Inlägg från: hanide |Visa alla inlägg
  • hanide

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Tack Sansad och Mysan! Ja, gud vad tiden går.... Jag blev riktigt nostalgisk förut. Tänk att man för ett år sen låg på BB och nu så sitter de i sina stolar och äter samma mat som jag, babblar, kryper och snart går.... Men jag tycker det är skönt att de blir större. Det blir roligare. Idag ska vi ut och åka pulka

• hanide

Tack för gratulationer!

Frökenmumin, vad härligt att ha så nära till jobbet. Jag har 45  min en väg så för mig går det åt mycket tid till att resa.... Men jag ska söka mig till hemorten tänkte jag.

• hanide

Något som är mycket gott och som säkert uppskattas av barn är smördegsinbakad köttfärs. Jag slänger ihop köttfärs, creme freiche, lök och sen lite smått och gott så som marinerade vitlöksklyftor, champinjoner, paprika m.m. Riktigt gott. Men låt färsröran svalna först innan den läggs på smördegen, annars smälter den.... Sen rullar man ihop det och in i ugnen. Mums! Får nog göra det i helgen.

• hanide

Orsino, jag lägger köttfärsen i mitten och viker över så att det täcker. Det är enklast så
    Nu går Simon här hemma. Så sött!!!!

• hanide

Pojkarna har vaknat tidigt det senaste halvåret men vi hoppas på bättring
    De vaknar mellan 5.30-7 ( om vi har tur ) . Det senaste har de somnat inne runt 10, men för inte så länge sen somnade de redan vid 9. Då sover de 1-2 timmar. Nu försöker vi hoppa över eftermiddagsluren. Oftast vill de inte sova då, eller om de vill sova så skulle de bli runt 16-tiden och det tycker vi är försent. Därför försöker vi dra på sovtiden så att den inte är för tidigt. Förhoppningen är att de ska orka vara uppe till efter lunch. De somnar mellan 19-20. Vi hoppas på att de ska sova lite längre nu . Men inatt låg Lukas vaken i två timmar!!! Sen sov de till 7 som tur var...
    Hur länge sover era ni som berättat om sovrutiner på dagen?

• hanide

Så lyxigt Nillan! Så skulle jag vilja ha det...

• hanide

Här har det varit en gnällig vecka. Förra veckan vaccinerades de och det resulterade i två dagars feber. Lukas var det värst för. Han har klarat sig bra förr så han tog det hårt. Sen har han bekymmer med sina tänder som är sega på att komma upp. Mycket gnäll och skrik är det. Men nu verkar det bättre och han har sovit bra inatt.

• hanide

God fortsättning! Julen har varit jättebra, trots två snoriga barn . De snorar som bara den men de är på gott humör iaf .
    Båda går nu! Det ser så rart ut när de staplar omkring
    På måndag börjar jag jobba. Jag ska jobba 80 %, ska vara ledig på torsdagar. Sambon ska vara hemma istället.
    Gott nytt år om vi inte hörs innan!

• hanide

Hej alla och grattis till alla tvillingbarn! Idag är det Oliver och Ludvigs tur tror jag. GRATTIS! Jag hinner inte vara inne så ofta numera sen jag började arbeta. Idag är jag ledig, ska vara ledig torsdagar fram tills barnen börjar dagis till hösten.
    Jag håller med föregående talare att det är sååå mycket roligare att vara mänsklig klätterställning nu. Tänk vad härligt det är att få längta . Och vilken ork jag har nu!
    Sambon är hemma och det fungerar bra. Han är så bra med barnen. Men han kan allt bli som jag var i slutet av dagen; frustrerad och irriterad. Men jag vet ju hur det känns så jag tar inte åt mig. Det är bra att han får känna på hur det verkligen är och inte bara höra på mitt klagande. Fast jag tror inte han tycker att det är särskilt kul. Men det blir nog bättre när det blir vår då de kan göra lite saker. Jag tycker inte heller att det är särskilt kul att vara föräldraledig. Vad tycker ni?
    Våra rutiner ser ut så här (under nytt uppbyggande):
    6-7 vaknar och får välling
    ca 9 smörgås och gröt (oftast rostbröd eller knäckebröd som de älskar)
    ca 11 sova
    ca 12.30 lunch
    15 mellanmål (youghurt och smörgåsrån eller frukt)
    ca 17 middag som vi oftast äter ihop (när jag är hemma)
    19 välling och sedan sängen

Vi försöker gå från två sovtider till en och det kan göra eftremiddagen riktigt jobbig. Men de har sovit längre på morgonen.
    Ha en bra dag allihop!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010