• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • kicki08

Barnen är mitt liv: Jag kan verkligen känna mig ledsen över att Theo inte får den tid han fick förr.
    Speciellt när han hade en sån jätterevolt dom första två veckorna efter Agnes kommit.
    Nu har han tack å lov lugnat ner sig lite med det. Det KAN bero på att v iär själva om dagarna nu utan pappa... det känns lugnare iallafall. Men jo.. visst gör det ont i hjärtat ibland. Men han verkar må bra och är SÅ snäll mot Agnes. Så länge han verkar må bra får man väl försöka lugna sig antar jag

Chanell: Använder du napp till Freja? Jag har liksom inte känt någe behov av att stoppa in en napp på henne ännu... Hon skriker ju knappt. Plus att hon sover så himla bra. Men visst har vi provat nån gång och det har funkat okej. Sen känner jag mig lite orolig för att sabba amningen om jag börjar köra med napp oxå... :-/

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-11-13 18:01:34 följande:
    Barnen är mitt liv: Jag kan verkligen känna mig ledsen över att Theo inte får den tid han fick förr.
    Speciellt när han hade en sån jätterevolt dom första två veckorna efter Agnes kommit.
    Nu har han tack å lov lugnat ner sig lite med det. Det KAN bero på att v iär själva om dagarna nu utan pappa... det känns lugnare iallafall. Men jo.. visst gör det ont i hjärtat ibland. Men han verkar må bra och är SÅ snäll mot Agnes. Så länge han verkar må bra får man väl försöka lugna sig antar jag

Chanell: Använder du napp till Freja? Jag har liksom inte känt någe behov av att stoppa in en napp på henne ännu... Hon skriker ju knappt. Plus att hon sover så himla bra. Men visst har vi provat nån gång och det har funkat okej. Sen känner jag mig lite orolig för att sabba amningen om jag börjar köra med napp oxå... :-/
    Ja hon har börjat skrika mer nu så jag har försökt ge henne napp men hon kväljer rätt ofta av den ff så det har blivit tutten en del. Hon har blivit lite mer krävande de sista dagarna och vaknar oftare och vill upp, ibland bara ligga i famnen och ibland snutta. Men som sagt hon är inte så jätteintresserad av nappen, än iaf.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Rosen

williams mamma:
    jag ger nicco både napp o nappflaska med ersättning + ammar. det fungerar jättebra.
    han vill ofta ligga vid bröstet trots att han nyss fått mat så jag har honom ofta hos mig o pappa går bara bra korta stunder. om han somnat riktigt djupt så kan jag lägga honom i från mig annars vaknar han o gnäller lite så tar jag upp honom igen.... men nu har han somnat djupt så jag har lagt honom i vagnen nu. skönt faktiskt

• Barnen är mitt liv

Barn nr 1 och 2 ratade napp bästan direkt, använde dom ca 2 månader sen gick det inte, alla barnen har haft extrema sugbehov, Rebecca blev sjuk när hon var liten och vi var mycket inlagda med henne då dom misstänkte förkylningsastma, astma, allergier osv osv men inget direkt hittades ändå men då blev hon iaf sondmatad pga av att hon vägrade nappflaska och blev inhalerad flera gånger om dagen och runt där ratade hon då även nappen och mina bröst men man känner ju mer sorg när man så gärna vill amma och det inte gick, heltidsammade henne bara tills hon var 22 dagar...

Sunflower - Ne du lägger bara i ca 75-100 g margarin mycket beroende hur mycket du är sugen på, bara häll i havregryn och socker på känsla annars funkar det nog med
    75-100 g margarin
    1 ½ - 2 dl havregryn
    ½ - 1 dl socker

Har aldrig följt något recept utan gör det på känsla men det ska vara gyllenbrunt när det är klart och när det läggs på ett fat eller liknande så blir det som att det stelnar till små bitar då det svalnar, det är kanske inte gott att föräta sig på men gott när affären, kylan, lusten, plånboken bråkar med en för att handla godis hehe.. Och gott är det att äta som dagen efter, resterna brukar jag lägga i kylen och sen använda i fil eller mjölk till frukost, man kan ju lägga i russin, katrinplommon eller linfrön om man vill ha lite annat i det.. Det brukar funka finfint med fibrer och katrinplommon till det för magen då jag oftast har problem med förstoppning..

Dazazz vad menar du med för backup som kommer finnas där första månaden, syskon eller föräldrar eller?
    Tack för rådet och tipset om bröstvårtskrämen

Hittade ett kladdigt kladdkakerecept som hade fått ca 400 kommentarer och alla hyllade kakan så nu ska jag väl fixa det bara maten får smälta lite, häxan surtant har fängslat alla framför tvn just nu hehe :) Ja Bebis vart tusan är våra små knyten så orättvist att alla andra har bebisar som luktar bebisar och är så där äckligt söta så man bara vill äta upp dom!! Är helt offattbart att man ser fram emot att få känna av smääääääärtttaaa!!

