• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • frökenmumin

Här är det rejäl sjukstuga för tillfället .

Igår blev det ambulansfärd till sjukhuset med Max och några timmar senare kom min man in med Melvin. Nu ligger båda killarna inlagda och behandlas för lunginflammation. Jag är sååå less på alla sjukdomar, jag är helt slut....

• Euphoria85
    frökenmumin skrev 2011-04-18 16:31:26 följande:
    Här är det rejäl sjukstuga för tillfället .

Igår blev det ambulansfärd till sjukhuset med Max och några timmar senare kom min man in med Melvin. Nu ligger båda killarna inlagda och behandlas för lunginflammation. Jag är sååå less på alla sjukdomar, jag är helt slut....
    men oj vad jobbigt,
    stackars killarna
    och stackars er
    som behöver vara med om massa
    sjuk hela tiden
    hoppas storasyster klarar sig!
    Kram
  • Euphoria85

hejsan allihop!
     här var det tyst

fjärde dagen dagis idag
    Killarna fullkomligt älskar det!
    idag var jag med första halvtimmen
    vinkade lite sen gick jag
    de bryr sig inte alls om en när man är där
    och sprang rakt in redan första dagen
    de trivs!
    Det gillas :)

hoppas alla ni andra har det super!

• Mammat3

Sansad nu är jag avundsjuk på er.. Mina skriker jätte mycket varje gång jag lämnar dom och även när jag hämtar dom :( och om inte det räcker så har dom kommit in i en riktigt sur period och dom skriker dygnet runt känns det som :/ så man är rätt så slut körd i huvudet vill jag lova....

• frökenmumin

Mina killar gillar också dagis, jag hinner knappt ta av dom kläderna innan dom är i full färd med att springa in i lekrummet. Det gör mig glad och lättad, för precis som du skriver Verymuch så är det otroligt jobbigt när barn blir ledsna när man lämnar dom.

Dina små kanske håller på att bli sjuka eller så kanske det är tänder på gång Verymuch, tänkte på det här du skrev att dom var lite sura överlag just nu.

Här har killarna varit på dagis hela veckan (ja bortsett från imorgon då ) och peppar peppar så har dom hållt sig friska. Jag tycker vi har haft tillräckligt med sjukdomar på sista tiden. Killarna åkte ju på RS-virus (igen), konstaterades genom provtagning, sen slutade det hela med lunginflammation och inläggning på sjukhus i 9 dagar . Så jag hoppas innerligen att vi kan få hålla friska i många veckor nu.

• Mammat3

Frökenmummin ja visst kan det vara så men än har jag inte sett nån tand.. Men dom har ju inte fått speciellt många ännu så det borde ju komma snart tycker man :)
    Tråkigt att höra att ni har fortsatt att vara sjuka. Det där rs viruset verkar vara starkt i år..
    Vi har också gått igenom en rad sjukdomar men inget så allvarligt som er... Däremot har vi fått sluta med fullkornsvälling då båda har blivit extremt dåliga i magen av det.. Så nu är det bara majsvälling som gäller hos oss.. Måste säga att det är otroligt skönt att slippa byta 17 bajsblöjor om dagen nu är det bara 6. Stycken : D

• glasvas

Hej alla! Bryter tystnaden lite snabbt, förstår att alla har fullt upp! Det har vi i alla fall! David och Viktor kör full rulle hela dagarna innan de fullkomligt stupar i säng för lite vila. De sover för det mesta två ggr per dag fortfarande, ibland en gång. Ett par timmar ena passet och nån timma andra passet, skiftar mellan långt på förmiddagen och långt på eftermiddagen. Vi jobbar lite på att få dem att sova en gång per dag, men de verkar fortfarande väldigt trötta på fm. Frågar man David om han vill gå och sova så skrattar han högt, tar sig för örat och rusar mot sängen De är gulliga mot varandra, har börjat kramas och kittla varandra. Och de vill gärna ha pusskalas med mamma, det är mysigt! Fast det kan vända snabbt, Viktor har gått igenom en bitperiod och David har precis kommit in i den tyvärr. Viktor bet tom i trappstegen om han klättrade upp för trappan! Men nu har tänderna kommit ut och det var väl det som var problemet.

Det funkar fint med lillebror också, de är oerhört måna om honom. Kommer med filten och hans kläder, och blir oroliga och hämtar nån av oss om han är ledsen. Självklart är de lite hårdhänta också, och det tror jag beror på att man uppmärksammar snabbt om de klämmer honom, men det är ju svårt att ignorera. Häromdagen hade David hittat Filips napp och kom med den i munnen. Jag sa 'har du hittat den nappen?' och genast var Viktor där och slet nappen ur Davids mun och kom springande för att ge den till Filip. Och han har äntligen slutat kräva att få sova på en hela natten, eller i armhålan. Han väger ju upp emot 6 kg nu så det är lite tungt att ha honom på bröstet hela natten. Han sover i egen säng bredvid min.

Hur har ni det med nattmatning förresten? Våra får fortfarande välling vid 4-5 tiden för att sedan (oftast) somna om. Skulle gärna släppa det målet och se att de sov lite längre. Ena BVC-sköterskan föreslog att vi skulle erbjuda vatten en period istället för att se om de var hungriga, eller om de bara ville ha flaskan för att somna om, den andra sköterskan föreslog att vi skulle sluta 'cold turkey' och ta ett par jobbiga nätter under tiden.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010