• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NJsmamma

Jag har verkligen sovit skit inatt igen, har sån jäkla problem med ischias och kan inte ligga på ena sidan, men vänder mig ju om i sömnen vilket resulterar i att jag vaknar och har sjukt ont! Sen är ju ljumskarna helt kassa oxå, bebis kom uuuuut!!! Både igår natt och inatt vaknade jag av rätt onda förvärkar i ryggslutet och vid ena äggstocken typ, samma sida bägge nätterna. på andra sidan kände jag ingenting. Nu har jag mest lite molande mensvärk i ryggslutet som kommer och går.. Tänk vad skönt det vore att få veta när bebisen har tänkt sig att komma ut, känns som att man hade kunnat stå ut på ett annat sätt då.

Vilket trist väder det är idag, får se vad vi hittar på.. vad ska ni andra göra??

• NoahLeah

Grattis Nica.   {#emotions_dlg.flower}

Maddie: Vad jobbigt men skönt att de är så noggranna, allt kommer gå bra. *kram*

Inatt sov jag helt okej, tog en alvedon för att slippa den värsta värken sen fick vi alla sova till strax innan 8, guld värt.

• Bebis050810

God morgon girls!

Har sovit bra inatt tycker jag, vaknat för att kissa 2-3 ggr men annars har jag sovit från 23 och steg upp vid 9

2 dagar kvar till BF!!! Inte minsta känning, ho ho när kommer du bebis???

Ska hoppa i duschen snart och ungarna med, sen blir det affären för lite smått inhandlat och kanske bakar vi biscotti på em, är så sugen på det! bara väntar och väntar på att det ska köra igång nu..... vill ha min bebis NU! rädd för värkarna men dom kommer jag ju inte ifrån hursom.....

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • kicki08

Trulsa: Tackar, alltid trevligt å höra att man ser yngre ut

Maddie: Hoppas verkligen att allt är som det sa. Förstår att ni är utom er av oroa just nu. Men jätteskönt att dom är noggranna kram

Nica: Massor av grattis till lilla tösen

Barnen är mitt liv: Vilka jättefina barn Underbart!

• Barnen är mitt liv

Chanelle och Kicki tack, Killen på bilden är sambons son och dom brunhåriga tjejerna är mina ur ett tidigare förhållande och den blonda lilltjejen är våran gemensamma och så väntar vi eller jag en son för första gången :)

Njsmamma Det händer nog inte så mycket här idag vi ska nog bara mysa med varandra och ta det lugnt, vädret är ju super grått och blött och trist..

Har sovit som en kratta inatt, lilltjejen har hamnat i någon period som gör att hon gråter flera gånger under natten i sömnen men när man går dit har hon redan somnat om, nu drack hon välling två gånger under natten så hon sov ju lite längre mellan gångerna nu iaf :) Själv har jag vaknat av smärta i ryggen så fort jag vänt mig om och sen har man haft lite småmenssmärtor men som såklart försvann sen när jag klev upp..

Vill ha bebis nuuuuuuu och ha tillbaka min kropp och orka med allt som händer och sker :( 8 dagar kvar och jag HOPPAS verkligen inte att jag går över tiden det vore hemskt :(

• kicki08

Barnen är mitt liv: Nä det är verligen inte lätt å ha nattvaka OCH vara höggravid och sova kasst. Det intygar jag....
    Hoppas bebis vill komma snart. Trött är man ju såklart med en nyfödd. Men det är en annan trötthet och man orkar ändå mer. kram

• Barnen är mitt liv

Ja så är det ju, som tur är så har jag en underbar sambo som tar henne på nätterna mest för att jag inte ens klarar av att vrida mig ur sängen, ta mig till köket och fixa välling speciellt nu eftersom dom senaste tre dagarna så kan jag inte ens gå upprätt utan måste böja mig ner och ta tag i saker för att ta mig någonstans bläää..

Åhh förstår inte varför dom stora barnen hellre är hemma och går en på nerverna än att vara ute med alla sina vänner och göra något kul.. Har för mig att man själv var ute mer än inne i deras ålder men nej nej här ska den ena göra sina datorer på sina papper och ge oss varsin och den andra bär runt på katterna och sin lillasyster hela tiden så att systern skriker och katterna jamar.. Och den fjärde vill spela på datan, spela spel, titta på bolibompa, ha min macka dricka mitt te sitta i mitt knä reta sina syskon gaaaahhhhh!!

• kicki08
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-13 11:03:41 följande:
    Ja så är det ju, som tur är så har jag en underbar sambo som tar henne på nätterna mest för att jag inte ens klarar av att vrida mig ur sängen, ta mig till köket och fixa välling speciellt nu eftersom dom senaste tre dagarna så kan jag inte ens gå upprätt utan måste böja mig ner och ta tag i saker för att ta mig någonstans bläää..

Åhh förstår inte varför dom stora barnen hellre är hemma och går en på nerverna än att vara ute med alla sina vänner och göra något kul.. Har för mig att man själv var ute mer än inne i deras ålder men nej nej här ska den ena göra sina datorer på sina papper och ge oss varsin och den andra bär runt på katterna och sin lillasyster hela tiden så att systern skriker och katterna jamar.. Och den fjärde vill spela på datan, spela spel, titta på bolibompa, ha min macka dricka mitt te sitta i mitt knä reta sina syskon gaaaahhhhh!!
    OJ vad jag känner igen mig. Min 7 åring är likadan. Han är hellre inne och är i vägen för mig på alla sätt än att hitta på något eller leka med kompisar. Min 17 månaders ska hänga på mig, äta och dricka allt som jag har
    I know the feeling.
  • MammaDeborah

Gud vilken grå och trist månad november är. Grått och mulet utanför fönstret. Väntar på att min stora flickas klasskompis ska komma och sen blir det väl full rulle med två sjuåringar. Bonusdottern ska sova hos en kompis och jag tänkte åka iväg och ordna farsdagspresent till maken. Plus att jag har lovat att göra prinsesstårta åt oss till imorgon. Så nu står sockerkakan till botten i ugnen. Maken har kört till tippen med en massa bråte. Jag vill ha december och julstjärnor, glögg och pepparkakor.

• Maddie72

Uppdatering:
    Det visade sig vara OK i alla fall. Blodvärde högt och alla blodkroppar och plättar eller vad det var får inte plats och det blir tjockt, segt blod och därmed dålig blodcirkulation. Därav en blålila-röd bebis. Men det ska rätta till sig av sig självt. Pox-mätningen (syresättning i blodet) har legat bra i natt. Värdena mellan fot och hand stämmer mer överens.  Vi ska bara hålla henne extra varm och så kommer det bli jättebra.Vi är ff inskrivna på NEO men hon är bortkopplad från sladdar och vi får vara på vanliga BB.  Idag känns allt mkt bättre. Kram på er alla! =)

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2