• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • frökenmumin

Jag känner också ofta att jag har massa måsten men samtidigt tvingar jag mig själv att inse att man inte hinner fixa och göra allt själv. Vissa saker får helt enkel vänta, så som tvätten till exempel . Jag har jordens största tvätthög i tvättstugan för tillfället, jag orkade helt enkelt inte ta den igår däremot har jag lovat mig själv att jag ska fixa den ikväll. Tänkte ta mig ett glas vin samtidigt, tänkte att det kanske blir roligare då

Igår var killarna på 1 års kontroll och vaccination. Allt hade gått jättebra och pappa hade fått sååå mycket beröm som fixade killarna helt själv. Vadå liksom....det har ju jag gjort i 1 år
    I vilket fall som helst så kollade dom på Max skelning och det var tydligen ingenting. Minns ni att jag har pratat om att Max har haft en framskjuten panna och så vidare och det är tydligen därför som det ibland ser ut som att han skelar. Huvudformen är forfarande lite osymetrisk och det ger därför en illusion om att han skelar. Men efter flera kontroller så konstaterade nu att han inte gör det
    Jag kan inte berätta vad killarna vägde, min man kommer inte ihåg hur mycket dom vägde och papprena ligger kvar ute i bilen och jag har ingen lust att springa ut eftersom det toksnöar och blåser ute så jag får återkomma med vikten. Däremot hade viktskillnaden mellan grabbarna tydligen minskat, numera skiljde det dryga 200 gram (tidigare skiljde det 500 g).

Nu ska jag klä på mig och dra iväg till jobbet! Ha en fortsatt dag allihopa!

• hanide

Sansad: Om jag har förstått det rätt så måste ni ta på var sitt barn. Jag har faktiskt inte tänkt att det ska påverka jämställdhetsbonusen... Gör det det så är det ju verkligen till nackdel att få tvillingar.

Hinna med allt i hemmet.... Ja, man får inte ställa för höga krav på sig själv (lätt att säga :)). Vi lämnar barnen till far- eller morföräldrarna ibland och städar grundligt, annars så dammsuger vi ett par gånger i veckan. Tvätten brukar jag slänga in när jag går och lägger mig så får Tobias (sambon) hänga upp den när jag är på jobbet. Jag älskar verkligen att jobba! Så kul det är att komma hem och jag älskar fredagar!

• glasvas

Jag har ingen aning om jämställdhetsbonusen och hur den kommer att fungera, min sambo har nog bara tagit ut kanske 20 dagar så det är nog inte aktuellt ändå. Han har löst det mesta med komptimmar, och sen har han glömt att anmäla en del också. När han kommer ihåg så tar vi för varsitt barn.

På måndag ska jag till läkaren för att prata ev. sjukskrivning, ska bli intressant. Det är så personberoende på hur de ser på det, var hos en annan läkare, man och helt opsykologisk, som bara konstaterade när jag sökte för sammandragningarna, att jag ändå inte kunde bli sjukskriven även om tappen hade påverkats, för jag var "bara hemma med barnen ändå" Fin inställning, han tyckte också att det var lönlöst att ta bricanyl om man fick tidiga värkar för det hade ingen effekt ändå. Dessutom var han helt oempatisk och kall.

Bra idé med ett glas vin när man tacklar tvätten. Får komma ihåg det tipset till när det är "tillåtet" igen... Här är det oftast inte jag som tvättar eftersom vi har en väldigt brant källartrappa ner dit och jag undviker den just nu när jämvikten i kroppen inte är helt hundra. I övrigt har vi också sänkt kraven på oss själva, med ett helt hus som egentligen behöver renoveras upp för att bli snyggt så är det inte så svårt att sänka kraven heller. Alla väggar är strukturtapet i beige, eller målade mörkgrönt. Vet knappt var vi ska börja nånstans...

Härligt att ni trivs med att jobba! Det låter skönt.

• bananflugan82

Här har vi (jag, eftersom det är jag som egentligen har städmani) verkligen sänkts städkraven! Dammsuger hinner vi göra när dammet är stora som mindre hundar.. jag blir så less ibland för i köket ser det alltid ut som en bomb har slagit ner på dagens slut, efter alla matningar, ungarnas grejer osv.. men jag har ingen ork att börja fixa när dom har lagt sig. Och jag hatar att börja städa på dagarna, när jag vet att jag kanske inte blir klar, för barnen börjar bråka eller gnälla eller nåt. Vi har också lämnat dom till mamma någongång så vi fått städa ordentligt i lugn och ro!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Euphoria85

Städning ja, det är ett av irritations momenten här hemma.
    Som bananflugan skrev köksbänken är = kriget varjekväll!
    & om man inte orkade ta det dagen innan så är det ännu värre!

