• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • hanide

Min mens kom tillbaka fort och sen har den varit regelbunden fram tills för ett par veckor sen. Jag började med p-piller för en månad sen så troligtvis därför. Nu hoppas jag att det blir bra. Visst var den annorlunda när den kom tillbaka. Först lite lite och sen syndafloden! För bara en, två dagar och sen lite lite igen. Nä, hoppas innerligt det blir som vanligt nu. Sansad, kanske bäst att kolla om du är gravid.... Tänk om.... Shit, jag hade aldrig orkat det!

Uppe rätt tidigt med Simon. Vi har haft sån tur den sista tiden och inte gått upp förrän runt 9. Lyx! Men nu var Simon så himla pigg så det gick inte. Men jag förstår honom. Gud så varmt det är! Men man ska inte klaga hihi, bara att man inte är van. Sen blir det ju extremt varmt med fyra personer i en säng  Lukas sover gott däremot.

• glasvas

Åh, vilka fina bilder Tycker också att det kan vara knepigt att få till det ibland, särskilt när båda är glada samtidigt. 

Mina är lite olika stadiga, Viktor är väldigt stadig i nacken och har varit länge, David verkar bli trött fortare, men är ändå rätt stadig. Han är den som vände sig först från mage till rygg. Nu har båda gjort det, men det sitter långt inne. De blir oerhört frustrerade av att ligga på mage. David spänner hela kroppen, lyfter rumpan och sätter i tårna och skjuter ifrån, ålar som en liten larv! Det ser otroligt roligt ut... Vi har dem sittande i matstolar när de äter sina smakportioner och det funkar bra. Viktor blir helt överlycklig när man sätter honom där för då vet han var som är på G. De älskar maten, men jag har lite problem med att hålla Viktors händer ur munnen, de ska in samtidigt. Igår hade han mer gröt på kroppen än i magen. David kör en lite mer laid-back stil, lutar sig tillbaka och lägger upp ena handen bakom nacken när man matar honom. På tal om att stå så gör David så också, viker sig efter ett tag, men Viktor vill helst bara stå hela tiden. Han krullar också in tårna under foten, och stampar lite med höger fot.
    Vi brukar inte heller gå upp förrän runt 9, men idag ville Viktor vara vaken. Han sitter bredvid mig i babysittern och pratar för fullt. Härligt med en kille på sånt strålande humör.
    Jag tycker förresten att det kunde vara lite roligt om vi kunde få in allas 'födda' info i trådstarten, det är lite lättare att följa då? Så här tex:
    orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v 39+4
    Eller vad tycker ni?
    Ok, nu är det slut på friden hör jag. Nu är båda vakna
    Ha en fin dag alla, jag hoppas också på att värmen ska komma! Men Jönköping är alltid kallt tycker jag. Får bli en förmiddagspromenad och sen förbereda på fika och skvaller med kollegerna som kommer på besök i eftermiddag...
  • Euphoria85
    Orsino : tycker det låter som en mycket bra ide!

så om alla fyller i så sätts det upp i trådstarten inom kort!

• Euphoria85

Hanide: har redan kissat på 3 stickor, negativa allihop, förhoppningsvis nojjar jag bara...

har kopparspiral så mens ska jag ju få...
    jaja väntar lite till och kollar vad som händer innan jag tar tag i :
    -var har mensen tagit vägen?

• bananflugan82
    Mysan31 skrev 2010-05-20 07:04:30 följande:
    Bananfluga: Gud så söta!!! Hur får man in bilden här??
    Tack!

