• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • happyme666

Jo, det är när de ligger och kråmar sig som ett C...
    och har huvudet rätt mkt på sniskan..
    Men det har blivit mkt bättre, för innan kunde han inte vrida huvudet på andra hållet...sen så är han ju lite tungre i huvudet än vad Saga är....för hon kan lätt vrida huvudet fram och tillbaka
    Så det är bara en säkerhetskoll vi vill göra - för annars har han inte några andra symptom på detta. Men det är alltså ingen sjukdom.

Här står lite om det:

KISS Kidd syndrom är inte en sjukdom utan ett tecken på ett fel eller stopp i övre nacken lederna, vanligtvis på grund av yttre påverkan i samband med förlossning. Det kan medføre asymmetrisk utvikling hos barn, en forstyrrelse i den normale bevegelsesutviklingen, en forstyrrelse i styringen av barnets muligheter til fri utfoldelse på forskjellige plan. Det kan orsaka asymmetrisk utveckling hos barn, en störning i den normala rörelsen utveckling, ett avbrott i förvaltningen av barnets möjligheter att fritt uttrycka på olika nivåer. Eksempler på symptomer hos spedbarnet kan være at det gråter mye, har forstyrret søvn, problemer med å spise, er motorisk urolig. Exempel på symptom hos barnet kan vara att det finns gråter mycket, har störd sömn, problem med att äta, motorn rastlös. Eksempler på symptomer hos større barn med ubehandlede låsninger kan være konsentrasjonsvansker, hodepine, forsinket fin- eller grovmotorikk. Exempel på symtom hos äldre barn med obehandlad

• hanide

Mysan: Kan förstå att det är jobbigt när de som ska "ställa upp" gör det ännu stressigare. Oftast kommer båda mina föräldrar samtidigt. Oj, nu måste jag gå.

• bananflugan82

Vi har fått remiss nu till ögonläkare för att kolla killarnas ögon med. Vi ska dit den 17 juni. Känns lite läskigt men ska samtidigt bli skönt att få veta om dom ser dåligt eller vad det är. Ser gör dom ju, för dom älskar att titta på färgglada saker och så, men vi får se vad dom säger helt enkelt.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • Euphoria85
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0

är det någon som fattas?

jag har starkt börjat fundera på att testa om dom är en eller tvåäggs...
    jaja får se hur hur det blir:)

på freda kommer vårt hus ut på hemnet (förmodlingen)
    och imorgon ska vi till banken och kolla om vi får köpa det huset vi var och tittade på igår,
    idag var mäklaren här och vi gick igenom anonsen...
    i måndes fotograferade dom
    näsat helg är det visning
    shit konstigt man känner sig stressad... :S
    jaja när det är klart blir det skönt iaf!!

Hanide!!! Grattis på 30 års dagen!!!

annar shar det varit kaos idag, så när krille kom hem lämnade jag över och gick upp och ställde mig i duschen och duschade läääääänge!
    så skönt!
    tror han fattade att jag inte orkare mer idag, för nu lagar han mat!!!
  • Euphoria85
    bananflugan82 skrev 2010-05-26 16:37:27 följande:
    Vi har fått remiss nu till ögonläkare för att kolla killarnas ögon med. Vi ska dit den 17 juni. Känns lite läskigt men ska samtidigt bli skönt att få veta om dom ser dåligt eller vad det är. Ser gör dom ju, för dom älskar att titta på färgglada saker och så, men vi får se vad dom säger helt enkelt.
    fick ni inte kollat ögonen genom Neo?
  • frökenmumin
    Euphoria85 skrev 2010-05-26 18:41:15 följande:
    Som jag har förstått  det så är det ett antal undersökningar så som ögonundersökning, ultraljud på hjärnan (och säkert ett antal saker till som jag glömt) som bara görs på barn födda före vecka 32. Dom har tydligen satt någon slags gräns vid vecka 32 (iallafall på vårat sjukhus). Och enligt listan så fick väl du Bananflugan82 i vecka 32+5, så jag gissar att det aldrig gjordes någon undersökning på Neo eller?
  • bananflugan82
    Euphoria85 skrev 2010-05-26 18:41:15 följande:
    Dom kollade ögonen på neo och även läkaren på bvc gjorde det, men då var dom ju så små och allt såg bra ut. dom bara gjorde en vanlig koll, när dom kollade allt annat med kroppen o så.
    Detta har inte uppmärksammats förrän nu. Dom kan fortfarande inte fokusera blicken och så, och efter 4 månader så kollar dom upp det. Läkaren trodde dom kan ha något som heter Nystagmus, att ögonen "darrar", att dom inte kan hålla dom stilla helt enkelt. Det kan växa bort, men det kan också betyda att dom har något annat synfel. Hur allvarligt vet vi inte.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • maammas

Jag lägger till mig på listan

Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0

Hel allesammans! Hoppas att ni mår bra! Jag har inte varit inne på fl på ett tag. Jag håller på för fulla muggar, jag flyttade för två veckor sen (igen) och så hade vi dop för Saga och Selma i lördags det var väldigt fint och somrigt, jag är så nöjd med allting! Några av er ser mina små uppdateringar och bilder på fb. Nu ska jag gå och sova, jag får skriva mer och läsa ikapp någon annan dag. Ta hand om er!

• hanide

Tack Sansad! Dagen var fin med gott väder och strålande solsken Idag kommer en vän hit som ska stanna hela helgen. Hon har nog aldrig varit så efterlängtad haha! Vad jag ska utnyttja henn . Nu gnyr det i babygymmet, plikten kallar!!!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010