• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • bananflugan82

Dom ringde från ögonkliniken idag och vi fick en tid redan nu på onsdag för att kolla killarnas ögon! Vår läkare på BVC hade ringt och frågat om vi kunde få en tidigare tid, då det är bättre att få det gjort, så dom kunde klämma in oss redan nu. Känns skönt, även om det genast blev mer nervöst. Redan på onsdag får vi veta om något är fel, känns läskigt.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-05-31 11:47:12 följande:
    Dom ringde från ögonkliniken idag och vi fick en tid redan nu på onsdag för att kolla killarnas ögon! Vår läkare på BVC hade ringt och frågat om vi kunde få en tidigare tid, då det är bättre att få det gjort, så dom kunde klämma in oss redan nu. Känns skönt, även om det genast blev mer nervöst. Redan på onsdag får vi veta om något är fel, känns läskigt.
    Men det var väl skönt, att få komma iväg så snabbt för precis som du säger så är det ju bättre att få veta och ta det därifrån sen.
  • frökenmumin
    nillan82 skrev 2010-05-30 21:06:03 följande:
    Hej!Vår Erik har precis samma besvär som du beskriver. Han är platt på höger sida av huvudet och vill bara ligga på den sidan om han får bestämma. När han sitter i babysitter så är huvudet alltid lutat åt höger osv. Nu när jag lägger honom för natten så lägger jag honom på vänstersidan så att han ska ligga på vänster sida av sitt huvud. När han somnat sedan så rullar jag över honom på rygg, och då brukar huvudet ligga kvar åt vänster Så det har faktiskt blivit lite bättre... Vi har tagit upp detta på BVC och fått en tid till sjukgymnast om 1,5 vecka. Vi får se vad hon säger om det hela. Man blir ju lite orolig att det på något sätt ska påverka dem, även om alla säger att "det växer bort så fort de börjar ligga på mage och sitta upp mer..."
    Är det någon läkare som har tittat på Erik eller är det bara BVC sköterskan?
    Vad sa dom?
  • bananflugan82

Nu har vi varit på babymassage, Oliver stortjöt och sov sen igenom alltihop, Ludvig tyckte det var jättemysigt. Blev vägda och mätta också, är nu 4½ månad (3 månader korrigerat) Oliver väger 7100 och Ludvig 6800, båda är 64 långa.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • hanide

Jag överlevde min 30 årsfest . Det var kanonbra!!!!! Barnen sov hos sin mormor och morfar och det hade gått hur bra som helst! Kan ju inte bli bättre!!!!!

• nillan82
    frökenmumin skrev 2010-05-31 16:46:00 följande:
    Är det någon läkare som har tittat på Erik eller är det bara BVC sköterskan? Vad sa dom?
    Det är bara vår BVC-sköterska. Hon konstaterade att han gärna låg på höger sida och att det syns mycket väl på huvudet... sedan så sa hon att hon skulle skriva en remiss till en sjukgymnast. Så, vi får väl se vad sjukgymnasten säger. Vi ska dit nästa vecka.
  • frökenmumin
    nillan82 skrev 2010-05-31 20:57:37 följande:
    Det är bara vår BVC-sköterska. Hon konstaterade att han gärna låg på höger sida och att det syns mycket väl på huvudet... sedan så sa hon att hon skulle skriva en remiss till en sjukgymnast. Så, vi får väl se vad sjukgymnasten säger. Vi ska dit nästa vecka.
    Du får berätta vad sjukgymnasten säger, jag är ju väldigt nyfiken med tanke på Max. Jag fick ju som sagt tid till barnläkaren i nästa vecka, gissar att han kommer skriva remiss till sjukgymnasten
  • frökenmumin
    hanide skrev 2010-05-31 20:45:12 följande:
    Jag överlevde min 30 årsfest . Det var kanonbra!!!!! Barnen sov hos sin mormor och morfar och det hade gått hur bra som helst! Kan ju inte bli bättre!!!!!
    Skönt å höra att du överlevde
    Å vad kul att det gick bra hos mormor och morfar, gissar att dom var jättestolta över att ha fått passa småttingarna
  • nillan82
    frökenmumin skrev 2010-05-31 21:25:39 följande:
    Du får berätta vad sjukgymnasten säger, jag är ju väldigt nyfiken med tanke på Max. Jag fick ju som sagt tid till barnläkaren i nästa vecka, gissar att han kommer skriva remiss till sjukgymnasten
    Det ska jag göra... {#lang_emotions_smile}
  • bananflugan82

Våra killar gillar musik. Vi har en skiva med musik till några barnlåtar på, så får man sjunga texten själv. Det räcker att jag sätter på skivan nu så skiner dom upp. Dom ligger och jollrar i takt med att jag sjunger. Likaså om man läser för dom, och har dom i knät så dom kan titta i boken. Supermysigt! Såklart är det inte boken i sig dom gillar, utan det är ju alla färger och att höra rösten när man läser för dom, men det är så himla roligt att dom börjar reagera på sånt nu, och tycker saker o ting är roligt.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010