Inlägg från: Soulstar |Visa alla inlägg
  • Soulstar

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

JohannaL skrev 2010-06-15 13:17:50 följande:
    nån mer än jag som rycker alla taletter efter op e piss jobbiga, och har svårt att ta dem?

pissigt!!!
    JAG!!!!!!!!!!! Jättesvårt! Speciellt den stora kalktabletten, den sätter jag i halsen varje morgon.
  • Soulstar
    ardnaxela skrev 2010-06-15 13:20:17 följande:
    hej tjejer!
    Vad kul att få följa er alla i den här tråden!

Jag har för snart en månad sen fått min remiss skickad från VC, hur länge brukar det ta innan man får en remiss bekräftelse?  Herregud vad jag hoppas att det inte börjat strula redan från början :/

Lycka till allihop! 
    Jag hade inte kunnat hålla mig, jag hade ringt och kollat om den kommit fram

Lycka till själv!
  • Soulstar
    Bellevue skrev 2010-06-15 13:35:15 följande:
    Tack så mycket!
    Precis som jag hade för mig att det var. Just nu har jag migrän så jag kan knappt tänka, men jag gör nog så att jag flyter fram till midsommar och sen byter jag två mål per dag. Bör ha fått lite viktminskning till dess.
    Från igår morse till idag visade vågen -1,1 kilo. Det är väl en massa vätska plus att jag gjorde nummer2 tre ggr igår...haha, ursäkta mig.
    Det är ju toppen, visst första vikten är vatten som går ur, men ändå Det går ju neråt

Det som är oooooh så viktigt är att du bälgar i dig vatten. Sätt minsta-gränsen på 2,5 liter och fördela det jämnt över dagen. Annars kommer du få ont i huvudet
  • Soulstar
    JohannaL skrev 2010-06-15 13:54:02 följande:
    kalken har jag tugg så den funkar ok, men de jävla magsårstabletterna och järnet i kapsel e ju frktansvärt, har blivit att jag inte tagit nån alls senaste tiden =( så jäkla dumt ju.... kan ju hoppas man vänjer sig manhar ju hela livet på sig =/
    Vill också ha tuggtabletter

Kan du inte tömma ur kapslarna och lösa i vatten?
  • Soulstar
    JohannaL skrev 2010-06-15 14:04:56 följande:
    ideos hette dem jag har =) får int elösa de i vatten tyvärr har frågat =(

en helt annan fråga ---INTE FÖR ER SOM ÄR ÄCKELMAGADE---

varför bajsar man blötsligt vitt? e ju super skumt ska det va så?
    nu bidde jag lite orolig =(
    It's fat baby Fettet går igenom magen (vad jag förstår av min kirurg) och poopas ut istället för att tas upp av kroppen. Dra ner på fettmängden i maten du äter och kolla om det minskar den vita färgen på bajset?
  • Soulstar
    Anna 73a skrev 2010-06-15 17:32:02 följande:
    Hejsan!!!

Nu e jag tillbaka uppe på avd efter op
    Och jag mår riktigt bra.
    Inte direkt ont eller så,inget illamående efter narkosenGlad

Mår med andra ord som en prinsessa.

ÄNTLIGEN!!!!
    ♥Emma 1993♥Jennie 2000♥Daniel 2000♥Lukas 2008♥
    Welcome to the other side. We have carrots
  • Soulstar
    Bellevue skrev 2010-06-16 09:09:56 följande:
    Ni som har flutit

Har inlett min tredje dag nu och redan innan jag klev upp kände jag att jag var väldigt väldigt yr. Ställde mig på vågen och då lutade jag mer och mer, inte så att jag svajade utan drog iväg åt samma håll. Sitter nu i soffan ca 20 minuter efter morgonpåsen och lite kaffe och det snurrar fortfarande.

Är det såhär det kommer att vara idag?

Skulle behöva komma ut på promenad, har 11-åring och 2,5-åring hemma
    Drick vatten!!!
  • Soulstar
    Mli79 skrev 2010-06-16 08:26:58 följande:
    Idag har jag vägt och mätt mig, resultatet blev -2,1kg, sammanlagt -8,6 kg sedan OP för två veckor sedan. Blev väldigt överraskad när jag mätte mig  (handled, underarm, överarm, hals, midja, mage, höft, lår, knä, vad), sammanlagt -43cm på två veckor! Det trodde jag inte var möjligt!  Bra dag idag, helt klart!
    Glömmade juh. BRA jobbat!
  • Soulstar
    Nala skrev 2010-06-16 15:26:38 följande:
    Idag mina vänner är det en stor dag :)

Idag har nämligen jag varit på stranden, iklädd bikini. Jag har gått omkring och känt mig bekväm. Jag har inte varit på stranden avklädd sedan jag fick min äldsta dotter och hon fyller 8 nu i helgen.

Det låter kanske fjantigt men det här är en jättestor grej för mig, det var ett av mina mål med operationen att åka och bada med mina barn.

Har nu gått ner ca 45 kg och tycker faktiskt att kroppen ser helt ok ut. Magen är lite degig, och låren och rumpa är väl inte fastast i världen men överlag ser det ok ut :)

Kram på er allihopa! 
    Låter fjantigt?! Jag tror att majoriteten av de som skriver och läser i den här tråden förstår EXAKT vad du pratar om! Idag är en stor dag, indeed. Köp en flaska vin och fira!
  • Soulstar
    Fragile Angel skrev 2010-06-16 15:37:58 följande:
    Åh! Vad underbart! Vad roligt för dig!

Det är ett av mina mål också, nästa sommar är det jag som går i bikini på stranden.
    ¸ .• Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .•
    Och jag!

Och riktiga j-la svindyra smal-jeans ska jag ha!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)