dazazz skrev 2010-11-13 17:46:20 följande:
Sunflower, vänta du med att köpa det tycker jag, det finns i alla större mataffärer. En flaska jag rekommenderar är Philips Avent, den är anti-kolik men utan alla delar som Dr Brown har. Har hört att MAM ultivent är bra också, men den gillade inte Leonard.
tack för tipset!

Bebis050810 skrev 2010-11-13 17:54:07 följande:
nä jag har inte bakat dom men en kompis till mig och de är sååå goda!! vet inte om de går att frysa, men det tror jag absolut! annars så äts de ju upp ganska fort och lär ju hålla nån vecka eller 2 iaf, sen brukar ju smaken inte bli så god på småkakor iaf... men kanske man kan frysa in hälften.
hehe ja det är sant... jag får prova o frysa några o se hur de smakar tinade sen...
Marinero skrev 2010-11-13 17:59:29 följande:
Sunflower<. nej ingen magknip som tur va

Ja jag bara hörde hur hon svalde o tänkte jösses va hon slukar sådär plötsligt, ja där hade vi ju förklaringen
haha ja jag kan tro det!
Barnen är mitt liv skrev 2010-11-13 18:21:30 följande:
Sunflower - Ne du lägger bara i ca 75-100 g margarin mycket beroende hur mycket du är sugen på, bara häll i havregryn och socker på känsla annars funkar det nog med
75-100 g margarin
1 ½ - 2 dl havregryn
½ - 1 dl socker
Har aldrig följt något recept utan gör det på känsla men det ska vara gyllenbrunt när det är klart och när det läggs på ett fat eller liknande så blir det som att det stelnar till små bitar då det svalnar, det är kanske inte gott att föräta sig på men gott när affären, kylan, lusten, plånboken bråkar med en för att handla godis hehe.. Och gott är det att äta som dagen efter, resterna brukar jag lägga i kylen och sen använda i fil eller mjölk till frukost, man kan ju lägga i russin, katrinplommon eller linfrön om man vill ha lite annat i det.. Det brukar funka finfint med fibrer och katrinplommon till det för magen då jag oftast har problem med förstoppning..
ah det lät ju som ett jättesmidigt alternativ! o tanken på lite nötter eller bär i oxå gjorde det extra bra hihi