• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • bananflugan82
    frökenmumin skrev 2011-01-31 18:24:10 följande:
    Hahaha...mina killar blir också helt galna när dom ser ballonger . Dom försöker bokstavligen äta upp dom

Här är lite snörvligt och hostigt igen, Melvin är värst som vanligt . Vi ska på 1 års kontroll nästa vecka, jag tänker då ta upp det här med Melvin ständiga hostig som alltid kommer som ett brev på posten så fort han blir förkyld. Jag funderar fortfarande i banor om att detta kanske är någon form av förkylningsastma. Någon som har erfarenhet av det? Hur har dom medicinerats då?
    Haha, ja, jag väntade bara på att nån ballong skulle gå sönder för då hade dom väl blivit livrädda. Men ballongerna överlevde trots att dom bet och var allmänt hårdhänta.

Ja, ta upp det, för det verkar ganska vanligt. Jag ska också ta upp hosta på vår 1-årskontroll för Ludvig får alltid skällhosta varje gång han blir förkyld, eller rättare sagt innan förkylningen bryter ut, jätteskumt. Det låter för jäkligt.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.aftonbladet.se/tvillingmamma
  • nillan82
    frökenmumin skrev 2011-01-31 18:24:10 följande:
    Hahaha...mina killar blir också helt galna när dom ser ballonger . Dom försöker bokstavligen äta upp dom

Här är lite snörvligt och hostigt igen, Melvin är värst som vanligt . Vi ska på 1 års kontroll nästa vecka, jag tänker då ta upp det här med Melvin ständiga hostig som alltid kommer som ett brev på posten så fort han blir förkyld. Jag funderar fortfarande i banor om att detta kanske är någon form av förkylningsastma. Någon som har erfarenhet av det? Hur har dom medicinerats då?
    Här får Isak också hosta så fort han blir förkyld och sedan sitter den i flera veckor. Därefter kanske är "hostfri" i någon vecka innan det är dags för nästa omgång....

Vi har varit hos läkare tre gånger och lyssnat, men de har sagt att det "bara" är förkylning, ingen lunginflammation och inget som låter som typiskt astmahosta.

På vår ettårskontroll så hostade han och då tyckte vår BVC-sköterska att vi borde reda ut vad det är för typ av hosta eftersom han haft den så länge och den låter inget vidare.... Så på torsdag ska vi på utredning för hostan. Tycker absolut att du borde säga till om den på ettårskontrollen och begära en utredning.

Jag har själv ingen erfarenhet av astma, så där kan jag inte hjälpa dig...
  • nillan82

Förresten, ni som har gjort ettårskontroll. Hur stora är era nu? Här är våra mått... :)

Erik: 76cm och 10 430g. Mössmått 49,2cm
    Isak: 75,5cm och 10 490g. Mössmått 50cm

Stora killar nu :)

• bananflugan82

Vi var och vägde och vaccinera 4 dagar efter dom fyllt år. 1-årskontrollen blir i slutet av februari, när dom är mitt mellan sin födelsedag och sin korrigerade 1-årsdag.

Iaf, vikt och längd var:
    Oliver 12 015g, 79 lång, 48 i hattmått
    Ludvig 11 880g, 79,5 lång, 48 i hattmått

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.aftonbladet.se/tvillingmamma
  • bananflugan82

Måste slänga in två bilder med bara, som jag tog i går. Dom fick en saccosäck igår, dom har invigt den idag. Tittat på Molly Mus på tv. Först busade dom och sen låg dom bara och myste tillsammans.

• frökenmumin

Vilka underbara kort, vilka sötingar

Nillan82, vad skönt att ni ska få en utredning gjort. Det är precis vad jag vill att dom gör på Melvin också. Precis som du skriver blir Melvins hosta ofta väldigt långvarig, han hinner lagom bli av med den innan det är dags för en förkylning. Han får oftast en väldig seg och slemmig hosta, det enda som hjälper för tillfället är inhalering av Airomir. Mina funderingar går till förskolestart, hur blir det då? Kommer han konstant vara sjuk då...

• Euphoria85
    bananflugan82 skrev 2011-01-31 19:58:20 följande:
    Jag menade som jag tog idag, givetvis

Ser supermysigt ut!

måtten på killarna när det var 1 års kontroll (7dec) :

M- 10030 tung , 76 lång, 46.7 i hattmått

E- 10310 tung, 75 lång, 47.3 i hattemått

Svårt att tror att de klumparna

kom ut som små 1.5 kg´s och knappt 40 långa :)

Nu väger dom nog över 11 kg båda två tror jag, återstår att se nästa gång vi ska dit :)

Vi har köpt ny vagn
    en tvillingsulky från babytravel , hongkong tror jag den heter!
    Den väger nästan inget alls jämfört med det andra stora åbäket till vagn vi har ;)
    fullt nöjda!

Imorgon börjar jag jobba igen!
    Spännande!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • bananflugan82

Hihi, tack! Är så glad att jag för en gångs skull hann ta fram kameran medans dom fortfarande höll på, brukar missa det annars

Vi har ju också ny vagn, blir nog att vi köper än ännu lättare sulky sen. Det är sån skillnad att köra med lättare vagn!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010