Inlägg från: hanide |Visa alla inlägg
  • hanide

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Fröken Fajans skrev 2010-08-21 12:57:30 följande:

Kroppen, ja. Har gått ner alla kilon, men magen ser inte klok ut. Tror jag har delade magmuskler. Sedan fick jag hemskt mycket bristningar och ett snitthäng. Men benen är snyggare än någonsin:) Och armmuskler har jag fått.

Kör plankan! Gör susen mot delade magmuskler
  • hanide
    Euphoria85 skrev 2010-08-21 20:18:04 följande:
    vad är plankan?
    Du står på tår med armbågarna i golvet, helt raklång. Det är en statiskt övning och i början så orkar man nog stå i 30 sek ggr 3. Gå in på den här bloggen http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/. Hon har massa bra tips och bra plank-övningar.
  • hanide
    bananflugan82 skrev 2010-08-23 22:08:17 följande:
    Vi har bytt stolar för 1 vecka sen ungefär. Funkar mycket bättre! Jätteskönt att slippa bära på babyskydden och killarna gillar att åka bil bättre nu med, när dom sitter ordentligt och inte halvliggande. Vi köpte redan i våras när dom bara var några månader och Babyproffsen hade något erbjudande, istället för 2500/stol så gav vi nog 1700/stol eller nånting sånt. Perfekt! Hade försäkringspengarna liggande som vi fick efter killarnas vistelse på neo och mitt urakuta kejsarsnitt, så det passade bra att lägga en del av dom på det.
    Då har vi nog samma stolar . Är det Acta Graco? Vi bytte för ca två månader sen och det går jättebra! Håller med om att det är skönt att slippa bära de tunga stolarna.
  • hanide

Ingen rolig dag du hade igår Barnsäng..... Jag kan känna känslan i det du beskriver. Innan sambon hade semester så kändes det som att jag var på väg in i väggen FAST jag har hjälp när jag behöver det. Nu efter sex veckor har jag fått ny energi vilken känns jätteskönt! Sambon började jobba idag. Han skulle egentligen ha börjat igår men natten mellan söndag och måndag fick vi inte sovit någonting för killarna hade feber och täta i näsan. Idag är det betydligt bättre. De är som vanligt. De är knappt täta i näsan .
    Idag har vi inte gjort något alls. Det är storm ute så vi kommer inte ut. Riktigt trist.

• hanide

Jag tycker så synd om dig Fröken Fajans. Du har verkligen inte haft en lätt första tid. Hoppas verkligen att det blir bättre snart. Hur gamla är de? Hur länge ska du vara mammaledig? Se till att du får egentid också! Och vad skönt att moromor kan hjälpa till
    STYRKEKRAM

• hanide
    bananflugan82 skrev 2010-08-26 09:33:17 följande:
    Jaa, jag som skulle sova i natt för jag var trött igår.. vad kommer jag inte då vara ikväll? Killarna somnade så fint igår. L sov till 00.30, vaknade, jag somnade om honom. Vaknade igen 01.30, båda två, gav lite mat som dom inte ville ha. O somnade om, men inte L. Efter en timme tog vi in honom till oss, där han sov på mig. Jätteskönt att ligga på rygg som en pinne av rädsla för att råka glömma bebis och vända sig om. Kl 05 la jag ner honom jämte mig, han sov fint vidare. Kl 06.15 - ping, ping, ping - det var morgon för den lille spjuvern.
    Det lät inte kul alls.... Tur att man inte har såna nätter jämt . Hoppas du får sova i natt.
  • hanide
    Fröken Fajans skrev 2010-08-31 15:33:40 följande:
    Nu har mina börjat få tänder. Usch vi har blivit bjudna på julbords/show resa till sthlm av sambons jobb. Hade varit jättekul, har inte gjort något annat eller sovit en hel natt sedan vi kom hem med dem. Antar att det innebär två dagar och en natt. Killarna kommer att vara 11 månader, funderar på om mormor och morfar (som jag litar mer på än min egna sambo vad gäller omsorg om dem) skulle kunna bo här under tiden. Tror vi har diskuterat barnvakt tidigare, men hur känner ni?
    Klart att ni ska åka iväg! Vi har haft barnvakt flera gånger och jag lovar att det är bra både för dig, förhållandet och barnen.
  • hanide

Igår gjorde jag min första jobbdag. Det var hur kul som helst! Ser fram emot nästa gång . Jag ska jobba varje måndag året ut och sambon är då hemma. Han var helt slut igår . Det var första gången han var med barnen en hel dag själv.

• hanide
    frökenmumin skrev 2010-09-08 14:51:45 följande:
    Här har det varit ett par sömnlösa nätter nu, Max har som sagt haft hög feber i flera dagar. Nu verkar det dock som febern äntligen har gett med sig. Verkar som att han har haft tredagarsfebern.
    Febern kom ju från ingenstans (ingen förkylning eller nåt sånt), det blev rejält hög på en gång, höll i sig i 3 dagar och nu är dom klassiska röda utslagen här. Det ända som är lite märkligt är att dom här röda utslagen som kommer på rygg och mage och är klassiska för tredagarsfebern även har dykt upp i ansiktet på honom. Så jag upplever att han fortfarande ser rätt hängig ut...lilla plutt
    Själv känner jag mig som ett vrak, men förhoppningsvis får jag en skaplig natt inatt 
    Det låter som att ni har haft en riktigt jobbig period. Hoppas verkligen att ni får sova inatt. Har din man kommit hem så att han kan hjälpa dig?

Idag blir Simon och Lukas 9 månader. Idag var det första gången för babysimmet för i höst. Vi gick i våras och fortsätter alltså nu. De tyckte det var riktigt kul. Men nu sover de fast att de inte brukar sova vid den här tiden. Det tar lite på krafterna att simma

Ett tips på overaller: H&M Online säljer overall från stl 86 för 299 kr!!!!
  • hanide
    glasvas skrev 2010-09-12 09:52:09 följande:
    Rapport från KUB i fredags: det är EN bebis, alla armar, alla ben, hjärtat slog och den rörde sig som sjutton därinne! Den var dock lite mindre än vad vi trodde så jag blev tillbakaflyttad till v 11+lite till istället för v 12+. Dessutom fick vi fina värden på KUB, 1:2100 på trisomi 21 och över 1:20000 på de andra två. 

Känns jätteskönt! Nu ska jag bara hitta ett sätt att få killarna att sova längre än till 0530 på morgonen för att sen få sin första tupplur vid 8. Det känns avigt... 
    Härligt Orsino!

Här vaknar de också tidigt numera. Mellan 5 och 6. Det är riktigt jobbigt tycker jag.
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010