mig att ja e så långt gången, har ja kläder syns ingenting alls. Tycker också de borde synas men nä.
    Har du bakåtlutande livmoder så att Devin ligger mer mot din rygg? Jag tycker det syns på din mage att du gravid, men jag har inte sett nån bild på dig med magen med kläder på. Kan du inte lägga in en så jag får se?

Jag tycker det är så skumt bara för när jag var i denna vecka dom andra gångerna så har det iaf syns lite när jag varit naken, men nu ingenting. Och samtidigt så avtar symtomen, alltså illamåendet. Samtidigt som jag tycker det är så skönt att slippa det så blir man ju orolig också, man är knäpp alltså

Dessa mardrömmar jag har är så jobbiga och jag fattar inte vad allt kommer ifrån. Idag drömde jag att min son fastande i tunnelbanedrömmarna och slungades in i väggen vid tunneln och dog. Fy fan vad jag grät och mådde skit när jag vaknade och hade svårt att släppa den drömmen. Varför drömmer jag sånt sjukt för? Jag åker ju knappt aldrig tunnelbana och med min son aldrig, var flera år sedan.

Vill bara att den ska bli den 12 april då jag ska på KUB, jag kommer vara ett nervvrak. Jag ska gå själv, min syrra kunde tyvärr inte följa med. Är så nervös att jag nästan gråter av rädsla att den ska vara död. Flera ggr har jag varit nära på att ringa oxbacken för att boka ett UL, men jag har en känsla att dom inte gillar mig då jag bytte MVC och inte ville gå hos dom på mödravård. Fan jag hatar att nojja och aldrig kunna slappna av och njuta av graviditeten.

På det så har jag det jobbigt just nu med mina äldre barn, jag älskar dom så mycket och vill dom bara väl. Min son mår dåligt och är väldigt utåtagerande och nu har dom åter igen ställt in umgänget pga det så nu får jag inte träffa dom på obestämd tid alls och hur bra är det för mina barn, speciellt för min son? Mitt hjärta gråter.
  • telgebo

FL ser helkonstigt ut, ser inte hela inläggen och menyn är på höger sida och ska ju vara på vänster
    ser helskumt ut så jag loggar ut nu och hoppas dator internet och FL funkar som det ska imorgon.

Såg nyss Odd i trailern till nästa veckas en unge i minuten.

• telgebo

Fl ser ff helkonstigt ut för mig med menyn på höger sida en bit ner och så ser jag inte hela inläggen
    för radbytet tar liksom slut. nån mer som har det så?

Jag blir galen på alla otäcka mardrömmar jag har, nu har jag drömt om att jag fann en väska i skogen
    med en bebis i som nån bara lämnat där. Jag tog upp bebisen och plötsligt var det en pojke på
    4 år. Plötsligt var det mitt i natten och jag satt där i mörkret med pojken och var så rädd för mörkret
    och att nåt otäckt skulle hända oss och helt plötsligt gallskrek jag ett dödsskrik i drömmen och
    så vaknade jag helt skräckslagen. Vad i helvetes fan drömmer jag så otäcka drömmar för?

Gravid v.11+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-05 11:41:03 följande:
    Ibland får man marddrömmar men jag tror det är för man är så rädd om det som kommer att hända att kroppen ger marddrömmar.
    När jag väntade ebba drömde jag om att jag hittade henne i en svart soppsäck död och att det var en pojk.
    Men när hon föddes var det en flicka och allt gick jätte jätte bra.
    Drömmde aldrig om Didos eller elias
    Men jag fattar ändå inte. Jag drömde tex om min son igår att han fastnade med handen i tunnel
    banedörrarna och sedan skulle slungas in i väggen vid tunnelns början och dö om ingen hjälpte
    honom att antingen tappa taget om dörrarna eller dra in honom genom dörrarna snabbt som tusan.
    Jag bara stod paralyserad i drömmen och gjorde inget för att hjälpa honom. Fy fan vad otäckt  och
    fortfarande har jag drömmen i huvudet hela tiden och kan inte släppa den. Jag hann vakna innan så
    jag vet inte om sonen klarar sig i drömmen eller inte, men antagligen inte. Fy fan, är helt gråtfärdig.
    Sedan idag, nästa skitdröm, men det är ju inget i jämförelse. Jag går liksom aldrig i skogen hur fan
    kan jag då drömma att jag går/joggar i skogen finner en ljusblå rutig väska med en bebis i och sedan
    att folk jagar mig och vill mig illa och sedan vakna av ett dödsskrik.
    Håller jag på att bli schizo eller?

