• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • bananflugan82

Sådärja! Nu har jag bokat in oss för en hotellnatt första helgen i juli. Vi lyxar till det med Hilton i Malmö. Lagom långt för oss att åka plus att vi kan åka över till Köpenhamn på dagen. Fick ny energi bara av att veta att vi ska åka iväg!
    Nu ska man bara "öva" på att åka ifrån killarna utan att ständigt undra hur dom har det hemma....

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

Och det där om män och deras jobb o vila.. min man tar väldigt bra ansvar och har hand om killarna när han kommer hem, aldrig något gnäll om att han har jobbat. det är jag som kan tycka att det känns dumt att be honom om saker eftersom han har jobbat hela dagen.. osjälvisk som man är! Jag jämförde dock med honom och sa att vara mamma"ledig" är som att jobba 200% utan lediga helger och semester! Vilket han inte köpte.. då sa jag att då kan jag ju ta helg och vara ledig från fredag kl 18 när han kommer hem, till måndag morgon då han börjar jobba igen, men nej, det var inte samma sak... nej, precis! Man kan inte ta ledigt från att vara föräldraledig..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • hanide
    bananflugan82 skrev 2010-05-25 14:47:07 följande:
    Och det där om män och deras jobb o vila.. min man tar väldigt bra ansvar och har hand om killarna när han kommer hem, aldrig något gnäll om att han har jobbat. det är jag som kan tycka att det känns dumt att be honom om saker eftersom han har jobbat hela dagen.. osjälvisk som man är! Jag jämförde dock med honom och sa att vara mamma"ledig" är som att jobba 200% utan lediga helger och semester! Vilket han inte köpte.. då sa jag att då kan jag ju ta helg och vara ledig från fredag kl 18 när han kommer hem, till måndag morgon då han börjar jobba igen, men nej, det var inte samma sak... nej, precis! Man kan inte ta ledigt från att vara föräldraledig..
    Det är samma här, min sambo hjälper allt till när han kommer hem. Det är inga bekymmer alls. Men tyvärr måste man säga vad han ska göra.... fast det är väl inget att klaga på egentligen. Man får välja vad man lägger sin energi på .

Jag tror inte alls det är några bekymmer att åka iväg! Vi ska nog vara hemma hela sommaren. Vi bor ju på Sveriges finaste plats, Kunghamn på västkusten  .

Happy: Jag har läst om det och funderade på om Lukas hade det, men det trodde de inte på bvc. Nu är det bättre.
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-05-25 14:44:18 följande:
    Sådärja! Nu har jag bokat in oss för en hotellnatt första helgen i juli. Vi lyxar till det med Hilton i Malmö. Lagom långt för oss att åka plus att vi kan åka över till Köpenhamn på dagen. Fick ny energi bara av att veta att vi ska åka iväg! Nu ska man bara "öva" på att åka ifrån killarna utan att ständigt undra hur dom har det hemma....
    Åå vad härligt! Då är det bara att sätta igång och öva

SJälv har jag övat ett par gånger redan, inga längre stunder bara 1-2 timmar så att jag har kunnat åka och handla själv om min man har jobbat borta under veckan.

En fråga, Melvin ligger konstant och försöker lyfta huvudet eller så att säga "försöker sätta sig upp" om ni förstår hur jag menar och sen blir han skitarg när han inte kommer upp. Fler som upplever det?

Ååå det är så tråkigt väder här idag, det spöregnar, inte ett dugg skönt. Så idag har vi varit inne och slöat (verkligen slöat), killarna har i stort sett sovit hela eftermiddagen. Vaknade alldeles nyss, rätt skönt iofs, jag har fått massor med egentid. Har inte städat eller grejat något idag, bara slöat och hängt framför datorn. Men fy vad lat jag känner mig nu...
  • glasvas

Mina killar rullar också, men som Hanide säger, verkar glömma bort det lite emellanåt. Men de är i alla fall inte så hysteriskt arga när man har dem på mage längre, vilket är en skön omväxling för just nu tycker jag att de är ovanligt gnälliga. De borde ju vara ur sin senaste utvecklingsfas, men inte på väg in i nästa än tycker jag. Vi har också slappat idag, jag har provat att lägga dem att sova middag i sina sängar när de varit vakna i ca 2 timmar. det har funkat bra, problemet är bara att David sov i 2 timmar och Viktor bara en dryg halvtimma så de var ju rätt osynkade sen. Vi har också riktigt trist väder så vi har stannat inne idag, dessutom har det varit en kräkas-ikapp-på-mamma-dag idag så om vi skulle gå ut så skulle jag få gå naken i princip, jag har inga kläder!

