• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    dazazz skrev 2010-11-14 21:29:50 följande:
    Läste en undersökning om det där med vilken placering som var säkrast ur distraktionssynpunkt. Bak var säkrast OM det var någon annan vuxen som satt där också, annars var fram säkrare för att man kunde se barnet. Nu är det ju inte alltid man har något val och då får ju det fungera med. Vi har köpt en speciell spegel som man fäster i ett av nackstöden bak, då kan man se det bakre barnet i spegeln i backspegeln. Hoppas att det ska kännas bra :)

Har fått onda förvärkar, inte många men jag har inte haft innan varken den här gången eller förra så det är lite läskigt... Imorgon ska mannen till Schweiz över dagen och kommer inte hem förrän seeeent, kan inte låta bli att vara liiiite orolig över att hon ska passa på, men jag har ju inte bf förrän 28/11 så det ska väl förhoppningsvis inte vara någon fara. Hoppas jag ;)
    En sådan spegel har vi med, ska flytta över den till Freja och köpa en till. Nu är ju Olivia ganska stor men det är skönt att ha till båda ändå
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • sunflower79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-14 21:36:20 följande:
    Jag fick väl ingen direkt diagnos men läkarn sa att jag sällan har ägglossning, och att lyckas pricka in den gången jag väl har de är väldigt svårt.
    jo det är ju inte det lättaste eftersom man inte vet vilken månad det inträffar =)
  • Annizsj

Sunflower- när har du bf? Jag vill också ha ont! Fast inatt vill jag sova . Är i stort behov av sömn!!!!!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-11-14 21:40:44 följande:
    frågade sambon o han kände igen båda namnen men kunde inte riktigt placera på kartan =)
    ja men vad är oddsen för att det är såna sammanträffanden..
    som på vår föräldrautbildning.. pappan i ett av paren kommer från ett samhälle typ 4 mil från min uppväxtort i småland.. så vi kunde prata massa saker som båda kände till o få höra lite småländska av varandra hihi.. (bor i sthlm norrort nu)
    Ja men jösses visst blir man rädd ibland va liten världen är??

Finns super mariospele på fb? Jag är ju lite spelnörd när de gäller super mario haha. Fats jag tycker de första spelen är roligast, till 8 bitars eller va heter de? Med megaman, super mario mm. Gud va kul de skulle va o köpa ett sånt gammalt spel, skulle nog fastna o spela hela natten haha
  • frukarlssonn

Jag kommer käka minipiller. Som de känns nu vill vi inte ha fler barn, men man kan ju ändra sig Men vi har de öppet men just nu säger vi NEJ till fler

• Bebis050810
    sunflower79 skrev 2010-11-14 20:18:47 följande:
    nu har jag bakat mandelbiscottin som jag fick receptet på igår vi får se hur de smakar.. ska svalna lite..

men jäklar va ont jag har nu när jag satt mig ner i soffan.. det molar i mage och rygg och sticker som fan i livmodertappen! bäbis är ganska lugn men snurrar en del..
    Åh jag ska försöka hinna o orka baka dom imorn!!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • dazazz

Kul att höra, Chanelll, det måste ju innebära att du tycker att den är bra :D Jag hoppas att det kommer bli en del bilkörande, vill verkligen inte vara så låst till hemmet som jag var förra gången och vi bor så att det måste bli bil då...

• Annizsj

Sunflower - så du är smålänning? Varifrån? Jag bor i jkpg sedan 6,5 år tillbaka. Är ju gammal stockholmare men ville bara dörifrÅn. Vart i ankans

• frukarlssonn
    dazazz skrev 2010-11-14 21:46:56 följande:
    Kul att höra, Chanelll, det måste ju innebära att du tycker att den är bra :D Jag hoppas att det kommer bli en del bilkörande, vill verkligen inte vara så låst till hemmet som jag var förra gången och vi bor så att det måste bli bil då...
    Ja den är kanon! Det känns tryggt att man kan se barnet
  • Annizsj

Åhh va fel de blir hela tiden satans iphone och klubbhänder! Har ett 8- bitars jag

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2