• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • bananflugan82
    hanide skrev 2010-05-18 20:51:40 följande:
    Åh vilka härliga bilder!!!! Det är sååå svårt att få med det där härliga skrattet. När jag tar fram kameran blir de jätteallvarliga haha.I natt fick Simon feber efter sprutan, 38,7 grader. Han var pigg och glad men han fick en alvedon och sen fick han ligga i bara blöjan. I morse var allt som vanligt och så har det varit hela dagen. De har varit så goa. Det var tur att jag började ge mer mat haha. Stackarna, så har de varit hungriga och gnällt....Vad kul med babymassage. Jagvar själv inne på om vi skulle börja men vi höll på med babysim så vi hoppade över det. Nu ångrar jag det lite grann för babysimmet är över och det hade varit skönt att ha en stående aktivitet inbokad varje vecka.
    Haha, jag vet. Dom kan ligga och prata en massa och vara hur glada som helst, så tar jag fram kameran eller videokamran, och då slutar dom genast.

Ja, det var jätteroligt med massagen! Väldigt mysigt att få lära sig det och kunna fortsätta med det sen. Det blir liksom en lugn stund mitt i allt annat. Och det bästa med tvillingar är ju att mamma och pappa får varsin bebis.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-05-18 19:22:59 följande:
    Idag har jag äntligen lyckats fånga båda killarna på bild på sina bästa humör.
    Nämen gullungar!!!

Vad härligt att du har lyckats fånga det på bild, själv har jag inte lyckats ännu. Men jag jobbar på det

Underbara bilder!
  • frökenmumin

En fråga....
    Är det någon här som en har en Urban Jungle vagn? Isåfall har jag som sagt en fråga. Ingår det något myggnät (insektsskydd eller vad det nu heter). jag hittar nämligen inget i kartongerna .....

Å om det inte ingår (vilket jag misstänker) kan man köpa vilket som helst eller är det någon speciell som tillhör vagnen????
    Har inte ens tänkt på det tidigare, för på förra vagnen satt skyddet i sufletten..hahahaha....

Idag var jag ute och sprang igen (var ute igår också) men skit vad ont jag har i knäet. Vad är det med den arma gamla kropp

• Euphoria85
    bananflugan82 skrev 2010-05-18 19:22:59 följande:
    Idag har jag äntligen lyckats fånga båda killarna på bild på sina bästa humör.
    gullisarna!

måste bara fråga...
    hur har ni det med mensen
    har den kommit tillbaka?
    min har
    fick den i början av april
    sen har den hållt sig borta
    börjar nojja nu att jag skulle vara gravid igen
    ahhh
    kanske låter hemskt men jag hoppas inte jag är det
    orkar inte med fler för tillfället..

jaja

här är det garanterat tänder på g
    tror mig kunna ana ett litet riskorn i Melwins mun, dock känns det inte
    så tydligt än.
    att sitta tränar vi på varje dag, Edwin kan själv nu, men inga längre stunder
    dock tillräkligt för att vägra ligga eller sitta längre stunder tillbakalutat i babysittern :D

vad mysigt5 med babymassage
    vi ksulle haft det på bvc men hon glömde bort det
    och hade förberett för annat den gången så det bara rann ut i sanden
    (: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • frökenmumin
    Euphoria85 skrev 2010-05-19 09:19:37 följande:
    gullisarna!måste bara fråga...hur har ni det med mensenhar den kommit tillbaka?min har fick den i början av aprilsen har den hållt sig bortabörjar nojja nu att jag skulle vara gravid igenahhhkanske låter hemskt men jag hoppas inte jag är detorkar inte med fler för tillfället..jajahär är det garanterat tänder på gtror mig kunna ana ett litet riskorn i Melwins mun, dock känns det inte så tydligt än.att sitta tränar vi på varje dag, Edwin kan själv nu, men inga längre stunderdock tillräkligt för att vägra ligga eller sitta längre stunder tillbakalutat i babysittern :Dvad mysigt5 med babymassagevi ksulle haft det på bvc men hon glömde bort det och hade förberett för annat den gången så det bara rann ut i sanden
    Jag fick tillbaka mensen redan i mars
    Jag satte in en hormonspiral för dryga 4 veckor sedan, tänkte najs ingen mens alls. Men ICKE här har det droppat konstant sen jag satte in den....suck....
    men förhoppningsvis ger det väl sig snart
  • bananflugan82

