• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • bananflugan82

Mina två bästa vänner har också tvillingar, den ena en pojk och en flicka på 2½ år och den andra pojkar på 4 månader. Hon med 2½ åringarna var här på besök idag och det ger en bild av hur det kan bli sen... Dom är helt sjövilda! Trissar upp varandra, som alla barn gör, pillar på allt man inte ska röra.. är glad att våra inte är där riktigt än.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • Mammat3

Hej alla har inte haft tid att skriva men jag går in på telefonen och läser om er alla :) här hemma rullar det på bra. Saga och Liam är nu ett halvår men det har inte hänt så mycket här förutom att de båda försöker krypa ser extremt roligt ut :) Liam har sagt mamma nu så det är väldigt kul men det kommer bara när han är gnällig så ja är lite osäker på om han vet vad han säger :D kommer inte ihåg vem som blivit gravid men jag säger grattis och önskar all lycka ;) hur går det för er som har fler barn? Är det nån svartsjuka? Vet inte om sonen har kommit in i trotsåldern eller om det är svartsjuka men han skriker extremt mycket mer än vad tvillingarna gör tillsammans skulle ja tro :/ här är semestern slut iallafall och nu är man ensam igen känns så himla tomt på nått sätt hade vant mej i att sambon va hemma :D

• barnsäng

Hej alla härliga tvillingmammor

Det var länge sedan men jag ska försöka vara lite mer aktiv härinne. Leo och Luna föddes ju den 8 januari och har alltså nyligen fyllt 7 månader. Leo har två tänder i nederkäken men Luna har inte fått sina ännu. Hon är lite mörk och har bruna stooora ögon. Han är ljusare och har blå ögon. Det skiljer ungefär 1kg mellan dom. Dom är lugna och jättesnälla men skriker såklart om de är hungriga eller vill något annat.

Dom kryper inte riktigt ännu men gör bra försök. Dom är stadiga i ryggen sedan länge men dom ramlar åt sidorna om jag sätter dom upp. Dom håller sina vällingflaskor själva nu. Storesyrran fyller 4 om 1,5 vecka och hon tycker att det är jätteroligt med sina syskon även fast hon leker lite väl hårt med dom ibland. Hon är också skrikig emellanåt men jag tror att det beror på att hon VET att vi plockar upp bebisarna om dom skriker så hon testar samma sak för att få uppmärksamhet. Svårt det där....

Problemet som jag har är att min sambo jobbar riktigt, riktigt mycket och sedan inte orkar hjälpa till med barnen. Så jag har barnen själv plus städning, mat, tvätt, handling osv. Jäkligt tungt och stressigt måste jag säga. Visst hjälper han till men han är oftast så slut när han kommer hem att han inte orkar. Jag och barnen åker med min bror och hans familj till Spanien om några veckor. Då får jag förhoppningsvis lite avlastning och kanske kan sätta mig en stund UTAN BARN och bara andas. Man behöver nog det ibland. Dom ska vara där i en vecka och jag plus barnen stannar i tre veckor hos min pappa och resten av släkten. Jag ska försöka att bara vara och också hitta på en massa saker med min dotter. Tyvärr får man ju inte resa ensam med tre barn om två av dom är spädisar så min pappa måste följa med oss tillbaka till Sverige.
    Nog om detta.
    Hur har ni det allihopa?
    KRAM!

Åh förresten, vi träffade en gammal klasskamrat till min sambo för någon månad sedan. Hon har trillingar som fyllde 1 år i maj (två enäggs och en tvåäggs) och även en 8-årig pojke. Coolt!

• glasvas
    frökenmumin skrev 2010-08-10 19:45:27 följande:
    Jag börjar antagligen bli senil eller nåt för jag minns inte riktigt (eller om jag helt enkelt har missat det) hade du en jobbig förlossning, med tanke på minnesluckorna?
    Segt med foglossning redan, jag håller tummarna för att det dröjer ett tag till innan det blir allt för besvärligt. Lätt att säga kanske, inte lätt för dig att ta det lugnt direkt

Förstår att du blir lite irriterad på situationen hemma hos dina svärföräldrar. Jag kan inte annat än instämma att det är lite märkligt att 4 vuxna måste ta hand om två barn. utöver det så får du ta hand två småttingar plus att du har en i magen, så i praktiken tar du hand om 3
    Ingen fara, jag har nog inte pratat så mycket om min förlossning, men den var rätt lång. Jag svimmade av akupunkturen, kräktes av lustgasen, somnade av ryggbedövningen, fick värkförstärkande, och har knappt nån uppfattning om tiden mellan 23 och 04... Viktor fastnade på vägen ut och fick tas med sugklocka medan David kom i säte. Det var lite körigt har jag för mig... Dessutom förlorade jag mycket blod och kände mig som en urvriden disktrasa i flera veckor efter.

Ja, situationen är frustrerande minst sagt, men å andra sidan får jag ju dagliga exempel på dåligt föräldraskap som jag kan lära mig att undvika

Barnsäng och verymuch; det var länge sen, kul att höra från er! Låter underbart med lite avlastning i Spanien.

Mina killar gör inte så mycket ljud som man kan tolka som ord, men Viktor verkar säga hej när man säger det till honom. Och David har börjat pussas, han tar tag om mina öron med ett järngrepp, drar fram ansiktet och planterar en blöt puss mitt på munnen Väldigt gulligt!
  • Euphoria85

Idag ska jag och mina 8 månaders killar på 6 månaders kontroll.
    Det kommer dom förmodligen klara med bravur!
    Idag känner jag mig piggare än igår, igår var en skit dag.
    Jag tror M har börjat säga mamma, fast mer som mam, dock kan det vara att han berättar att han är hungrig med haha jag tar det som mamma iaf för jag tycker det låter så mysigt!

Orsino - Mums med bebis pussar!!

Barnsäng -Det var länge sen!! vad kul att du tittar in igen!

Verymuch - Usch jobbigt med trotsålder

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • hanide

Lukas pussas också! Han drar till sig mitt ansikte och stoppar in tungan i min mun haha
    Både Simon och Lukas säger "baba babababa". Alla säger att det låter som pappa. Då säger jag att det måste vara mamma för det är ju jag som har varit mest med dom hehe

Välkommen tillbaka Barnsäng! Härligt att höra att allt är bra och att du har så goa barn . Här mår vi bara bra!

• frökenmumin

En liten fråga...

Nu på kvällen fick Melvin flera röda utslag med liksom en vit prick i mitten. Dom sitter lite överallt på överkroppen, runt bröstkorg och ut på armarna. Någon som vet vad det är?
    Det verkar inte klia eller så...

• bananflugan82

Här har jag haft två gnälliga killar precis hela dagen... Ludvig håller på att få sin tredje tand, den första i överkäken. Tror Oliver kan vara på gång med sin också, men jag vet inte säkert. Så jag förstår varför dom är gnälliga, men det är tjatigt ändå.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • Sofie 87

Här har det också varit gnälligt idag!! Ebba har varit förstoppad och sen fick hon feber på det också. Stackars de små. Hon har haft problem med magen innan. Är tydligen ett vanligt problem på för tidigt födda.
    Mina har väl inte kommit så långt i utvecklingen ännu mer än att börja greppa saker och rulla runt. Och tänder finns där inga heller men dem är ju inte mer än 3,5 månad egentligen!!

• Mammat3

Här har det inte kommit några tänder heller ännu men sonen fick sina tänder sent också så jag hade inte förväntat mej att dom här ska få det tidigt. Men man går ju och känner efter för de är ju så gulligt med dom små sandkornen :) här har man varit valen sen 5 dom små ville inte somna om.. Men när man väl.slutade försöka och gick upp så somnade
    Dom minsann och dom sover fortfarande :/ barnsängen: kul att du är tillbaka läste om hur du har det hemma och jag kan säga att jag har det Samma här. Sambon är oftast bara hemman en stund på kvällen innan man ska sova så här gör jag allt med. Visst är det konstigt att man hinner med allt men vilken stress. Sonen fyller 3 den 27 så jag har kallat om hjälp den dagen för att hinna med allt då :)

Har fått en tid nu till magnetröntgen så det ska bli skönt att äntligen få veta om det är nått fel åå mitt hjärta eller inte

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010