• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Fröken Fajans

Tycker inte att mina killar går upp så mycket i vikt. Ammar och har börjat med smakportioner vilka de inte är så hemskt intresserade av. De verkar heller aldrig hungriga. Nu är de ju sex månader och en vecka och då räcker väl inte amning längre. Förresten har O nog haft/har tredagarsfeber, var uppe i drygt 40 grader en gång, otäckt fast jag vet att det inte är så mkt för små. Känns som L har blivit lite bortglömd när O har varit extra gnällig. Annars vaknar de fortfarande en gång i timmen ca under nätterna :(

Vi har dumpat liggliftarna till vagnen nu, funkar bra. Problemet är nu att inte en person själv kan ta ner barnen och upp vagnen och komma ut på promenad. Får försöka lösa det till sambon börjar jobba igen.

• hanide

Hej allihop! Det var längesen jag skrev men det är sommar och jag sitter inte lika mycket vid datorn

Idag blir Simon och Lukas 7 månader. Det är verkligen två glada och snälla killar. Det har blivit lättare nu när de sitter. I fredags var jag iväg till stranden med dem, själv, och det gick hur bra som helst! Vi åkte dit efter de hade ätit frukost och de somnade i sin vagn så fort de lade ner huvudet i den  . De sov då i 1,5 timma och jag hade egentid! Annars har man ju massa måsten hemma. På stället vi var finns det en kiosk så vid lunch värmde jag maten där. Sen sov de ett tag till. Gick som en dans!

Imorgon börjar min sambo sin semester. Han ska vara hemma i sex veckor. Det ska bli så underbart! Jag är bara lite rädd att man ska bli för bekväm lagom tills han börjar jobba igen haha.

Våra dagar flyger verkligen iväg. Vi hittar ofta på saker eller har besök, vilket är väldigt kul. Har nog inget att klaga på hihi.

På måndag ska vi börja ge lagad mat två gånger om dagen så nu gäller det att ha mycket mat hemma

Sköt om er!

• Pocahontas

Ni som har börjat med sittdel - kan era sova i vagnen då fortfarande?

Mina slutade somna i vagnen när det blev varmt ute, de är så himla nyfikna och ska sitta och titta på allt (om de vill ligga kvar alls och inte prompt ska bli burna så de har bättre utsikt)... Vore praktiskt om de kunde sova utanför hemmet igen!

• glasvas

Äntligen har sambon semester! Ska bli skönt med lite avlastning... Är inte rädd för att bli bortskämd dock för det är fortfarande jag som gör allt 'tänkandet' är det så hos er med, vad de ska äta, när de ska äta/sova, ha på sig, ha med oss när vi åker nånstans? Hur mycket jag än försökt och varit noga med att vi båda är noviser på detta och att han vet lika bra som jag, så har det ändå blivit så. Men jag är fortfarande extremt noga med att inte påpeka om han gör något på ett sätt som jag inte skulle gjort. Jaja, det blir väl folk av dem med...

David har nu definitivt gått om Viktor i både längd och vikt. Vi var på 6-mån kontroll förra veckan. David har dessutom lite avvikande huvudmått så vi ska in extra om en månad och mäta bara det, de är lite oroliga att huvudet växer för fort, vi får se.

Vi har tagit ur mjukliftarna ur vagnen eftersom vi har den typen av vagn, de somnar fortfarande rätt ok, men inte alls lika fort som innan, det är ju lite knöligt med solen också. Favoritfiltarna ska helst med och de är jättetjocka, men de har svårt att somna utan dem. Nån som har nåt knep för att 'byta' snuttefilt?

De har förresten fått sin första segeltur! Även om de sov hela vägen, men vi har även sovit i båten och det gick bra! Mycket varmt dock, det var de besvärade av. Men mat och rutiner fungerade ok även i båten...

• hanide
    glasvas skrev 2010-07-12 09:02:33 följande:
    Äntligen har sambon semester! Ska bli skönt med lite avlastning... Är inte rädd för att bli bortskämd dock för det är fortfarande jag som gör allt 'tänkandet' är det så hos er med, vad de ska äta, när de ska äta/sova, ha på sig, ha med oss när vi åker nånstans? Hur mycket jag än försökt och varit noga med att vi båda är noviser på detta och att han vet lika bra som jag, så har det ändå blivit så. Men jag är fortfarande extremt noga med att inte påpeka om han gör något på ett sätt som jag inte skulle gjort. Jaja, det blir väl folk av dem med...

David har nu definitivt gått om Viktor i både längd och vikt. Vi var på 6-mån kontroll förra veckan. David har dessutom lite avvikande huvudmått så vi ska in extra om en månad och mäta bara det, de är lite oroliga att huvudet växer för fort, vi får se.