Har inte reflekterat över det där med att man inte kan ta ledigt från att vara föräldraledig, men ditt resonemang håller ju bananflugan! Inte undra på att jag är så trött hela tiden. Dock har jag haft lyxen att få barnvakt och komma iväg och klippa mig ibland, sen låg jag ju på sjukhus vid ett par tillfällen men det var ju inte precis att komma iväg lite... Dessutom är min sambo sån också, vi gör lika mycket hemma, och jag känner verkligen inte att jag har hela ansvaret för hushållet. Men å andra sidan flyttade vi inte ihop förrän jag var i femte månaden så vi kanske har smekmånad fortfarande... Nej, han är inte typen, han är precis lika bra som jag på att 'läsa' barnen och se vad de behöver. Vi är lika mycket noviser...

Jag älskar västkusten! Är lite sotis faktiskt, bor i Småland nu men är från Göteborg från början, har seglat på västkusten sen 70-talet. Sambon och jag jobbar hårt på att kunna flytta tillbaka västerut, men det är inte helt lätt att hitta två nya jobb och bostad etc. Skulle lätt kunna bo i Bohuslän... Det blir nog inte så mycket segling i sommar, känns knöligt med tvillingvagn och hela det köret.

Ok, slut på friden, fattar inte vad som är fel idag, klagas friskt gör det!

• hanide
    frökenmumin skrev 2010-05-25 16:12:59 följande:
     En fråga, Melvin ligger konstant och försöker lyfta huvudet eller så att säga "försöker sätta sig upp" om ni förstår hur jag menar och sen blir han skitarg när han inte kommer upp. Fler som upplever det?
    Precis så gör Simon med . Han har såna magmuskler nu! Känn efter om inte Melvin också har det

Orsino: Visst är det skönt att kunna lägga dom på mage en stund. Här har det inte gått så bra innan heller.

Förresten frökenmumin, man får slappa en hel dag utan att få dåligt samvete!!! Själv har jag stressat som en gnu i två dagar och än är det inte slut. Massor att göra innan festen på lördag. Fick snilleidén att göra buffé, även efterrättsbuffé.... Kanske inte det smartaste av en tvåbarnsmamma.....
  • Mysan31

Hej allihop!

Va skönt för er som kan lämna hos mor o far föräldrar! Njut medans ni kan ha egen tid. Vi är helt låsta. Bara vi ska gå handla o svärmor är här  o vi ber henne passa dom en liten stund så är hennes första svar " skynda er tillbaka" För hon klarar inte av när båda börjar gråta! Min mamma finns inte med alls nu mer. Svägerska är lika dan som svärmor. Jag hinner inte mer en utan för dörren så börjar hon ringa. Hör o häpna våra äldre barn klarar av dom bättre??! Ja ja det är faktiskt lite jobbigt! Hade varit så skönt att ha någon som kan hjälpa lite när det är som tuffast.

Och som det flesta av er så är jag den som vet bäst va tjejerna vill. Alltså nattningen osv. Nu har ju jag vant dom vid att äta själva båda två så man sitter inte med dem under matningen av flaska. Till kvällen lägger jag dem i sina sängar med flaskan o det somnar. Alicia sover hela natten medans Sandra har fastnat på att vakna kl 00.30 03.30 o5.30 vet inte hur jag ska bryta hennes matning iaf vid kl 00.30?? Dom somnar vid 20.30 varje kväll nu. O vaknar runt 07.

Har börjat ge dem gröt. Gav SAndra med lite mango igår o det gilla hon jätte mkt. ALicia vill helst bara dricka sin flaska hahaha
    Sandra är den hon oss som vänt sig från mage till rygg redan när hon var 8 veckor gammal. Så fort hon ligger på magen vänder hon sig. Alicia ligger bara o tittar. Väntar spänt på att dom ska börja vända från rygg till magen....

• bananflugan82

Imorse i spjälsängen reste sig Oliver upp på armarna, med den ena rakt utsträck, vilket resulterade i att han tippade över åt vänster och tjongade in huvudet i sidan av spjälsängen.. med andra ord, honom kan man inte lämna nära någon kant mer om han ligger på mage! Hade inte väggen varit där så hade han ramlat över på sidan.

• bananflugan82
    hanide skrev 2010-05-25 21:27:39 följande:
    Haha, varför ska man ta på sig såna projekt när man ändå vet att man får stressa? Jag är likadan.. jag har gett mig fasen på att jag ska baka, tänkte bjuda hit familjen på Mors dag. Jag vet själv att jag kommer att stå där stressad i köket med två missnöjda killar. Men, men.. skam den som ger sig.
  • frökenmumin

Känner igen det där, själv har jag stressat som en tok i trädgården nu på förmiddagen. Vid halv nio lämnade jag Felicia på dagis, sen hem och direkt ut i trädgården. Planterade två buskar, rensade ogräs och hällde ut 8 säckar (50 kg tunga, rätt jobbigt att bära ) över rabatten för att i ett desperat försök vinna kampen mot ogräset.
    Däremot hade jag tur, killarna sov så sött i vagnen och gör så fortfarande

Jag håller på att få lite panik på allt ogräs, jag vill nämligen ha det fint i trädgården för den 12 juni ska killarna döpas och då ska vi ha dopkaffet i trädgården...urk...vet inte vad jag gett mig in på

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010