• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Barnen är mitt liv

Sunflower - Har jag dig som vän på facebook? Är vän med fyra här men har fortfarande lite svårt att skilja på två av dom när man ser dom på facebook :P Vilken skillnad det måste vara att ha bott i en liten småstad och nu en storstad?
    Själv bor vi i en stad i södermanland med 90 innevånare men sthlm tycker jag är så stooor och jag blir så stressad bara efter en dag där haha.. Tycker folk bara rusar förbi..

• Barnen är mitt liv

Kan gå in på facebook och dela länken till spelet, finns sonic oxå fast är mer en farmville nörd :P Ni kommer se länken snart så är det bara att godkänna applikationen och spela :P

• sunflower79
    Annizsj skrev 2010-11-14 21:43:22 följande:
    Sunflower- när har du bf? Jag vill också ha ont! Fast inatt vill jag sova . Är i stort behov av sömn!!!!!
    bf 25 nov så det är 10 dagar kvar.. har bara haft några få förvärkar fram tills nu.. så idag är nog första gången som de kommer till o från under en hel kväll.. men känns ändå inte som det är så pass att det är på g.. för jag behöver liksom inte andas mig igenom dem..
    Marinero skrev 2010-11-14 21:45:06 följande:
    Ja men jösses visst blir man rädd ibland va liten världen är??

Finns super mariospele på fb? Jag är ju lite spelnörd när de gäller super mario haha. Fats jag tycker de första spelen är roligast, till 8 bitars eller va heter de? Med megaman, super mario mm. Gud va kul de skulle va o köpa ett sånt gammalt spel, skulle nog fastna o spela hela natten haha
    ja droppen är väl när man träffar på nån från samma ort när man är utomlands.. har oxå hänt vid några tillfällen haha..

oh ja nintendo nes 8 bit vann ju en auktion i början på veckan på en konsoll o zelda.. så härom kvällen satt jag till 2 på natten o spelade!!! ingen rör mitt NES haha.. o nu har jag vunnit två auktioner till så väntar hem super mario bros 2 o 3 (1:an hade min bror som jag ska få), sen har jag lagt bud på ice climber och donkey kong oxå *asg* skulle även få mega man 2 av min bror med koder o allt haha.. nörd jag? nääää :-P
    Bebis050810 skrev 2010-11-14 21:46:42 följande:
    Åh jag ska försöka hinna o orka baka dom imorn!!
    de blev jättegoda! men ska nog försöka ha lite mindre mjöl nästa gång för de smulade sönder en del.. men tyckte degen var så kladdig så det gick inte knåda den utan mer mjöl..  och det var verkligen buuuusenkelt att göra dem!!! så tack för tipset hihi
    Annizsj skrev 2010-11-14 21:47:45 följande:
    Sunflower - så du är smålänning? Varifrån? Jag bor i jkpg sedan 6,5 år tillbaka. Är ju gammal stockholmare men ville bara dörifrÅn. Vart i ankans
    hihi jodå jag är smålänning i hjärtat.. uppvuxen i sävjsö kommun men flyttade till upplands väsby våren 2006.. kärleken den kärleken hihi...
    förstod dock inte det sista du skrev.. "vart i ankans" hihi
  • sunflower79
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-14 23:00:55 följande:
    Sunflower - Har jag dig som vän på facebook? Är vän med fyra här men har fortfarande lite svårt att skilja på två av dom när man ser dom på facebook :P Vilken skillnad det måste vara att ha bott i en liten småstad och nu en storstad?
    Själv bor vi i en stad i södermanland med 90 innevånare men sthlm tycker jag är så stooor och jag blir så stressad bara efter en dag där haha.. Tycker folk bara rusar förbi..
    ah nä har inte dig på fejjan heter Ida Trofast
    en stad med 90 invånare? antar du menar 90.000? fast jag bor inte i storstockholm utan i upplands väsby, ca 4 mil norr om city så att säga =)
  • Carolina13

tror det börjar hända grejer nu.. vaknade av en blixtrande värk mitt vid blygbenet och sen kom en (om jag får vara äcklig igen) en jätteflytning... sen kom en till värk efter cirka 15 min och ännu mera vatten... kom igen nu bebis...

• mzetterblad
    Carolina13 skrev 2010-11-15 07:17:03 följande:
    tror det börjar hända grejer nu.. vaknade av en blixtrande värk mitt vid blygbenet och sen kom en (om jag får vara äcklig igen) en jätteflytning... sen kom en till värk efter cirka 15 min och ännu mera vatten... kom igen nu bebis...
    Låter som det är på G nu!
    Lycka till, hoppas bebis vill komma ut nu!!
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • Carolina13
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-15 07:28:17 följande:
    Låter som det är på G nu!
    Lycka till, hoppas bebis vill komma ut nu!!
    Tack tack.. bytt binda 2 ggr på en halvtimma nu så borde sippra fostervatten.. bör kanske ringa förlossningen och rådfråga.. brukar man inte få en tid där senare under dagen för att kolla så fostervattenmängden e okej?
  • MammaDeborah

Låter definitivt som att ditt vatten går!! Lycka till nu!!

• tessiej

här händer det grejor också :)
    igårkväll började jag få ont bak i ryggen och tänkte att ja, kanske är det på G nu.  vaknade vid halv ett och gick upp på toaletten. Hade då fortfarande molande värk i ryggen och fick sammandragningar till som tätt. Somnade om och vaknade halv fyra av att det kändes som om jag höll på att kissa på mig. När jag reste mig från sängen kom en jätteflytning och värken i ryggen kändes mera. Så jag gick ner och värmde vetekudden och satte mig i soffan en stund. Kockade värkarna och dom kom med ca 3-4 min mellanrum men kändes inte så starka. Ringde iaf förlossningen för att bara höra vad dom tyckte jag skulle göra. Jag är ännu hemma och jag tycker värkarna blivit starkare och dom kommer ungefär med 4 min mellanrum nu. Får se om vi kanske åker in på en kontroll om ett tag, vill inte åka in för tidigt men samtidigt inte för sent heller.. Nu måste jag andas lite genom värkarna vilket jag inte behövde tidigare. Aja, hur som haver så får jag nog snart träffa min bebis :)

Ebba 080805 & bebis BF 101110
  • Barnen är mitt liv

Caroline hoppas det är på gång nu grattis isf :) Angående med vattnet så vet jag inte, men man brukar väl inte vilja att 48 timmar ska få gå efter vattengång för då sätter dom igång dig tror jag iaf.. Sunflower - Ja jag menade såklart 90 000 haha.. Addar dig om det är okej..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2