Vi har tagit ur mjukliftarna ur vagnen eftersom vi har den typen av vagn, de somnar fortfarande rätt ok, men inte alls lika fort som innan, det är ju lite knöligt med solen också. Favoritfiltarna ska helst med och de är jättetjocka, men de har svårt att somna utan dem. Nån som har nåt knep för att 'byta' snuttefilt?

De har förresten fått sin första segeltur! Även om de sov hela vägen, men vi har även sovit i båten och det gick bra! Mycket varmt dock, det var de besvärade av. Men mat och rutiner fungerade ok även i båten...
    Precis så är det här med. Det är så svårt att släppa och sambon vet ju att jag har koll på allt så han behöver ju inte.....
    Vi har inte haft några bekymmer med att de inte sover när vi tog bort liggdelarna. Jag var lite orolig för det blir ljusare, men vi hänger tyg över.
  • frökenmumin

Inga bekymmer här heller gällande sovningen i sittdelarna. Det är fullt liggläge plus att  det fläktar bättre nu när dom ligger i sittdelen.
    På tal om fläkta och värmen så undrar jag hur era småttingar reagerar på denna värme? Max verkar inte allt för berörd däremot verkar Melvin tycka att det är rätt jobbigt, det är ganska mycket gnäll här. Så tips mottages på hur jag hur jag ska få honom svalare om ni förstår

• bananflugan82

Här blir killarna 6 månader idag! Nu rullar båda från rygg till mage. Mage till rygg går det trögt med. Dom vill väldigt gärna sitta upp och vara med. Att ligga och mysa i famnen är inte speciellt roligt längre. Någon annan som har det så? Det är roligt nu när dom blir större men jag saknar mina små bebisar som man kunde mysa med hur länge som helst.

Dom äter nu:
    ca 05 Ersättning
    09 Välling
    12 Lunch, matpuré och efterätt, fruktpuré
    Sen hinner dom med någon flaska ersättning på eftermiddagen
    18-19 Gröt
    21 Välling i sängen

Nästa vecka börjar makens semester på 3 veckor. Ska bli skönt! Det är det längsta vi varit hemma tillsammans sen killarna föddes, jag har ju dragit det stora lasset själv. Hoppas han ska lära känna dom bättre under den tiden. Här är det också jag som gör mest. Mycket pga att jag själv tar på mig det, tyvärr. Men jag känner ju dom också bäst, vet hur dom vill ha allt... som sagt, hoppas det blir annorlunda nu när han är hemma också!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • Euphoria85

hejsan allihop!
    hoppas ni har det bra i värmen :)
    M&E tycker värmen är jättejobbig, det är gnälligt och svettigt
    och svårt att somna och komma till ro på kvällen.
    Brukar försöka svalka ner dom med ett bad mitt på dan när det är dax att vila middag efter lunch,
    dom gillar att bada :)

oh jag får fortsätta senare
    dax för gröt :)

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • frökenmumin
    Euphoria85 skrev 2010-07-15 09:09:13 följande:
    hejsan allihop!
    hoppas ni har det bra i värmen :)
    M&E tycker värmen är jättejobbig, det är gnälligt och svettigt
    och svårt att somna och komma till ro på kvällen.
    Brukar försöka svalka ner dom med ett bad mitt på dan när det är dax att vila middag efter lunch,
    dom gillar att bada :)

oh jag får fortsätta senare
    dax för gröt :)
    Mmm det där gnället känner jag igen, Melvin har verkligen inte varit sig lik sedan den här extrema värmen kom. Däremot tycker jag att det har blivit mycket bättre, igår och idag har gått över all förväntan. Jag tror det beror på att det har blåst rätt mycket, vilkte i sig kan vara väldigt skönt när termometern står på över 30 grader.

Här håller jag på att packa för fullt, vi drar på semester på lördag, det är Varberg som hägrar. Det ska bli helt underbart att komma iväg. Däremot vet jag inte riktigt hur vi ska få plats i bilen. Det är ju sjukt mycket grejer som ska med när man har tre barn.
    Stora vagnen måste ju med, sen har vi två babysitters (tar visserligen med mig våra gamla små ), två resesängar plus alla kläder, handdukar och lakan och sånt....pust å stånk vad mycket
  • frökenmumin

Nu är vi hemma igen! Vi har haft en underbar vecka i Varberg med goda vänner. Boendet var något trångt och våra vänner fick återigen känna  på hur det känns att ha små bebisar
    Annars gick det väldigt bra, killlarna skötte sig exemplariskt. Nemas problemas att åka iväg med 6 månaders bebisar här inte ....hahaha....

Hur går det för er andra, har ni varit iväg på semster ännu?
    Nu ska vi vara hemma en vecka och sen på lördag drar vi iväg till Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld.

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010