Vi har börjat skärpa oss ordentligt med dammsugning iaf, Ett måste mycket pga hunden :)

Konstigt igentligen, bde jag och K vill ha det rent och snyggt men vi är totalt värdelösa på att sköta det!

Hanide - Förstr precis vad du menar!
    Det är så skönt att komma till jobb och helt fantastiskt uderbart att komma hem och agera klätterställning fram till läggdags!

Igr klippte jag lugg på killarna
    det blev jättefult....
    Men när jag satt där och gav dem lite att äta
    och båda hade massa hår i ögonen fick jag nog
    Hämtade saxen och klippte
    Sen ångrade jag mig direkt efter
    haha
    Men nu är inte håret ivägen iaf :)

K frågade vad jag hade gjort med våra barn , han tyckte också det var fult
    fast jag tror mest det är som vi är ovana :)

• frökenmumin

Eftersom jag jobbar så blir det ju mannen här hemma som får sköta det vardagliga städandet, syftar då damsugning, undanpockning och sånt och det sköter han faktiskt riktigt bra. Efter i stort sett varje måltid måste damgsugaren släpas fram. Egentligen brukar vi ha damsugaren ståendes i källaren när den inte användas, nu känns det dock helt onödigt att bära ner den eftersom vi oftast behöver inom några timmar.
    Annars så brukar jag ofta städa tillsammans med barnen, dom brukar snällt sitta med inne på toaletten och se på när jag skurar. Så länge dom har lite leksaker (på toaletten är det som jag nämnt tidigare mina ögonskuggsburkar ) så brukar det gå fint.

Det tråkigaste jag vet är ju alla dessa leksaker som ligger överallt, varje kväll efter läggning får jag ju ägna dryga halvtimmen åt att plocka undan leksaker och sånt. Hur kommer det sig att barn aldrig ska leka inne på sina rum utan allra helst mitt på vardagsrumsgolvet eller i köket

Om vi inte har saker inplanerade för helgen brukar jag försöka passa på att göra en mera ordentlig och fullständig städning av huset då. Jag vill så gärna  få städa hela huset på en gång så att det åtminstone för en liten stund får vara rent och fint i HELA huset.

• Mammat3

Haha sansad du skulle ha sätt hur min äldsta såg ut när jag hade varit framme med
    Saxen fy vad fult :) har blivit besök hos frisören sen dess :)

• Euphoria85

Här är det kräk och bajs som gäller
    det är räääligt..

Vart uppe härromnatten med Melwin till halv tre
    för ombyte av sängkläder och pyjamas 3 gånger
    det var inte kul när jag var tvungen att gå upp 5 och köra til jobbet
    (arg jag var på K som inte hjälpte till)
    Imorse var det Edwins tur
    & K har diaree
    Jag har klarat mig änsålänge
    & hoppas på att klara mig precis som jag brukar (ta i trä)

Det som suger mest med detta är att vi ska iväg på 30 årsfest imorgon
    och vi har sett fram emot detta
    och fixat barnvakt och allt
    wellwell bara till att bita ihop.

• hanide

Inte kul alls Sansad. Fy så jobbigt! Här har sambon legat jättedålig. Lukas är lös i magen men äter som vanligt. Jag har klarat mig hittills. Det var bara en månad sen vi var magsjuka...... Stackars er som skulle på 30 årsfest. Men det kanske är bra till i morgon. Jag ska hålla tummarna .

Alldeles precis nu klättrade Simon upp på tv-bänken.... Nu får man passa hela tiden...

• Euphoria85

har fortfarande klarat mig från att spy
    fast det kräktes rätt bra från de andra tre igår
    usch vad jag avskyr kräk

Inatt har jag sovit på soffan
    Killarna har fått sova i sina resesänga här inne
    jag vågade inte ha dom liggandes i sovrummet när
    vi satt i soffan
    är en riktig hönsmamma
    och tror hela tiden det värsta
    kanske inte så konstig då starten på deras liv var ett helvete

nu dax för kaffe!