Inlägg från: hanide |Visa alla inlägg
  • hanide

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Tack Sansad! Dagen var fin med gott väder och strålande solsken Idag kommer en vän hit som ska stanna hela helgen. Hon har nog aldrig varit så efterlängtad haha! Vad jag ska utnyttja henn . Nu gnyr det i babygymmet, plikten kallar!!!

• hanide
    Euphoria85 skrev 2010-05-28 14:59:47 följande:
    vi åkte och akut köpte vagn när vi kommit hem från  neofanns inte så mycket att välja på dåhade nog inte blivit en sådan dyr vagn annars....+ att jag helst hade haft svängbara framhjulmenmensom det ser ut idag är vi nöjda med vagnen:)nu ligger vårt hus ute på Hemnet!!!!åhh jag tycker att det är sååå spännande!!!
    Spännande! Vad för hus har ni köpt nu?
  • hanide

Jag överlevde min 30 årsfest . Det var kanonbra!!!!! Barnen sov hos sin mormor och morfar och det hade gått hur bra som helst! Kan ju inte bli bättre!!!!!

• hanide
    bananflugan82 skrev 2010-06-02 09:00:25 följande:
    Våra killar gillar musik. Vi har en skiva med musik till några barnlåtar på, så får man sjunga texten själv. Det räcker att jag sätter på skivan nu så skiner dom upp. Dom ligger och jollrar i takt med att jag sjunger. Likaså om man läser för dom, och har dom i knät så dom kan titta i boken. Supermysigt! Såklart är det inte boken i sig dom gillar, utan det är ju alla färger och att höra rösten när man läser för dom, men det är så himla roligt att dom börjar reagera på sånt nu, och tycker saker o ting är roligt.
    Mina killar är likadana. Vi har haft sångstunder sen de var ett par månader och de älskar det! Samma med när jag läser. Nu när det är så gott väder blir det mindre av de sakerna.
  • hanide

Nu har killarna börjat att rata ersättningen. Så här ser det ut nu för oss:

06.00-06.30 ersättning (får snart bytas den med)

09-10 gröt

12-13 mat + fruktpuré

14-15 banan

16-17 gröt

19-20 välling

Måste försöka få slut på ersättningen så att det bara blir välling. Men det är inte säkert att det går.....

• hanide

Välling började vi med i måndags, då var det en vecka kvar tills de är 6 månader. Vi ger majsvälling nu men när den är slut tänker jag testa vanlig välling. Matsol började vi med när de var ca 4 månader tror jag. Det är Ikeas stolar med hög rygg och har ilägg. Det gick jättebra, men i början orkade de inte sitta långa stunder. Nu går det jättebra.

• hanide
    frökenmumin skrev 2010-06-06 07:20:34 följande:
    Så här ser vårat matschema ut

06.00-07.00 Ersättning

11.00-12.00 Mat  + fruktpure (oftast katrinplommon för att hjäpa magen lite såhär i starten)

16.00-17.00 Ersättning

~19.00 Gröt + fruktpure (katrinplommon)

03.00-04.00 Ersättning

Jag funderar också på det här med matstol, båda killarna vill som jag har nämnt tidigare hela tiden sitta upp. Så jag tror det blir en tripp till IKEA idag eller imorgon och införskaffa ytterligare en stol.

Förresten, gillar era att sitta i bärsele?
    Mina ÄLSKAR bärselen, särskilt nu när dom kan sitta framåt
    Nu börjar jag fundera på om vi ska hoppa över gröten på fm. De skriker inte efter mat direkt. Ska nog testa det imorgon . Kanske ge lite banan eller nåt om det blir hungriga mellan ersättningen och maten.

Jag är dålig på att använda min bärsele ska jag erkänna. Men de tycker om det. Nu tycker jag att det är bra tungt.
    Mysan31 skrev 2010-06-06 07:42:44 följande:
    Nu är det prick ett år sen stickan visa plus. Herregud var tar tiden vägen?? Va var det första ni tänkte när ni fick veta att det var två?
    Jag fick först panik. Ville jag det här?
     Men när det hade lugnat sig så var jag jätteglad. Jag trodde bara inte att jag skulle bli gravid så fort.
  • hanide

Orsino: Han äter inte för mycket ersättning?

Jag fick reda på att det var tvillingar i vecka 14. Jag vaknade på fredag morgon. Sista dagen på jobbet innan semestern. Jag gick på toa och såg att jag blödde. Jag blev helt förskräckt! Jag ringde till Sjukvårdsupplysningen som rådde mig att åka till Gyn. Jag grät nästan hela vägen och trodde att jag hade fått missfall. På Gyn gjorde de ett vul. Hon sa att allt såg bra ut men att det var två! Vi var i chocktillstånd! Här trodde vi att jag fått missfall så visade det sig att det var två som mådde hur bra som helst

• hanide

Jag har bekymmer med att Lukas inte vill ha välling..... Snart är ersättningen slut och det känns så onödigt att köpa ett jättepaket. Vad ska vi göra?

• hanide
    Euphoria85 skrev 2010-06-07 18:24:44 följande:
    testa med annan välling, kan vara att han inte gillar majsvälling bara kanske :)
    annars är ju ersättningen en bra näringskälla!
    Nu testade vi mild havrevälling med det gick inte heller. Det får nog bli ersättning.....
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010