• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Barnen är mitt liv

En blandning med margarin, socker och havregryn som steks i stekpannan det blir lite som hårda klumpar vissa av grynen,sött och gott , det gjorde peronalen ofta på kollo då det inte var en massa godis som erbjöds så då blev det indian godis och hajkbanan supergott :)

Fast jag funderar på att göra en kladdkaka till efterätt, ska äta köttbullar och makaroner med sås och broccoli barnen gillar dom där små träden :)

Chanelle haha ni måste ha varit rätt snopna då vällingen bara försvann så fort :) Rebecca har redan 16 tänder och det som är lustigt är att hon har fått två tänder varje gång, tur att hon inte var som hennes syster supergnällig och febrig då deras tänder kom.. Har alltid låtit mina barn fått välling så länge dom behöver under nattetid och så men när dom börjar tugga på nappen eller dumma sig mest med flaskan då har den försvunnit.. barn nr 2 ammade jag tills långt över året så när hon slutade så fick hon vatten i en flaska under natten som sedan byttes ut till en plastmugg och det har funkat fint..

• Barnen är mitt liv

sunflower-- avvakta med flaska

• sunflower79

barnen i mitt liv; blandar du ungefär som chokladbollssmet o sen häller allt i stekpannan samtidigt då eller som små plättar?
    ok ja jag tror jag avvaktar med flaska faktiskt som jag tänkt från början.. onödigt att köpa de där allra minsta om man sen inte behöver förrän man ska byta till nästa storlek =)

• dazazz

Barnen är mitt liv: Vi får 22 månader mellan våra och visst är tanken på att han inte längre kommer vara i centrum jobbig. Vi har försökt att anstränga oss för att låta honom leka mycket själv och inte direkt få det han vill, men det är svårt när man gör det "bara för att". Vi har laddat med ordentligt med backup som bor här första månaden, dels för avlastning men mycket just för att omställningen inte ska bli SÅ stor för honom, då kan antingen de vara med honom eller så kan de ta lillan så vi kan vara mer med honom. Sedan går han på förskola sedan februari, tror det är bra att han inte varit i centrum överallt...
    Vi har köpt en babyjogger city select, dyr men jag tror den kommer passa våra behov bra. Vi hade först tänkt klara oss utan men Leonard är väldigt förtjust i sin vagn och vill fortfarande helst åka, så det var faktiskt också delvis för att göra omställningen mindre för honom.

Sunflower, vänta du med att köpa det tycker jag, det finns i alla större mataffärer. En flaska jag rekommenderar är Philips Avent, den är anti-kolik men utan alla delar som Dr Brown har. Har hört att MAM ultivent är bra också, men den gillade inte Leonard.

Förresten, ett bröstvårtetips jag kom på är rapsolja, jag fick tipset av en erfaren gammal läkare. Kommer faktiskt inte ihåg om han rekommenderade det för såriga bröstvårtor eller mot svamp (som jag också hade) men han sa att det var något ämne i som hjälpte till. Det är ju dessutom smaklöst och giftfritt så det gör ju inget om bebisen får i sig det.

• Bebis050810
    sunflower79 skrev 2010-11-13 17:21:36 följande:
    åååhhh jag har till o med alla ingredienser hemma förutom bittermandelextrakt men det kunde man ju utesluta!! jag ska baka det imorgon! jippi! gottegris är jag haha.. har du bakat dem innan? går de att frysa eller håller de länge ändå?
    nä jag har inte bakat dom men en kompis till mig och de är sååå goda!! vet inte om de går att frysa, men det tror jag absolut! annars så äts de ju upp ganska fort och lär ju hålla nån vecka eller 2 iaf, sen brukar ju smaken inte bli så god på småkakor iaf... men kanske man kan frysa in hälften.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 17:39:56 följande:
    ni som ammar, hur gör ni med napp till barnen?
    Min första ammade jag och hon använde napp från dag nr 5 för hon var sååå tuttig och jag orkade inte amma massor, lite bekväm.... men det förstörde inte amningen för henne ammade jag i 8,5 mån. Nr 2 ammade jag till över året men hon vägrade napp, jag testade och testade från att hon föddes men hon vill inte ha....
    Är väl amningen etablerad och fungerar bra så är det nog bara att ge honom nappen när han vill.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Love3 skrev 2010-11-13 16:47:15 följande:

Hej tjejor!

I dag har jag bäddat spjälsängen & vagnen i hopp om att bebis vill komma ut till oss snart.
    Det är ju bara ynka 2 dagar kvar till Bf så jag tycker att bebisen kan bjuda mig iaf 1-2 dagar!

Snart ska jag börja med middagen, och i dag blir det tomatsoppa med vitlöksbröd & en Cheesecake till efterrätt.

Så mysigt! jag har oxå säng och vagn bäddad och klar sen nån vecka tillbaka men var sjutton är bebisen???
    * komsi komsi nu liten bebis *
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • mzetterblad
    Bebis050810 skrev 2010-11-13 17:54:07 följande:
    nä jag har inte bakat dom men en kompis till mig och de är sååå goda!! vet inte om de går att frysa, men det tror jag absolut! annars så äts de ju upp ganska fort och lär ju hålla nån vecka eller 2 iaf, sen brukar ju smaken inte bli så god på småkakor iaf... men kanske man kan frysa in hälften.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 17:39:56 följande:
    ni som ammar, hur gör ni med napp till barnen?
    Min första ammade jag och hon använde napp från dag nr 5 för hon var sååå tuttig och jag orkade inte amma massor, lite bekväm.... men det förstörde inte amningen för henne ammade jag i 8,5 mån. Nr 2 ammade jag till över året men hon vägrade napp, jag testade och testade från att hon föddes men hon vill inte ha....
    Är väl amningen etablerad och fungerar bra så är det nog bara att ge honom nappen när han vill.
    jag har gett han napp nu, för han är SÅÅÅ tuttig.
    Han vill helst ligga vid bröstet hela tiden, och det innebär att jag inte kan ge William någon tid alls när vi är ensamma. Och det funkar inte riktigt. Han vill ju helst inte ligga ner själv heller, men nu lyckas jag lägga ner han nån minut iaf.
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • frukarlssonn

Sunflower<. nej ingen magknip som tur va Ja jag bara hörde hur hon svalde o tänkte jösses va hon slukar sådär plötsligt, ja där hade vi ju förklaringen  

Freja tar napp ibland, ibland inte men jag erbjuder henne det ifall hon vill ha

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 17:55:59 följande:
    jag har gett han napp nu, för han är SÅÅÅ tuttig.
    Han vill helst ligga vid bröstet hela tiden, och det innebär att jag inte kan ge William någon tid alls när vi är ensamma. Och det funkar inte riktigt. Han vill ju helst inte ligga ner själv heller, men nu lyckas jag lägga ner han nån minut iaf.
    Freja är sån vissa tidpunkter på dan. Inte att hon ska ha bröstet hela tiden men ska ligga i famnen. Märks att hon börjar bli större och ha mer vakentid.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2