• kicki08
    Marinero skrev 2010-11-13 18:05:00 följande:
    Ja hon har börjat skrika mer nu så jag har försökt ge henne napp men hon kväljer rätt ofta av den ff så det har blivit tutten en del. Hon har blivit lite mer krävande de sista dagarna och vaknar oftare och vill upp, ibland bara ligga i famnen och ibland snutta. Men som sagt hon är inte så jätteintresserad av nappen, än iaf.
    Låter exakt som Agnes Hon har börjat vilja ligga på mitt bröst. Ligga själv är inte lika kul längre. Så jag tror hon är hungrig och ger henne bröstet. Oftast tar hon det och bara snuttar lite och så somnar hon den lilla pruttan På nätterna ska hon helst ligga med tutten mot ansiktet när hon sover
  • sunflower79
    dazazz skrev 2010-11-13 17:46:20 följande:
    Sunflower, vänta du med att köpa det tycker jag, det finns i alla större mataffärer. En flaska jag rekommenderar är Philips Avent, den är anti-kolik men utan alla delar som Dr Brown har. Har hört att MAM ultivent är bra också, men den gillade inte Leonard.
    tack för tipset!
    Bebis050810 skrev 2010-11-13 17:54:07 följande:
    nä jag har inte bakat dom men en kompis till mig och de är sååå goda!! vet inte om de går att frysa, men det tror jag absolut! annars så äts de ju upp ganska fort och lär ju hålla nån vecka eller 2 iaf, sen brukar ju smaken inte bli så god på småkakor iaf... men kanske man kan frysa in hälften.
    hehe ja det är sant... jag får prova o frysa några o se hur de smakar tinade sen...
    Marinero skrev 2010-11-13 17:59:29 följande:
    Sunflower<. nej ingen magknip som tur va Ja jag bara hörde hur hon svalde o tänkte jösses va hon slukar sådär plötsligt, ja där hade vi ju förklaringen  
    haha ja jag kan tro det!
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-13 18:21:30 följande:
    Sunflower - Ne du lägger bara i ca 75-100 g margarin mycket beroende hur mycket du är sugen på, bara häll i havregryn och socker på känsla annars funkar det nog med
    75-100 g margarin
    1 ½ - 2 dl havregryn
    ½ - 1 dl socker

Har aldrig följt något recept utan gör det på känsla men det ska vara gyllenbrunt när det är klart och när det läggs på ett fat eller liknande så blir det som att det stelnar till små bitar då det svalnar, det är kanske inte gott att föräta sig på men gott när affären, kylan, lusten, plånboken bråkar med en för att handla godis hehe.. Och gott är det att äta som dagen efter, resterna brukar jag lägga i kylen och sen använda i fil eller mjölk till frukost, man kan ju lägga i russin, katrinplommon eller linfrön om man vill ha lite annat i det.. Det brukar funka finfint med fibrer och katrinplommon till det för magen då jag oftast har problem med förstoppning..
    ah det lät ju som ett jättesmidigt alternativ! o tanken på lite nötter eller bär i oxå gjorde det extra bra hihi
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-11-13 18:36:45 följande:
    Låter exakt som Agnes Hon har börjat vilja ligga på mitt bröst. Ligga själv är inte lika kul längre. Så jag tror hon är hungrig och ger henne bröstet. Oftast tar hon det och bara snuttar lite och så somnar hon den lilla pruttan På nätterna ska hon helst ligga med tutten mot ansiktet när hon sover
    Men gud exakt så är ju Freja med, i allt du skriver!!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-13 17:55:37 följande:
    Så mysigt! jag har oxå säng och vagn bäddad och klar sen nån vecka tillbaka men var sjutton är bebisen???
    * komsi komsi nu liten bebis *
    Ja vart är våra små bebisar?? Nu går man ju bara och väntar & det får ju tiden att gå ännu långsammare!

Magen den bara "övar och övar" men jag vill ju ha riktiga värkar!
    (
    kommer nog snart få ångra att jag sa det) Haha
  • Mita75
    kicki08 skrev 2010-11-13 18:36:45 följande:
    Låter som vår lilleman med.. härligt att höra att man inte är ensam i alla fall.. Har insett att hans säng är en bra plats att lägga honom i - om man vill att han ska vakna.. När jag gav upp och gick och la mig inatt lyfte jag med honom till vår säng, då somnade han på två sekunder, utan att snutta alls. Det var närheten och värmen han saknade..
    ♥ ♥ -97 -00 -05 -09 -10 ♥ ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2