När jag väntade min yngsta dotter drömde jag mycket om äckliga jävla ormar mycket, hatar detta djur
    och har världens fobi och dessa äckeldjur står ju för sexualitet, men inte fan hade jag nån brist på det
    ha ha. Fattar noll om dessa sjuka drömmar, har sovit så bra annars och brukar aldrig drömma såhär
    och så kommer det nu.

Vad less jag blir på krångligt FL som inte kan bete sig som vanligt.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-05 11:59:38 följande:
    Det kanske är något du ska lyssna på i din dröm ?
    Vet inte men något vill säga dig något.
    Det kanske är någon som vill ha din hjälp.
    Inte om dina barn utan något annat omkring.
    Om du nu ser en död beby i skogen exp.
    Undrar vad då? Jag är livrädd för mina egna drömmar.
    Mina barn, speciellt min son mår dåligt skrev om det här igår men fick ingen respons på det. Försöker hjälpa
    men fucking familjerätten är ju sjuka i huvudet och ställer in umgänget istället.

Nu ska jag iväg, kikar in i em om jag mår okej och inte spyilla.

Jag ser helgravid ut idag med dessa kläder på mig och jag har bara ätit ett äpple på hela dagen, sjukt, ha ha
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-05 12:12:02 följande:

galna drömmar e vanligt när man e gravid..

Mina drömmar e dock jävligt obehagliga å känns inte som drömmar. jag har de vanliga mardrömmar å konstiga drömmar.
    men de sista veckorna har nåt annat hänt med. Jag vaknar av att de känns som att någon tar tag i mig eller trycker ner mig. I natt va de att någon tar tag hårt om mina höfter å drar uppåt, jag blir klar vaken men som paralyserad, hur mycket jag än försöker kan jag inte skrika, röra mig eller öppna ögonen.. å jag ligger verkligen i en båge som att nån drar  i mig å de känns som att nån gör de. men jag kan inte röra mig.. Skrämde skite ur maken..

å när de släpper storbölar jag.

Fy vad obehagligt.

Jag har sedan 1 år tillbaks ibland känt att nån tar tar i mig och drar mig bakåt, men ingen är bakom mig, kan vara när jag tex står och bostar tänderna på kvällen, skitobehagligt. Får en känsla att det är min döda farmor som kommer och kramar om mig eller talar om för mig att hon är här för att se hur jag har det.

Nu har jag varit hos BM idag, bröt ihop idag när jag kom till MVC och bara storgrät ut all oro jag burit på och all rädsla jag känner inför KUB nästa vecka. Hon sa att vi kan boka in en tid för samtal efter KUB men före RUL, men lyssna på hjärtat vill hon helst inte göra före v.20 för det kan vara för tidigt att höra och det skulle bara skapa mer oro tex om moderkakan ligger i framvägg eller så.
  • telgebo

2barns mamma: Ha ha vilken lattjo dator jag har. Satt och skrev till dig så började datorn plötsligt rulla upp sidan upp och ner så scrollade datorn denna sida typ 3 ggr, aldrig sett för jävligt kul tala om skum laptop man har alltså ha ha.

Jag kan inte skita i fam rätten, jag måste ha KP med och jag vet inte var barnen bor eller exet rättare sagt bor med barnen och träffar jag dom utan att ha umgänge så sabbar jag rejält för mig själv och jag kan bli utan umgänge helt å hållet. I och för sig har jag ju inget umgänge alls nu pga att sonen var stökig senaste gången men det har han varit det senaste halvåret och innan dess deprimerad så jag fattar inte varför de först reagerar nu när jag slagit larm 2 ggr tidigare och de inte har brytt sig ett skit. Varför straffa mig och barnen för det liksom? Sjuka jävla idioter är dom. Jag har stämt kommunen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma