Inlägg från: hanide |Visa alla inlägg
  • hanide

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Vad alla verkar ha det likadant! Jag är som en zombie. Två nätter som har varit jobbiga. Igår jobbade jag som tur var men idag är det så mycket gnäll och skrik. Jag längtar till sambon kommer hem. Skulle egentligen träna men jag tror att jag lägger mig och sover istället......

Lycka till med alla husköp och nyköpta hus!

• hanide

Här är det sjukstuga. Det började förra veckan med mycket gnäll och skrik och orolig sömn. Jag trodde att det var tänderna och att de blev arga för att de inte kan krypa framåt. Men i torsdags blev Simon förkyld. På kvällen fick han falsk krupp stackarn. På fredagen blev det en tur till sjukhuset och där spenderade vi natten med inhalationer. Han har fått förkylningsastma. Det är sviter efter RS-viruset. Jag var så orolig att det skulle bli så här men nu när vi är mitt i det är det bara att gilla läget. Han ska inhalera astmamedicin flera gånger om dagen. Det går faktiskt rätt bra. Lukas är också jätteförkyld och jag tror att han hade ont i halsen innan det bröt ut för han skrek så mycket, ville inte ta nappen och ibland ville han inte äta. Ja, nu kan det iaf inte bli värre, hoppas jag 

• hanide

Lukas har inte tagit välling varje gång den sista tiden men jag tror att det är förkylningen som gör det. Jag önskar att de kunde dricka fullkornsvälling men de vägrara dricka det. Jag har köpt ett storpack.......

• hanide

Välkommen MJack! Kul med lite perspektiv från pappa-hållet . Hur gamla är dina barn?
    I helgen flyttade vi upp på övervåningen. Barnen fick eget rum. Jag hade stora förväntningar som slutade med att Simon kom över i vår säng som vanligt . Det är oroligt på nätterna. Lukas sover bra efter midnatt men innan det så måste vi stoppa i napp några gånger. Simon skriker fast han har napp i. Oftast räcker det att lägga handen på hans huvud men det kan vara så ofta. Det är väl en sån period nu då det händer mycket. Men trött det är jag, det vill jag lova. Annars så är de fríska nu. Det satt i i en vecka och det var en helvetisk vecka med mycket gnäll och skrik. I fredags bröt jag ihop. Som tur är har jag mina föräldrar i närheten som kom hit och hjälpte mig. På lördagen var de hur goa som helst! Som de brukar vara . Krypningen kommer vilken dag som helst. Fast det har jag sagt i tre veckor nu haha . Förresten så sover de oftast längre nu. Två dar i rad till 6.40! Fast det börjas med lite gnäll innan men oftast somnar de om.
    I helgen ska vi ha barnvakt. Det är välbehövligt efter några veckors skrik och gnäll.

• hanide
    twin76 skrev 2010-09-28 14:41:16 följande:
    Hej hopp

Är det någon annan som har samma problem som vi har just nu ? Vi har provat att gå över till Semper fullkorn... men de kan inte äta detta... gillar inte smaken..
    Vi hade samma bekymmer fast med Nestlés fullkornsvälling för ett par månader sen. Det gick verkligen inte alls. Så vi har kört med Sempers mild havrevälling. Men i förrgår testade vi Sempers fullkornsvälling och det var inga problem alls! Ska även testa Nestlés för vi har massa sån välling hemma . Så vänta ett tag och testa sen igen är mitt tips.
    bananflugan82 skrev 2010-09-28 19:17:04 följande:
    Jag är så galet trött på att gå hemma så det är inte klokt! Fast det är väldigt dubbla känslor.. jag vill samtidigt vara med killarna och inte missat något för det går i en rasande fart! Samtidigt så vill jag ha ett "riktigt" liv! Jag vill inte att mina dagar ska gå ut på matning, blöjbyten och att försöka underhålla barnen VARJE dag.. det är tänkt att vi ska försöka vara hemma med dom så länge som möjligt, och jag kommer aldrig att palla  det utan att få jobba lite också. Ska prata med jobbet om att börja jobba så smått.
    Jag förstår precis vad du menar. Jag kände precis som du och fick nästan lite panik av att veta att jag skulle vara hemma ända till årsskiftet. Jag är jätteglad över att ha börjat arbeta en dag i veckan. Har mer energi, speciellt när jag kommer hem den dan haha. Helst skulle jag nog vilja arbeta två dagar, men snart är det ju januari och då kör jag ju på
  • hanide
    bananflugan82 skrev 2010-09-29 09:16:37 följande:
    ska du börja jobba "på riktigt" då igen? Nej, det är inte min "grej" att vara hemma.. som sagt, det är mysigt också och det är ju inte killarna jag är trött på, men är trött på att bara vara hemma. Jag förstår inte hur dom som har många barn och varit hemma i typ 10 år orkar...
    Efter årsskiftet ska jag arbeta 80 %. Vi bestämde att göra så eftersom jag vet hur tungt det kan vara att vara hemma varje dag. Jag ska vara hemma en dag i veckan fram till augusti nästa år. Min sambo är då hemmma fyra dar i veckan. Sen börjar de på dagis och då tror jag att vi börjar arbeta heltid. Vi saknar att inte ha pengar....
    Jag förstår vad du menar med att det inte killarna du är trött på. Det känns som att det är tabu för en mamma att känna så. Ingen som jag har pratat med känner/har känt likadant. Men jag skäms inte för att säga det.

Sansad: Övervåningen är färdig! Helt underbart! Nu kan jag få lite mer hjälp av sambon med barnen plus att vi har lite mer yta att röra oss på . Hur går det för er?
  • hanide
    Fröken Fajans skrev 2010-09-29 12:48:13 följande:
    Har redan börjat fundera på julklappar. vill ge dem ngt fint. Tips?
    Cykelkärra
  • hanide

Hej allihop! Jag är rätt dålig på att skriva här men jag läser allt ni skriver . Det är så skönt att läsa att vi alla verkar gå igenom samma saker. Det stärker min tro att detta är en period. Sömnen tror jag att jag blir tokig på! Vissa nätter fungerar jättebra, medans andra så går jag upp minst en gång i timmen. Trött kan man lugnt säga att jag är. Barnen fick eget sovrum och jag trodde att allt skulle bli bättre, men istället låg jag vaken och väntade på att höra nåt från dem. Så nu flyttade vi in deras sängar till oss. I alla fall tills den här perioden med sömnstörningar är över. Är det någon som vet hur länge den brukar vara? 
    I helgen var jag borta från mina älsklingar. Från fredag till söndag. Först var de hemma med sambon på fredagen medan jag var på Ladies night. Då sov jag hos min syster. Det gick jättebra för sambon och jag hade hur kul som helst . På lördagen skulle jag och sambon på 30 årsfest så då sov de hos mina föräldrar. Det vet jag att det fungerar. Känner mig trygg när jag lämnar dem där. Det vi gör fel är att vi bara lämnar bort dem när vi ska på fest. Jag skulle behöva få riktig sömn. Gå och lägga mig tidigt och få sova en hel natt..... Åh det vore drömmen....
    Orsino, ni gjorde rätt som åkte på spa. Gud så härligt! Det hade jag velat göra
    Här har tänderna tittat upp både uppe och nere. De blev 10 månader i fredags. Idag ska vi på 10 månaders läkarkontroll.
    Förresten så kryper båda nu och har gjort det ett par veckor. De följer varandra rätt bra, två dagar emellan . Och de är oftast väldigt harmoniska nu.
    Jag håller på att bli förkyld och känner mig helt orkeslös. Tur att barnen är på gott humör i alla fall  .

• hanide

I onsdags var vi på 10 månaderskontroll. Allt vara bara bra . Simon väger 10940 g och var 75 cm lång. Lukas vägde 11050 g och var 74 cm lång. De följer varandra hela tiden . Är det så för er andra med?

• hanide
    nillan82 skrev 2010-10-15 21:04:21 följande:
    När de föddes så skiljde det ~200gram och 1cm mellan dem, men det är den största "avvikelsen" som vi har haft vid någon kontroll. Vid följande månadskontroller så har det aldrig skiljt mer än 100g och 1cm!! Sjukt egentligen! Några exempel:

3 månader
    Erik 5772gram och 58,5cm
    Isak 5772gram och 58,5cm (Ja, exakt samma!!)

5 månader
    Erik 7752gram och 64,5cm
    Isak 7768gram och 65cm

8 månader
    Erik 9580gram och 70,5cm
    Isak 9518gram och 70,5cm
    Visst är det konstigt att de följer varandra så bra, men kul tycker jag
    Idag är det kallt. Ska man börja använda overallen idag tro. Har ni börjat med det än?
    En fråga till. Vi har bekymmer med att Simon drar Lukas i håret. Han drar hårt och oftast säger inte Lukas nåt, stackarn. Vet inte riktigt hur vi ska få bukt med det. Vi har testat med att säga ifrån på skarpen, flytta på honom, vilseleda, men jag tycker inte att något hjälper. Jag tycker så synd om Lukas som får stå ut med Simons hårda nypor.
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010