• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Fröken Fajans

Usch nu orkar jag inte med den här relationen, snart. Försöker förklara mina synpunkter för sambon men han fattar inte. Tror kanske parterapi.

• Mammat3

Jobbigt för dej fröken fajans :( men det kan ju vara värt att testa parterapi. Får man fråga vad som är problemet.

• frökenmumin

Nu har vi äntligen fått besked om dagisplatserna . Tidigare i år sa kommunen att det skulle bli svårt att få in killarna på samma dagis som storasyster. Killarna skulle få börja på ett annat och sen byta efter sommaren. Men har dom fixat platser på storasysters dagis iallafall . Jag är sååå glad och nöjd!

Så den 4 april börjar inskolningen!

• Fröken Fajans

Ursäkta, skrev i affekt i går kväll. Jag tycker att vi ska prioritera barnen och han tycker att det är väldigt viktigt att det är städat och ordning hemma. När jag är hemma själv med barnen på dagarna handlar det mest om överlevnad, det blir rätt stökigt, och jag tycker att sånt som ska fixas kan fixas när barnen läggs/sover i stället för under gnälliga kvällsbestyr (O hade hög feber i går och jag kunde inte sätta ner honom en minut). Jaja, vi får väl se.

Dagisplatser har jag också börjat oroa mig för, vi bor ju mitt över vägen från det vi vill ha. Får vi inte till augusti kan jag nog vara hemma lite till.

• glasvas

Killarna står ju i dagiskö med önskemål om start i augusti, men vi har inte fått något besked än. Det är rätt lång lö till det dagiset jag vill ha in dem på, och om de får plats nån annanstans så  får jag väl helt enkelt vara hemma med alla tre barnen även i höst. Det rör sig ju bara om 15 h i veckan så det löser sig alltid.

Ingen bebis på gång än, men har rätt mycket känningar, förvärkar och tryck neråt. Och nu har den i alla fall vänt sig tillbaka igen med huvudet neråt, hoppas att det håller i sig. Har även pratat lite med en aurorabarnmorska för att 'bearbeta' tvillingförlossningen lite, jag har ju rätt mycket minnesluckor därifårn och vet inte riktigt hur jag kommer att reagera när väl denna förlossningen drar igång.

Fröken F: trist att höra att ni inte är på samma våglängd riktigt. Jag hade stor hjälp av socionomen på FC, vi hade många långa samtal när jag fick veta att vi skulle ha barn igen, det var mycket ångest kan man väl säga som behövde jobbas igenom, hur jag skulle orka, hur man skulle hantera hela situationen med att killarna inte skulle känna att de blev åsiodosatta. Det kändes väldigt skönt att bara prata av sig, och ha nån som kunde hjälpa en att se flera sidor av situationen för min del. Lycka till!

• bananflugan82

Ja, vi står ju i kö till förskola till februari nästa år, så förhoppningsvis får vi en bra plats.. imorgon kommer dom på hembesök från syncentralen, ska bli intressant! Få lite tips om hur vi ska stimulera vidare killarnas syn och så. Ska även fråga om hur det kommer att funka med förskola sen, om dom kommer att få en resursperson och så.  

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananflugan82

Oj, jag har ju glömt uppdatera!

Det gick bra! Var två väldigt trevliga personer som kom hit. En kurator och en synpedagog. Kuratorn har själv albinism, så det var jätteintressant! Albinism är som sagt ovanligt, och att det ska jobba en person med det på just vår syncentral är häftigt!
    Angående förskola så tror hon att killarna kommer att klara det galant! Av det hon såg när hon var här, så klarar dom sig otroligt bra i en miljö dom känner till. Ja, även i miljöer dom inte känner till, dom behöver bara en liten stund att känna av stället ,och sen är det fullt ös!  Man kan inte tro att dom ser dåligt om man inte vet om det.

Hon testade även lite genom lek ungefär hur långt ifrån dom ser saker och uppmärksammar saker. Hon sa, precis som vi trott, att Oliver ser lite bättre än Ludvig. Men vi har väldigt pigga och nyfikna killar.

Hon sa att vi ska fortsätta som vi redan gör nu, ha leksaker med mycket färger, mönster, kontraster och så. Och vi ska även syntolka saker, som man egentligen gör med alla små barn, dvs tala om vad det är dom ser, och vi ser. Förklara att dom t.ex. håller i en boll, och den är grön och mjuk.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananflugan82

Jo, och så skulle deras läkare skicka remiss så vi får komma till hudläkare för att få lite information. Vi kommer ju att få komma upp till Göteborg där dom vet mer, men det kan ju bli precis till sommaren och vi vill gärna ha lite info innan dess.. vi kommer ju att få skydda dom från solen genom att smörja in dom ordentlig, bla.

• Euphoria85

Har konstaterat att all balans killarna
    byggt upp när de trippar omkring här inne
    är som bortblåst  när det kommer ut på gräsmattan :)

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010