• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Frogster
    NoahLeah skrev 2010-11-19 09:46:32 följande:
    Hej tjejer, uppdatera mig..har det kommit fler bebisar i tråden?
    Igår kom Leah och jag hem och natten var sisådär, hon är så tuttsugen och fast hon släpper taget så blir det illvrål om jag lägger ner henne bredvid mig. Lyckades dock få henne att somna då hon fick ligga på pappas bröst.
     Slänger in en liten bild på liten.

Guuud så ljuvligt knubbig och go hon är! Hjärta
  • frukarlssonn

Sunflower: va läskigt! Men skönt att du kände bebisen igen! Känns rörelserna annorlunda o du är orolig så tveka aldrig att kontakta fl. Oftast e de ingen fara men bara för säkerhetsskull! Jag gjorde det när jag väntade Olivia en gång. Men allt va bra. '

Taniko va fin hon e Och underbart namn!!

Kissa gjorde jag normalt direkt, det sved lite men bara de första gångerna. Nr två gjorde jag tre dagar senare. Va likadant efter första förlossningen.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Frogster
    NoahLeah skrev 2010-11-19 10:15:30 följande:
    En liten fråga, ni som fött vaginalt. Hur lång tid tar det innan det börjar kännas lite bättre att kissa o bajsa??
    Blev ju klippt lite grann sen lite småbristningar.
    Första dygnet fick jag begränsa urinstrålen för att kunna kissa smärtfritt.
    Bajsa tog 3 dygn innan jag vågade ta i normalt. Hade säkert kunna göra det tidigare men var rätt feg Skäms

Men då tog jag mig igenom förlossningen utan att gå sönder nånting!
  • Rosen

frogster: men gud va hemskt, förstår om ni blir oroliga... undra vad mamman tänker med?!?
    hoppas att de hittar en lösning snart nog för det e ju inte alls bra att hon inte får mat i sig ju

taniko: grattis, vilken söt liten tjej ni fått {#emotions_dlg.flower} va vägde hon o hur lång var hon?

jag kunde kissa normalt nästan direkt efter, men jag e fortfarande förstoppad o kan knappt göra nr 2.... o det e 2,5 veckor sen jag födde. men jag tror det har att göra med att jag ätit citodon o kroppen inte har återhämtat sig helt från dom. jag åt sist för 3 dagar sen tror jag så magen kommer nog snart köra igång.

• Rosen
    Marinero skrev 2010-11-19 08:42:43 följande:
    Kommer det upp med rött?? Är det nytt? Inte här, hade nog missat vänförfrågningar om de inte kom på mejl Obestämd
    ja likaså uppdateringar kommer upp med rött, och personliga medelanden oxå.
  • mzetterblad

Ja kissa i duschen Det känns betydligt härligare om du har duschstrålen riktat mot kissen när du kissar

William 070824 & Linus 101020
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-19 11:56:00 följande:
    Ja kissa i duschen Det känns betydligt härligare om du har duschstrålen riktat mot kissen när du kissar
    ja just det, på tal om det här med stygnen o läkning osv, när kan man raka sig där nere igen? det börjar ju bli rätt hårigt men jag vågar ju inte röra där än
  • Helen C

Jag kunde kissa bra med en gång och göra nr 2 likaså.... Jag fick ju sy 2 stygn på inre blygläpp, men har inga problem

Nu e sambon och hämtar pojkarna. Ska ta och fixa lite våfflor, så blir de mys hela dagen=)

Taniko- Så söt...

• Bebis050810

Har bakat 2 plåtar minttoppar nu med barnen gott!

har faktiskt lite förvärkar nu, så det händer ju nåt iaf!! de är absolut inte regelbundna men kommer då och då och gör lite ont mot båda sidorna av magen ner mot ljumskarna o underlivet. Jag får andas lite igenom dom.
    Hoppas bebis hinner födes innan imorn så vi får varsin dag!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Barnen är mitt liv

Hej flickor här är jag ännu med bebis inne i magen och inte utanpå :((

Love3 fick iallafall barn inatt eller imorse den lyckoosten!

Frogster usch vad hemskt :( Känns svårt när man är så nära någon också, har liknande problem med min bror och hans fru men jag vet verkligen inte vad man ska göra.. Dom matar deras barn men det är andra saker som gör mig orolig.. Kan ta det privat på facebook senare..

Taniko och POP vilka fina bebisar och overallen var super fin :))

Kommer inte ihåg allt som har skrivits men hoppas jag svarat på det mesta..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2