• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • bananflugan82

Oliver har på bara två dagar blivit otroligt stark i benen! Han står upp själv om man håller honom i händerna. Det barnet kommer att gå innan han kryper.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • Fröken Fajans

Hjälp, på måndag börjar sambon jobba och jag blir själv med barnen. Har ju klarat våren men nu känns det jättejobbigt igen...

• frökenmumin
    Fröken Fajans skrev 2010-08-07 09:07:34 följande:
    Hjälp, på måndag börjar sambon jobba och jag blir själv med barnen. Har ju klarat våren men nu känns det jättejobbigt igen...
    Förstår vad du menar, jag börjar också känna lite ångest för att mannen snart ska börja jobba igen. Men du ska se att det ordnar sig, för precis som du säger så fixade du hela våren och då var dom trots allt mycket mindre.

Nu börjar ju bebisarna trots allt bli större och lite lättare att förstå .
    Försök tänka tillbaka på hur din vardag och dina rutiner såg ut innan sambon gick på semster och försök hitta tillbaka till det. Du fixar det galant tror jag!

Min man är hemma nästa vecka också men sen börjar han också jobba och jag planerar att ta det ritkigt lugnt dom första dagarna för att liksom hitta tillbaka och få lite rutin på vardagen igen!
    Skickar styrkekramar!
  • Sofie 87

Hej, Undrar om jag får vara med i denna lilla gruppen :) Har tvillingflickor som föddes den 15/2 i v. 29+2!

• hanide
    Sofie 87 skrev 2010-08-09 00:01:28 följande:
    Hej, Undrar om jag får vara med i denna lilla gruppen :) Har tvillingflickor som föddes den 15/2 i v. 29+2!
    Klart du får vara med . Välkommen! Hur går det?

Fröken Fajans, jag förstår vad du menar. Min sambo har två veckor kvar som tur är. Det är så oerhört skönt att få hjälpen, att kunna hänga ut tvätt, plocka och allt sånt utan att hela tiden vara stressad. Men som Frökenmumin skrev så har de blivit större och det blir lättare.
    Jag tänkte försöka gå till öppna förskolan till hösten. Nu är de åtta månader så då går det nog bra tänker jag. Jag ska även börja jobba en dag i veckan vilket känns helt underbart!
    Nu flyttar sig killarna bakåt när de ligger på rygg men det är inte alls långt kvar tills de kryper framåt. De har absolut hittat tekniken.
    Tittar era på nån film eller program? Mina tycker om "I drömmarnas trädgård". Sen älskar de nyhetsvinjetterna och vädret haha! De kan vara hur sura som helst men när nån sån vinjett kommer så glömmer de av allt haha!
  • Fröken Fajans

Nu sover båda men den ene vaknar nog  snart. Funderar på att strunta i promenad i dag (för första gången, typ). Har svårt att få upp vagnen ur källaren med en i bärsele och en i famnen. Vill inte lämna dem i lägenheten för att gå ner och hämta upp den i förväg. Dessutom regnar det ganska mycket just nu. Problemet är att utan vagn sover de endast ca en halvtimme i taget vilket innebär att jag kommer få massa (3) jobbiga läggningar i stället. Har försökt att ställa om dem så att de är vakna längre och sover längre men har inte gått.

Ibland tittar mina på tv men det är nog mest om det är ansikten. Öppna förskolan får jag vänta med åtminstone tills de kan sitta stadigare (snart) så man kan sätta ner dem på golvet.

• Fröken Fajans

Fast egentligen är det inte så stor skillnad här hemma, jag har gjort nästan allt (läggning, matning och underhållning) med barnen själv i alla fall ju.

• hanide

Fröken Fajans, är det något lättare nu när de har blivit större eller upplever du att det är lika jobbigt? Har er relation blivit bättre?

• Fröken Fajans

(Nu sover de igen:) Det är lite lättare nu förstås, med barnen alltså. Relationen däremot är väl snarare sämre, jag bara gnäller på honom nästan jämt när han är hemma, mest handlar det om att han ska ta upp barnen eller underhålla dem. Han tycker att det inte gör så mycket om de skriker lite.

• Sofie 87

Tack! jodå här går det bra! Sambon har börjat jobba nu igen efter semestern och stora tjejen har börjat på dagis igen. Här hemma är det ju fullt upp ändå! Som tur är så har dem samma rutiner. Äter samtidigt, sover samtidigt osv.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010