• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • frökenmumin

Vanligtvis brukar ögoninflammation vara ordentligt jobbigt men den här gången är det så yttepyttelite så det knappt märks men trots det finns det lite klet där i ögonvrån vilket gör att dagis är uteslutet

• hanide

Grattis Orsino! Härligt att höra att allt gick bra. Berätta gärna lite emellanåt hur det går.

Sansad, så fruktansvärt med er vovve. Hoppas att ni mår bra efter omständigheterna.

Jobbigt med alla sjukdomar. Vi är friska för tillfället men Simon verkar börja bli snorig igen..... De brukar ju få krupp och förkylningsastma när de blir förkylda så jag hoppas att det inte blir så mycket av detta.

Så härligt med vår! Nu kan vi bryta isoleringen och vara ute! Killarna älskar verkligen att gunga så det blir det en hel del numera.

• Mammat3

Ja Gud vad skönt det är med mildare väder... Vi är ute väldigt mycket nu.. Men tyvärr har det blivit som en ond cirkel att barnen BARA vill va ute nu :/

• hanide

Nu sitter vi och äter frukost och barnen sitter i varsin vanlig stol! Tänk så stora dom har blivit! 16 månader.....

• frökenmumin

Här är det fortsatt sjukstuga, jag håller på att bli galen!!!!!
    Max har fortfarande ögoninflammation och nu är storasyter genomförkyld med hosta, snuva och feber. Grabbarna har fortfarande inte varit en dag på dagis sedan inskolningen 

Jag har lite halv panik då jag har massor att göra på jobbet men tyvärr måste vabba då min man är i Stockholm och jobbar för tillfället. Jag vet att det blir såhär när barn precis har börjat på dagis, men samtidigt får jag sååå dåligt samvete och känner mig ordentligt stressad över hur läget är på jobbet när jag återkommer. Jag har två relativt stora projekt som är i sluttampen och ska introduceras i början på maj.

Behövde bara få gnälla av mig lite....

• Euphoria85

jodå, vi har så smått börjat vänja oss vid att han inte är här...

jaa det är så himla skönt med lite vår!
    och upptäcksfärderna uppskattas verkligen!!!

Jobbigt med massa förkylningar dock,hoppas det bara blir bättre från och med nu!
    och att du snart kan komma iväg till jobb igen FrökenMummin!

snart dax för inskolning här
    2 maj är det dax!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • bananflugan82

Idag har Ludvig fattar att han har något som dinglar mellan benen. Dom är ju där och pillar jämt när blöjan åker av, men ingen av dom har liksom reagerat att den faktiskt sitter PÅ dom och finns där. Haha, det var så roligt.. han satt och fick liksom plötsligt syn på att där fanns något på honom.. han tittade och pillade lite försiktigt.. försökte krypa bort från den flera gånger men varje gång han tittade ner så var den FORTFARANDE kvar Till sist så skulle han ställa sig på alla fyra för att liksom titta ordenligt vad det var.. men det var ju inte det enklaste.. jag skulle filmat honom för att visa deras pappa sen, men som vanligt så slutar dom med något så fort man hämtat kameran men det var väldigt roligt att titta på!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Mammat3

Haha bananflugan vad roligt det där lät :)

Mina har äntligen fått en plats hos en dagmamma är så otroligt glad för det och hon de ska gå hos är så himla snäll.. Så jag är hur nöjd som helst.. Dom går på ett garanti dagis nu och dom ska tydligen slå igen i juli så det blir inskolning i augusti passar bra när nästa termin startar då :)

• glasvas

Tack alla! Det funkar fint nu tycker jag. Viktor och David är jätteförtjusta i sin lillebror, David är och pussar på honom hela tiden, ibland lite hårdhänt, men med mycket kärlek. Viktor sitter ofta på huk och bara bubblar till honom. Självklart måste man hålla koll, men de är över förväntan milda mot honom. Sen är det nog lite jobbigt för dem ändå, David blir helt galen om han inte får göra som han vill, ibland går det inte att byta på honom ens utan att han gallskriker. Och båda vill vara i famnen hela tiden nästan. Jag vet inte om det är en fas just nu, eller om det är själva omställningen med en familjemedlem till.

Vi har också fått dagisplats nu, på den förskolan som vi ville ha plats på men inte trodde att vi skulle för de hade sån lång kö. Men de börjar i september. Vi var ju på besök där i januari och det verkade jättebra. Igår tog jag min första promenad utan kryckor efter förlossningen. Tog alla barnen i vagn och gick till lekplatsen, jättemysigt! När vi varit där en stund kom det en förskola på utflykt och det första en av lärarna sa var: jaha, är detta Viktor eller David? Visade sig vara den skolan de ska börja på, där blev jag imponerad att hon kom ihåg!

Bananflugan: vad underbart! Tycker att de hittar på så grymt mycket roliga saker nu, jag skrattar hela dagarna, när det inte gallskriks. De bråkar rätt mycket om leksaker för tillfället. Och äter jord, det är inte så kul det heller.

Sansad: Åh, vad tråkigt, jag beklagar verkligen. Min hund gick bort för ganska exakt tre år sen, och jag kan fortfarande sakna henne ibland. Lite lättare nu när man flyttat och har annat att fylla dagarna med. Men det är rätt jobbigt ändå, särskilt i början.

• bananflugan82

Haha, ja, det är så mysigt! Dom är inne i en period nu då det händer extra mycket, tycker dom utvecklas varje dag! Dom har plötsligt blivit så stora!

Och det där med att vara i famnen känner jag igen.. det är mycket "tävling" om att vara i famnen och då speciellt i min famn. Kommer den ena fram och ska sitta i famnen så är den andre framme illa kvickt och ska också sitta där.. speciellt om vi inte är hemma, då är det är precis som att båda vill ha koll på mig.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010