• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-11-18 22:26:45 följande:
    Bebis - min bm sade att det nog är ek nerv i kläm . Inte konstigt !!! Har pyttelite molvärk nu... Men blir väl inget mer ska flrsöka sova. Har en förkyld pojke och en som vaknar när som. Jobbigt att gå upp och in i deras rum varje natt. Mannen har som vanligt fastnat vid sitt tv-spel så det är jag som hör när de vaknar .....
    Ja det måste vara nån nerv som kommer i kläm! fasen vad obehagligt det är iaf!!
    Nu när jag sitter pressas den ner mot mitt underliv och det trycker på som stötar i rumpan med!
    sunflower79 skrev 2010-11-18 22:20:01 följande:
    känner precis igen vad du beskriver om när bäbisen skruvar sig neråt.. att den borrar sig ut liksom haha.. känns som nån sticker nålar i livmodertappen på nåt sätt! o nästan som hela ljumskarna låser sig!
    ja precis, benen låser sig liksom.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kinne79

Oj, 3-4 gånger på ett dygn är ju superlite. Kan inte din bror ge henne ersättning? Om mamman säger nej får han nästan göra det i smyg, stackars liten hon har ju ingen energi till att berätta att hon är hungrig.

• Frogster
    Kinne79 skrev 2010-11-18 23:19:27 följande:
    Oj, 3-4 gånger på ett dygn är ju superlite. Kan inte din bror ge henne ersättning? Om mamman säger nej får han nästan göra det i smyg, stackars liten hon har ju ingen energi till att berätta att hon är hungrig.
    Nej han får absolut inte ge henne någon ersättning!
    Men jag sade samma sak till honom.... Han skulle prova att stå med hökögon över henne och se till att hon ammade var 3:e timme en period och se om det får igång tösens energi och aptit. Lyckas inte det skulle han se till så hon fick ersättning med samma intervall.

Han tyckte det var underligt lite hon åt innan men tänkte ändå att tantens ord om att bebisar är olika och Jennie är bara en ovanligt snäll bebis nog var sanna i och med att detta ändå är hennes 4:e barn så hon ju BORDE veta åtminstone hyffsat vad det hela handlar om.

Usch vad jag önskar att jag inte lade så mycket av det hela på mina egna axlar!
    Jag kan ändå inte göra annat än stötta min bror och driva vidare soc om inget händer. Här och nu vore det dock såååå mycket bättre om jag bara kunde stänga av hjärnkontoret och koncentrera mig på mitt egna.
  • Bebis050810

God morgon!

Sitter uppe och äter biscotti har varit vaken mellan 2.15 och 4 inatt, suttit uppe o kollat på tv så är rätt trött nu men kan inte sova iaf..... vaknade av en diffusvärk som var som "ett band" runt magen som kom och gick, kanske är det förvärkar... Hoppas nåt e på g!! Vaknade nu igen av denna värken och sammandragningar som känns lite iaf!
    Sen fick jag panik för jag kände inte av barnet, fick dricka massa vatten och då fick jag springa på toa o göra nr 2 istället och sen dricka saft men tillslut så vaknade bebis i magen till och oj vilken lycka! jag jagar upp mig sååå!!

har nu sovit en dryg timme och ska försöka sova några timmar till. Försöker väcka sambon att han ska gå ut och köra foder till kossorna så att han är förberedd och allt är klart i fall att men han är så svårväckt och tjurig på morgonen! man vet ju lixom inte, kan ju gå fort! och vi måste ju få iväg barnen till dagis oxå och det är ju bara vi och mamma som kan köra dom för bara vi ha bilstolar i bilarna. Jag vill ha allt ordnat och i TID denna ggn, men sambon är alltid så lugn. fattar inte varför....? han vet ju att det bara är han som kan köra ut foder nu eftersom drängen är i Litauen och får inte korna foder nu så kan det ju dröja många timmar innan han kommer hem igen! hans pappa som oxå kan köra foder är precis igår och idag iväg på konferens 15 mil bort och kommer inte hem förrän i eftermiddag.....
    Nä ska lägga mig igen och försöka sova ifall att det är nåt på g och sen få upp gubben!!!

• Annizsj

Bebis- hoppas nu att ngt är pg! Här händer inte mkt! Frogster- låter jättejobbigt! Bra beslut att kontakta soc! Dags att gå upp tror jag minsann!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Maddie72

Bebis -  Men OJ hur har det gått? Spännande, hoppas ni hann in till Kalmar i tid. Kram!

• NJsmamma

Godmorgon!
    Popcorn- Alice är verkligen underbart söt och vilken fin overall
    Frogster- Fy tusan vilken sits, va jobbigt att bara stå bredvid och egentligen inte kunna göra så mkt mer än vad ni faktiskt redan gör och det är fantastiskt nog.. Jag får verkligen ont i magen av sånt här, stackars lilla barn som inte får i sig tillräckligt med mat Förstår att det känns jättejobbigt och tungt för dig men jag hoppas verkligen att någon kan få den här tanten att få upp ögonen. Kram!
    Bebis- Åh håller tummarna för att det är på g nu, förstår att du måste vara urless på att vänta..

Började ju få väldigt onda sammandragningar sent igår em som faktiskt har hållt i sig över natten, annars har dom ju klingat av och vart puts väck på morgonen.. men har sovit riktigt kasst inatt och vaknat flera ggr av att det gör ONT, dock sitter dom inte i längre än ca 30 sek, kommer inte så regelbundet ännu och gör inte så ont så att jag känner att nä nu måste vi åka in.. Men känner definitivt att nu måste det ju vara på g.. Nu på morgonen har dom kommit med ca 20 minuters mellanrum så jag sitter och bara hoppas på att det kan bli lite tätare här snart och sätta igång ordentligt. Håll tummarna är ni gulliga tjejer

• Bebis050810

Ingen bebis här inte! somnade om men sover jättedåligt!! har så ont i ryggen när jag ligger ner. och sen är jag så frusen! är det nåt tecken/normalt? jag har linne o tröja, strumpor o byxor på mig och så täcke på, då fryser jag inte.
    Får se om nåt händer under dagen...... hoppas på vattenavgång så det sätter lite fart!

BF+4

• NJsmamma
    Bebis050810 skrev 2010-11-19 08:15:39 följande:
    Ingen bebis här inte! somnade om men sover jättedåligt!! har så ont i ryggen när jag ligger ner. och sen är jag så frusen! är det nåt tecken/normalt? jag har linne o tröja, strumpor o byxor på mig och så täcke på, då fryser jag inte.
    Får se om nåt händer under dagen...... hoppas på vattenavgång så det sätter lite fart!

BF+4
    Men neeej vad frustrerande, har du ont i hela ryggen när du ligger ner, eller mer längst ner?? Vet inte hur det är med att man är frusen om det kan vara ngt tecken?! Vattenavgång hade ju vart det bästa, så att man iaf med all säkerhet har bebis inom ett par dagar.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2