BängtRagnhild skrev 2010-07-25 08:40:11 följande:
Hej allihop.
Skriver inte så ofta men läser dessto mer.
Inget har hänt på op-fronten än, vilket har sin naturliga förklaring i sommaren. Men, igår plussade jag. (Vi vet inte om vi ska behålla ännu)
Är det någon här som haar varit gravid med stor övervikt? Bör man vänta tills man gjort operationen?
Lite OT men det är mycket frågor som snurrar nu.
Efter opertion rekmmendera dom inte att man blir gravid för de gått minst 1-1,5år år efteropertaionen detta dels för man får i sig små portioner viket ger lågt närings inatg och som gravid är de extra viktigt att få is isg näringen efter som både mamman och barnet behöver näringen.
Sen vist de är ju risk med garviditet om man har stor övrvikt men vet att det gått bra för alla jag känner med stor övervikt sen finsn ju inga gararatiner för någon om nått.
Men kan ju som sagt vara vara klokt att att ta sig en funderara på om du ska låta garvidtete forlöppa sen gör operationen. Men fundera vad är viktigast nu? kan vänat kan barn vänta blir du gravid i gen?Har du barn sedan tidgare?
Har få hunnit få följdsjukdommar på grund av övervikten? Sådan frågaor skulle jag ställa mig om jag vore i din sists.
Lycka till med ditt beslut!