Inlägg från: hanide |Visa alla inlägg
  • hanide

Vi som hade Bf januari/februari 2010

frökenmumin skrev 2010-06-07 20:37:28 följande:
    Min dotter var heller inte så förtjust i vällingen i början, tror det var mest själva den lite tjockare konsistensen hon hade svårt för. Men då gjorde jag som så att jag blandade ut den med lite ersättning så att det blir lite lösare och då gick det galant. Kanske kunde vara något?
    Jag testade det också men det var inte så populärt det heller. Men det kanske tar ett tag innan han vänjer sig.
  • hanide

Tack snälla för alla tips! I morse kom jag på att jag hade glömt att att ställa in ersättningen i kylen ( hade en tetrapack kvar) . Ja ja, det var bara att gilla läget och om Lukas inte åt vällingen skulle han få vara utan. Men han slukade hela flaskan! Och ville nog ha mer verkade det som haha! Så är han tillräckligt hungrig så äter han det säkert

Idag blir de 6 månader! Gud så tiden går fort! GRATTIS SIMON OCH LUKAS

• hanide

Mina har ju ätit mat ett tag nu så de äter rätt mycket. Om det är köpeburkar äter de varsin stor burk plus att de äter fruktpuré efter. När jag lagar själv delar de på en stor burk plus fruktpuré.

I morse vaknade killarna redan halv 5. De lade sig ca 19.30. Måste försöka hålla de vakna lite längre. För det första är de inte hungriga när de ska lägga sig så de får inte i sig nån mat. För det andra är det inte särskilt kul att vakna halv 5...... Nu somnade de om till slut och sov till 06.40. Egentligen sover de nog bäst när de har fått sova fram till 18.30-19 och sen vara vakna till 20-21. Då vaknar de runt 06 och somnar sedan om efter ca en timme och sover till runt 08-09.30. Får nog försöka få till det igen på nåt sätt..... Fast den tiden är kanske förbi

• hanide
    Mysan31 skrev 2010-06-09 07:57:02 följande:

Tjejerna brukar vakna vid 17.30-18 håller dom vakna då till 20 ca. Då äter det en flaska o sover sen till kl 01-01.30ca får ersättning o sedan brukar dom vakna igen vid 06 o sover sen till 07ca Men det är lite jobbigt när man ska hålla dom till 20 gnälligt i ca 30 min....

Det är inte värt det att ha det gnälligt. Jag vet hur det är.... Som tur är så är den tiden troligtvis över här. Nu somnar de när de är trötta och oftast är det inte så mycket gnäll innan. Simon var så gullig igår. På lunchen somnade han i barnstolen mitt under fruktpurén . Så söt!
  • hanide

Nillan, mina gör likadant med flaskan!

• hanide

Nu har vi varit på 6 månaders kontroll på bvc. allt var bara bra. De väger nu ca 9,1 kg ! Simon är 67,5 cm lång och Lukas är 66 cm. Jag hoppas att vikten snart planar ut. De hade gått upp ca 700 g på 3 veckor.....

• hanide
    frökenmumin skrev 2010-06-09 14:31:59 följande:

Vi har nyss kommit hem från BVC, vi hade ju tid till barnläkaren angående Max platta huvud. Enligt läkarn fanns ingen anledning till oro, Max är absolut inte stel på något sätt han har tydligen bara en riktigt favvo sida
    Så läkaren ansåg inte att vi behövde gå till någon sjukgymnat heller för som sagt Max var inte alls stel. Så han sa bara till mig att fortsätta som jag hade gjort, alltså locka Max åt vänster sida på diverse uppfinningsrika sätt jag kommit på .

Känns så skönt att iallafall fått en läkare att titta på honom

Jag frågade oxå läkaren om Lukas platta huvud och det var inte heller nån fara . Det kan formas fram tills dom är 18 månader sa hon.
  • hanide
    frökenmumin skrev 2010-06-09 19:02:05 följande:
    Skönt! Jag tyckte det var skönt att någon tittade på det iaf, för att försäkra mig om att det inte var något annat så som torticollis eller nåt. Men som tur var så var det ju inget sånt

förresten, mina killar har börjat "prutta" med munnen så det liksom sprutar dregel överallt. Först tyckte jag det var sååå gulligt, men det är mindre kul när dom gör det med mat i munnen
    Jag har tvätt i massor!!
    Hahaha, Simon gör samma sak. Fast det är riktigt sött

Jag har nog kommit på boven till varför de äter dåligt på kvällen. Majskrokar. När vi äter brukar vi sätta dem i sina barnstolar. För att få lite lugn brukar de få majskrokar. De älskar verkligen dem! De kan få 3-4 stycken. Idag testade vi att inte ge någon majskrok. De fick även havrevälling istället för majsvälling. Vi lade dem i deras sängar runt 19.30 och de fick flaskan där. De slukade hela flaskan i ett nafs och sen somnade de nästan med en gång. Nu får vi se hur länge de sover imorgon. Hoppas på att de sover länge
  • hanide
    frökenmumin skrev 2010-06-10 12:56:25 följande:

Idag pratade jag med gäster som skulle komma på dop till helgen (dom skulle komma till oss idag) och tydligen så är deras barn rejält fökylda. Till och med så dåliga att dom varit in till akuten med minstingen ( snart 1 år) i förrgår natt. Han hade då fått andas in adrenalin mot häftig andning och fått en pencillinkur mot ögon och öroninflammation.

Dom tyckte att barnen var rätt skapliga men själv blev jag jätteorolig eftersom jag har Melvin var allvarligt lungsjuk när han föddes. Jag vill ju verkligen inte att mina små ska bli sjuka, jag blir verkligen jätterädd. Efter massa om och men så sa jag till sist åt dom att jag inte ville att dom skulle komma. Och nu sitter jag har här med världens sämsta samvete, hur ska jag förklara för dom...
    Känner mig så ledsen det dåliga samvete gnager på mig, fast jag vet att det inte borde det

Du gjorde helt rätt. Eftersom de har barn så förstår de nog. Jag hade absolut gjort samma sak. Mina killar fick RS-viruset och jag skulle aldrig utsätta dem för något i nödan.

Nu sitter Lukas själv utan stöd i soffan
  • hanide

Ja, nu var det ett tag sen. Allt är bara bra här. Lukas håller på att få sin tand och han panikskriker emellanåt. Idag är jag totalt slut.

Vi bytte till sittdelen när de blev fem månader. Jag satte dem i matstol vid fyra månader och de satt hela matningen. Men sen räckte det. Efter ett par veckor var det inga bekymmer att sitta längre.

Vad för skoj ska ni hitta på på midsommar?

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010