Inlägg från: hanide |Visa alla inlägg
  • hanide

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Åh vilka härliga bilder!!!! Det är sååå svårt att få med det där härliga skrattet. När jag tar fram kameran blir de jätteallvarliga haha.
    I natt fick Simon feber efter sprutan, 38,7 grader. Han var pigg och glad men han fick en alvedon och sen fick han ligga i bara blöjan. I morse var allt som vanligt och så har det varit hela dagen. De har varit så goa. Det var tur att jag började ge mer mat haha. Stackarna, så har de varit hungriga och gnällt....

Vad kul med babymassage. Jagvar själv inne på om vi skulle börja men vi höll på med babysim så vi hoppade över det. Nu ångrar jag det lite grann för babysimmet är över och det hade varit skönt att ha en stående aktivitet inbokad varje vecka.

• hanide

Min mens kom tillbaka fort och sen har den varit regelbunden fram tills för ett par veckor sen. Jag började med p-piller för en månad sen så troligtvis därför. Nu hoppas jag att det blir bra. Visst var den annorlunda när den kom tillbaka. Först lite lite och sen syndafloden! För bara en, två dagar och sen lite lite igen. Nä, hoppas innerligt det blir som vanligt nu. Sansad, kanske bäst att kolla om du är gravid.... Tänk om.... Shit, jag hade aldrig orkat det!

Uppe rätt tidigt med Simon. Vi har haft sån tur den sista tiden och inte gått upp förrän runt 9. Lyx! Men nu var Simon så himla pigg så det gick inte. Men jag förstår honom. Gud så varmt det är! Men man ska inte klaga hihi, bara att man inte är van. Sen blir det ju extremt varmt med fyra personer i en säng  Lukas sover gott däremot.

• hanide

Jag fyller på jag med:

Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3

• hanide

Jag håller med om att det är jättesvårt med kläder. Jag tar också gärna emot tips!!!

• hanide

Nu ligger killarna ute och sover i vagnen. Jag har tagit bort liggdelarna. De har kortärmat budy/shorts (om ni förstår), ligger på sina tecken för att det ska bli mjukare och har filt på sig. Jag tror att det är lagom. De somnade nästan med en gång. Istället för solhatt har jag lagt snutten över huvudet. De älskar att ha det så!

• hanide

Fröken Fajans: Jag förstår att det måste vara riktigt jobbigt. Det är inte konstigt att det tär på relationen. I början kändes det som att vi bara skrek till varandra. Det har blivit betydligt bättre men visst är det tufft. Ni som har det så jobbigt med era barn skulle nog behöva en paus från "livet". Har ni möjlighet att få barnvakt så att ni kan hitta på nåt bara ni två?

• hanide

Simon och Lukas har rullat från mage till rygg rätt länge men grejen är att de glömmer av hur man gör emellanåt. Eller rätt ofta faktiskt.... Nu verkar det som att de snart vänder sig från rygg till mage

Sansad: Det där med att säga till känner jag igen.... Som tur är så lägger han sig inte och vilar när han kommer hem. Det hade jag aldrig gått med på! Vi är ju två om det här! Det jobbiga är att vi har ett nybyggt hus där vi håller på att bygga övervåning så mycket tid till ungarna blir det inte för min sambo. Fast oftast grejar han med det när ungarna har somnat. Det är jag som städar, tvättar, lagar mat, plockar undan, bäddar, tar hand om barnen, ja allt som är typiskt "kvinnogöra" (och jag är feminist... hur kunde det bli så här??)..... Men jag tycker det är jobbigast på helgerna. Jag hade så gärna behövt avlastningen då. I söndags rensade jag ogräs hela dagen. Underbart!!! Min sambo trodde att det skulle gå MED barnen..... Det märks att han inte är med dem så mycket haha. Men som sagt, det är jobbigt att behöva säga till vad som ska göras. Oj vad mycket klagande det blev haha. Det blir nog bättre om några veckor när övervåningen är färdig Och jag är TACKSAM att han gör det!! Det säger jag till honom också. Men här kan jag ju spy lite galla

I helgen ska barnen sova hos sin mormor och morfar för första gången.... Jag är så nervös! De har träffats mycket men ändå. Jag fyller nämligen 30 år imorgon och ska ha fest här hemma på lördag. Vi blir 36 stycken! Ska bli så kul!

• hanide
    bananflugan82 skrev 2010-05-25 14:47:07 följande:
    Och det där om män och deras jobb o vila.. min man tar väldigt bra ansvar och har hand om killarna när han kommer hem, aldrig något gnäll om att han har jobbat. det är jag som kan tycka att det känns dumt att be honom om saker eftersom han har jobbat hela dagen.. osjälvisk som man är! Jag jämförde dock med honom och sa att vara mamma"ledig" är som att jobba 200% utan lediga helger och semester! Vilket han inte köpte.. då sa jag att då kan jag ju ta helg och vara ledig från fredag kl 18 när han kommer hem, till måndag morgon då han börjar jobba igen, men nej, det var inte samma sak... nej, precis! Man kan inte ta ledigt från att vara föräldraledig..
    Det är samma här, min sambo hjälper allt till när han kommer hem. Det är inga bekymmer alls. Men tyvärr måste man säga vad han ska göra.... fast det är väl inget att klaga på egentligen. Man får välja vad man lägger sin energi på .

Jag tror inte alls det är några bekymmer att åka iväg! Vi ska nog vara hemma hela sommaren. Vi bor ju på Sveriges finaste plats, Kunghamn på västkusten  .

Happy: Jag har läst om det och funderade på om Lukas hade det, men det trodde de inte på bvc. Nu är det bättre.
  • hanide
    frökenmumin skrev 2010-05-25 16:12:59 följande:
     En fråga, Melvin ligger konstant och försöker lyfta huvudet eller så att säga "försöker sätta sig upp" om ni förstår hur jag menar och sen blir han skitarg när han inte kommer upp. Fler som upplever det?
    Precis så gör Simon med . Han har såna magmuskler nu! Känn efter om inte Melvin också har det

Orsino: Visst är det skönt att kunna lägga dom på mage en stund. Här har det inte gått så bra innan heller.

Förresten frökenmumin, man får slappa en hel dag utan att få dåligt samvete!!! Själv har jag stressat som en gnu i två dagar och än är det inte slut. Massor att göra innan festen på lördag. Fick snilleidén att göra buffé, även efterrättsbuffé.... Kanske inte det smartaste av en tvåbarnsmamma.....
  • hanide

Mysan: Kan förstå att det är jobbigt när de som ska "ställa upp" gör det ännu stressigare. Oftast kommer båda mina föräldrar samtidigt. Oj, nu måste jag gå.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010