Jag hade avslag i 5 veckor nånting, sen kom mensen typ 1 vecka efter det.. hade värre mens än någonsin första gången! Nu känner jag av mensen långt innan den ska komma, väldigt tråkigt. Som svag mensvärk, ungefär som i början när jag var gravid.
    Vi körde med kondom i början men den gick sönder en gång utan att vi märkte det, och efter det var jag snabb med att skaffa nya piller....

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

Vi tränar också på att sitta, fast sitta själva kommer dom inte klara på ett tag. Vi drar upp dom i händerna och dom tycker om att sitta rakt upp, men att halvsitta i babysittern är inget roligt längre!

Frökenmumin, hur är dina killar med styrkan i nacken? Om dina sitter upp så att säga, klara dom att hålla huvudet? Våra kan någolunda, men det ramlar frammåt och bakåt emellanåt. Undrar när dom klarar sitta i sina stolar.

Hur är era småttingar med att "stå"? Våra gör det en stund och sen viker dom benen som spagetti. Dom har en förmåga att stå på tå också och fortfarande kröka på tärna vilket kanske är lite obekvämt. {#lang_emotions_kiss}

• frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-05-19 09:56:16 följande:
    Vi tränar också på att sitta, fast sitta själva kommer dom inte klara på ett tag. Vi drar upp dom i händerna och dom tycker om att sitta rakt upp, men att halvsitta i babysittern är inget roligt längre! Frökenmumin, hur är dina killar med styrkan i nacken? Om dina sitter upp så att säga, klara dom att hålla huvudet? Våra kan någolunda, men det ramlar frammåt och bakåt emellanåt. Undrar när dom klarar sitta i sina stolar.Hur är era småttingar med att "stå"? Våra gör det en stund och sen viker dom benen som spagetti. Dom har en förmåga att stå på tå också och fortfarande kröka på tärna vilket kanske är lite obekvämt.
    Samma lika här . Mina killar håller också upp huvudet rätt bra men efter en liten stund börjar det "fara runt". Men jag tycker att dom har blivit mycket starkare bara dom sista två veckorna, särskilt Melvin (han har tidigare varit lite svagare än Max). Båda visar tydligt att dom vill sitta upp så jag försöker att ha dom i knäet så mycket det går, men det är lite svårt ibland när båda vill upp samtidit

Ståendet är väl ungefär lika här det också, dom är ganska starka i benen däremot vill dom som du säger gärna stå på tårna...hahahaha...
  • Mysan31

Hej Tjejer/ o pappor som kanske läser..

Här valde jag spiralen vanlig koppar. Nackdelen med den är ju att när man har mens då har man rikligt i några dagar. Annars är jag nöjd med den. Min mens kom oxå ca 1 vecka efter avslag försvunnit. Jag blödde så mkt att jag var nära på att åka in!! Usch jag fick ta tjejernas blöja!! Men nu verkar kroppen ha återhämtat sig väldigt bra efter tvilling grav!

Igår fynda vi en tvilling paraply sulky till tjejerna. Typ en maclaren eller vad det heter hihihi Fick den för 700 på blocket. Dom hade lagt ut den för 1000:- Vet inte om vi gett för mkt en då.. Men men nu har vi investerat i det iaf. Kanske nån här som vet ca pris på dem??

Testade i förregår att sätta Sandra i gåstolen som stått i förrådet. Hon blev överlycklig!! Hon är oxå trött på babysittern.  Fast det lär dröja innan hon sparkar i väg med fötterna medvetet hihihi Dom är nu 16½ vecka gamla. 4 månader prick nu den 23/5 va tiden går!!! De har börjat skratta smått nu vid av o påklädning. Så gulligt!! Vad gäller nacken så har Sandra varit den starka hos oss. Stadig redan vid 5 veckors ålder. Alicia blev det ca vid 8 veckor.

• Mysan31

Bananfluga: Gud så söta!!! Hur får man in bilden här??

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010