Du lägger in bilden i ditt galleri här på FL, sen klickar du upp den, högerklickar och trycker på kopiera. Sen är det bra att klistra in den här i ett inlägg.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82
    glasvas skrev 2010-05-20 08:44:20 följande:
    Åh, vilka fina bilder Tycker också att det kan vara knepigt att få till det ibland, särskilt när båda är glada samtidigt.  Mina är lite olika stadiga, Viktor är väldigt stadig i nacken och har varit länge, David verkar bli trött fortare, men är ändå rätt stadig. Han är den som vände sig först från mage till rygg. Nu har båda gjort det, men det sitter långt inne. De blir oerhört frustrerade av att ligga på mage. David spänner hela kroppen, lyfter rumpan och sätter i tårna och skjuter ifrån, ålar som en liten larv! Det ser otroligt roligt ut... Vi har dem sittande i matstolar när de äter sina smakportioner och det funkar bra. Viktor blir helt överlycklig när man sätter honom där för då vet han var som är på G. De älskar maten, men jag har lite problem med att hålla Viktors händer ur munnen, de ska in samtidigt. Igår hade han mer gröt på kroppen än i magen. David kör en lite mer laid-back stil, lutar sig tillbaka och lägger upp ena handen bakom nacken när man matar honom. På tal om att stå så gör David så också, viker sig efter ett tag, men Viktor vill helst bara stå hela tiden. Han krullar också in tårna under foten, och stampar lite med höger fot. Vi brukar inte heller gå upp förrän runt 9, men idag ville Viktor vara vaken. Han sitter bredvid mig i babysittern och pratar för fullt. Härligt med en kille på sånt strålande humör. Jag tycker förresten att det kunde vara lite roligt om vi kunde få in allas 'födda' info i trådstarten, det är lite lättare att följa då? Så här tex: orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v 39+4 Eller vad tycker ni? Ok, nu är det slut på friden hör jag. Nu är båda vakna Ha en fin dag alla, jag hoppas också på att värmen ska komma! Men Jönköping är alltid kallt tycker jag. Får bli en förmiddagspromenad och sen förbereda på fika och skvaller med kollegerna som kommer på besök i eftermiddag...
    Hahaha, på BVC sa dom att det är jätteviktigt att dom får stoppa in händerna och kladda när dom äter, även om det är jobbigt för mamma och pappa... Det stimulerade dom att svälja och allt var det nu var... så man får stå ut.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

Jag fick sova till 9 idag! Brukar vakna nånstans mellan 8 och 9.. vi har hängt upp ett mörkt skynke för killarnas fönster för å fort det blir ljust, så vill dom inte somna om och sova mer. Men sen vi gjorde det så lurar vi dom.
    Men har dom bestämt sig för att gå pp så ska dom gå upp, det går inte att "lura" dom längre. Innan kunde jag ta över dom till vår säng när dom ätit morgonmålet så kunde vi sova två timmar till, men det funkar inte längre! Dom ska upp i sina liftar (jag har dom där dagtid), och med mig ut i köket när jag fixar frukost till mig och så. Något annat går inte.

Jag fortsätter listan

• frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-05-20 10:54:18 följande:
    Jag fick sova till 9 idag! Brukar vakna nånstans mellan 8 och 9.. vi har hängt upp ett mörkt skynke för killarnas fönster för å fort det blir ljust, så vill dom inte somna om och sova mer. Men sen vi gjorde det så lurar vi dom. Men har dom bestämt sig för att gå pp så ska dom gå upp, det går inte att "lura" dom längre. Innan kunde jag ta över dom till vår säng när dom ätit morgonmålet så kunde vi sova två timmar till, men det funkar inte längre! Dom ska upp i sina liftar (jag har dom där dagtid), och med mig ut i köket när jag fixar frukost till mig och så. Något annat går inte. Jag fortsätter listanSansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Ååå vad jag är avundsjuk, mina killar är riktigt morgonpigga precis som sin storasyster. Imorse slog Melvin upp ögonen halv sex och var sådär härligt glad. Det var bara att kliva upp , men jag ska inte klaga, jag lägger dom ju mellan 18-19 på kvällen, dom vaknar en gång för mat och vaknar sen runt 6 på morgonen. Men 9, in my dreams skulle jag säga ....hahahaha...

Och nu fortsätter jag

• Fröken Fajans

Hej hinner inte skriva