• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Barnen är mitt liv

nica haha ja ibland behövs det bevis för att vinna ett argument med dom små liven :) Grattis till tösen, hoppas förlossningen och allt annat har gått bra!

• sunflower79
    Belavon skrev 2010-11-12 23:33:18 följande:
    Oj vad det har skrivits idag :) roligt!

Här har vi varit på ny ctg och allt ser bra ut. Var lite svårt att få killen registrerad hela tiden för han hade nog ett gympa pass. Känns som att jag går på så många koller att jag hinner inte ens vara orolig. Jag hoppas bara att mitt bs har varit så pass bra att det inte blir några komplikationer.

Jag stannar gärna i denna tråden jag med, eller att vi fortsätter i en egen ny tråd. Känns tryggt med er här inne :)
    hur kommer det sig att ni går på så många kontroller?

nica; har grattat i annan tråd men gör det igen {#emotions_dlg.flower}
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-12 23:43:27 följande:
    sunflower!!!!! Åhhh jag är värsta speltorsken ibland om jag fastnar vid ett spel men nintendo!?!? vill oxå ha vilket antikvitetsvärde dom har för att inte nämna! Skulle lätt kunna byta ut våran xbox, xbox360, playstation och wii för att bara få ett nintendo med alla alla spel! Haha *nörd*
    ja visst är det underbart med denna nostalgi!! håller med dig att jag lätt väljer bort de nya konsollerna för nintendo nes!! har dock bara zelda än så länge men min bror hade hittat några gamla spel hemma som jag skulle få ärva.. annars finns de ju att köpa i särskilda butiker eller på tradera
  • Belavon

Jag åkte på graviddiabetes och måste kontrollera det m insulin. Då hamnar man tydligen på schema med massa ultraljud, bm kontroller och nu på slutet ctg 2ggr i veckan. Allt ser bra ut men jag blir ju lite nervös ändå, att jag inte ska sköta det så att barnet får några komplikationer.

• Barnen är mitt liv

Åhh vilken lycka även om du bara har zelda, vet en granne som har säkerligen alla spel i kartonger hade han och nu har han gjort som värsta palatset med alla spel höhö.. Så lyrisk vet jag inte om jag hade blivit.. Jo jag vet att det ska finnas att få tag på har bara inte orkat sen är barnen så små ännu så jag hade varit jätte rädd att dom skulle paja spelet bara och så ska det ju inte vara :)

Ne nu ska jag ta och lägga mig, har haft en härlig dag och eftermiddag med familjen men sen efter idol så låste sig ryggen totalt så jag har inte kunnat gå upprätt i några timmar nu kul!

Får väl se jag har mina aningar att något kommer ske i natt eller imorgon får väl se om min moderliga eller kvinnliga intution stämmer, i vilket fall som helst så önskar jag er en god natts sömn tills vidare!

• Bebis050810
    Maddie72 skrev 2010-11-12 22:59:40 följande:

Hej tjejer!
    Idag tog det en annan liten vändning. Elsa har varit på Neo hela dagen, pga det där POX-testet de gör i hand och fot. De värdena stämde inte överens och hon har varit inkopplad med sladdar hela dagen för att kolla vad som är fel. Jag har lipat och varit utom mig. Hon är kvar där i natt men mest för säkerhets skull och ytterligare tester ang blodvärdet som var för högt och PKU-testet. Vi får hoppas att det stämmer som de säger att det egentligen är bra och att de gör allt det här för säkerhets skull. Jag är ju lite orolig eftersom det har med hjärtat att göra - tänker på min diabetes och de fel på hjärtat som kan bli i och med det. I morgon får vi förhoppningsvis komma tillbaka på vanliga BB.

Åh hoppas att det inte är nåt allvarligt och att nya tester ger bra resultat!!
    Vad är det eg. som kan vara fel ioch med det där testet? jag har inte så mkt koll...
    Stor kram till dig! {#emotions_dlg.flower}
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • mzetterblad
    nica83 skrev 2010-11-12 23:40:24 följande:
    Nu var det evigheter sen jag skrev i tråden, känns det som i varje fall!

Jag blev mamma till en liten dotter den 9:e november! Vi mår prima och försöker nu få vardagen som 2-barnsföräldrar att gå ihop Storebror är väldigt stolt över lillasyster. Det tog dock ett tag att övertyga honom om att det var en liten flicka, var först när han fick se att hon saknade snopp som han förstod
    Grattis!!
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-11-12 22:15:41 följande:

Myyyyys {#emotions_dlg.flower}

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-12 22:24:40 följande:

Mina älskade barn <3

Trulsa, kan tyvärr inte svara på någon utav dom.. Har aldrig haft massa vätska i kroppen, och det var ju bara med nr 2 som var en förlossning som startade i kaos hemma hos min vän så där hade jag inga planer på att duscha då jag låg i sängen och krystade hehe.. Hoppas någon annan kan ge dig bättre svar..

Kicki, vilken mysig bild :) Åhh vad det pirrar i mig när man ser och luktar på alla vänners bebisar

Vilka fina barn! Har du fyra barn sen innan altså? Coolt Men fullt upp kan jag tänka mig
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-11-12 23:03:59 följande:
    oj! två små barn sen som springer runt då =) beundrar er som fixar flera små i den åldern!!! jag har nästan lite panik över att klara en haha
    Carolina13 skrev 2010-11-12 20:19:31 följande:
    en liten fråga till er som haft förvärkar/värkar i ryggen... vart sitter de då?
    Jag har börjat känna lite i ryggen ikväll men det känns mer som att det e vanligt ryggont för det sitter så högt upp,,, typiskt..
    när jag har känt i ryggen har det varit i svanken.. ungefär som mensvärken.. men ikväll har jag haft längre upp mellan skulderbladen men tror det beror på hur jag hållt igång idag haha
    Jag tycker set va skitjobbigt när man fick första barnet. Idag fattar varken jag eller sambon va som va så jobbigt Ett barn liksom. Men såklart är det ju för att allt va helt nytt och första barnet ever, mkt känslor, oro... ja allt. Nu känner jag att vi har så mkt mer kött på bena och njuter av bebistiden på ett helt annat sätt!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2