• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • frökenmumin
    hanide skrev 2010-06-04 13:32:33 följande:

Nu har killarna börjat att rata ersättningen. Så här ser det ut nu för oss:

06.00-06.30 ersättning (får snart bytas den med)

09-10 gröt

12-13 mat + fruktpuré

14-15 banan

16-17 gröt

19-20 välling

Måste försöka få slut på ersättningen så att det bara blir välling. Men det är inte säkert att det går.....

Så här ser vårat matschema ut

06.00-07.00 Ersättning

11.00-12.00 Mat  + fruktpure (oftast katrinplommon för att hjäpa magen lite såhär i starten)

16.00-17.00 Ersättning

~19.00 Gröt + fruktpure (katrinplommon)

03.00-04.00 Ersättning

Jag funderar också på det här med matstol, båda killarna vill som jag har nämnt tidigare hela tiden sitta upp. Så jag tror det blir en tripp till IKEA idag eller imorgon och införskaffa ytterligare en stol.

Förresten, gillar era att sitta i bärsele?
    Mina ÄLSKAR bärselen, särskilt nu när dom kan sitta framåt
  • Mysan31

Hej Allesammans!

Här rullar allt på som vanligt. Sandra älskar gröt hihi O det har gjort att hon slutat o vakna flera gånger per natt. Ger henne gröt vid 19 sen ersättning vid läggdax. Hon sover då från 20.30 -3.30 Ger henne en flaska sen sover hon vidare till kl 7.30 ca. Alicia  är inte allt intresserad av gröten.

Nu är det prick ett år sen stickan visa plus. Herregud var tar tiden vägen?? Va var det första ni tänkte när ni fick veta att det var två?

• hanide
    frökenmumin skrev 2010-06-06 07:20:34 följande:
    Så här ser vårat matschema ut

06.00-07.00 Ersättning

11.00-12.00 Mat  + fruktpure (oftast katrinplommon för att hjäpa magen lite såhär i starten)

16.00-17.00 Ersättning

~19.00 Gröt + fruktpure (katrinplommon)

03.00-04.00 Ersättning

Jag funderar också på det här med matstol, båda killarna vill som jag har nämnt tidigare hela tiden sitta upp. Så jag tror det blir en tripp till IKEA idag eller imorgon och införskaffa ytterligare en stol.

Förresten, gillar era att sitta i bärsele?
    Mina ÄLSKAR bärselen, särskilt nu när dom kan sitta framåt
    Nu börjar jag fundera på om vi ska hoppa över gröten på fm. De skriker inte efter mat direkt. Ska nog testa det imorgon . Kanske ge lite banan eller nåt om det blir hungriga mellan ersättningen och maten.

Jag är dålig på att använda min bärsele ska jag erkänna. Men de tycker om det. Nu tycker jag att det är bra tungt.
    Mysan31 skrev 2010-06-06 07:42:44 följande:
    Nu är det prick ett år sen stickan visa plus. Herregud var tar tiden vägen?? Va var det första ni tänkte när ni fick veta att det var två?
    Jag fick först panik. Ville jag det här?
     Men när det hade lugnat sig så var jag jätteglad. Jag trodde bara inte att jag skulle bli gravid så fort.
  • bananflugan82
    Hej Allesammans!

Här rullar allt på som vanligt. Sandra älskar gröt hihi O det har gjort att hon slutat o vakna flera gånger per natt. Ger henne gröt vid 19 sen ersättning vid läggdax. Hon sover då från 20.30 -3.30 Ger henne en flaska sen sover hon vidare till kl 7.30 ca. Alicia  är inte allt intresserad av gröten.

Är snart 1 år sen här med. Helt sjukt! Första reaktionen på att jag var gravid var om jag verkligen ville det här, om jag skulle klara av det! Senfick vi inte veta att det var två förrän i vecka 19 på RUL, och då var chocken total... vi hade ALDRIG kunnat tro att det var två. Jag började gråta och min man satt helt tyst resten av ultraljudet. Men så fort det lagt sig så tyckte vi det skulle bli jätteroligt!
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

Ni som börjat ge era mat, hur började ni? Vi har börjat så dom fått smaka spagetti o köttfärsås och biff stoganoff, som finns från 5-6 månader. Dom blir ju snart 5 månade.r Dom tycker att det är jättegott, men jag vet inte hur mycket man vågar öka? Har gett 3-4 teskedar/dag. Hur mycket ska man sen öka innan man vågar ge ett helt mål?

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-06-06 15:10:43 följande:
    Ni som börjat ge era mat, hur började ni? Vi har börjat så dom fått smaka spagetti o köttfärsås och biff stoganoff, som finns från 5-6 månader. Dom blir ju snart 5 månade.r Dom tycker att det är jättegott, men jag vet inte hur mycket man vågar öka? Har gett 3-4 teskedar/dag. Hur mycket ska man sen öka innan man vågar ge ett helt mål?
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/...
    Jag började med att ge smakisar i någon vecka, typ två kanske
    Sen ökade jag allt eftersom och nu äter dom ett fullt mål gröt (nestles havregröt) och när jag skriver mat så håller jag mig än så länge bara till 4 månaders burkarna. Så det blir potatis, majs, morötter, palsternacka. Då åter dom mellan 1/2-1 burk (liten) var och sen blir det några skedar fruktpure som efterrätt.
    Dom verkar gilla maten, men kladdigt blir det
  • frökenmumin
    Hej Allesammans!

Jag fick heller inget veta först på RUL i vecka 17+6 och det var en CHOCK! Vi skulle "bara" skaffa barn nummer 2 (om ni förstår hur jag menar) och nu skulle vi plötsligt ha barn nummer 2 och 3.

Men det värsta var nog att jag var själv på ultraljudet. I vårt landsting hade dom nämligen beslutat att endast mamman fick gå in eftersom risken för svininfluensan var så stor. Alltså....jag var helt SJÄLV!!!!

Först när barnmorskan sa att det var två tittade jag bara frågande på henne och sa typ Va, vadå...näe det är bara en!

Hon tittade på mig igen och sa sen " Jaaa, men det är faktiskt två, titta här!" och så visade hon mig på skärmen. Jag minns att jag satt och skrattade och grät om vartannat. Och att jag sen skulle ut i bilen och berätta för min man gjorde inte det hela lättare. Jag upplevde att jag var i chock i flera dagar, alla omkring oss tyckte det var helt fantastiskt men själv var jag fortfarande i chock som sagt. men efter några dagar hade nyheten sjunkit in och vi kunde glädjas åt beskedet. Och nu skulle jag inte vilja ha det på något annat sätt
  • Mysan31

Vi fick veta att det var två i v 12+0 på nupp ul. Vi skulle bara ha ett till 4 sedan innan. Helt plötsligt var de nr 5 o 6!!! Det tog ett bra tag för mig att smälta det hela. Hade ångest av o till under hela grav.

Folks reaktion på att vi vänta barn va liksom "men ska ni verkligen ha fler"?? Räcker det inte med 4?? Sen när det fick veta att det va tvillingar då vände dom helt plötsligt o tyckte det var sååååå häftigt!

• bananflugan82

Hahaha, ja, den barnmorskan som gjorde vårt UL sa bara "vet ni om att det är två?" och jag o min man satt som frågetecken.. klart vi inte visste. Ja gud, den känslan när man fick veta.. det var så jäkla häftigt, även om det var skrämmande på samma gång. Vi hade skämtat om att det var två flera gånger innan UL, bara för att min man absolut inte ville ha tvillingar. Men dom säger att ofta skämtar dom som får tvillingar, om det, innan dom får veta det.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010