Inlägg från: Frogster |Visa alla inlägg
  • Frogster

BF November,2010 DEL 2

Jag har köpt en Easyhug bärsjal och den är verkligen värd varenda öre!
    Den är bara som två tygstycken som är kanske 60-70cm breda och ihopsydda i kortsidan. Trär de över vardera axel och lägger/sätter barnet i den ena och stödjer med den andra. Blir skitbra och stadigt och man slipper böka med att knyta och diverse!

• Frogster
    Maddie72 skrev 2010-11-03 07:31:53 följande:
    Den verkar ju bra. Har du någon bild på hur den ser ut eller länk var man kan köpa en sådan.
    Oj... Glömde visst få med den! Haha

http://www.easyhug.se/

=)
  • Frogster

Känns som dags att uppdatera med ny bild på min stora lilla grabb! =)
    På fredag blir han hela 6 veckor! Fattar inte var tiden tagit vägen...
    Lite lustigt att tänka att han egentligen inte skulle varit född än... Tisdag nästa vecka, alltså den 9:onde var hans planerade BF!
    Så krasst sett så skulle han ha kunnat ligga kvar i magen i nästan 3 veckor till om jag gått över... Fy vad lustig tanke! Haha

I måndags uppmätte han 3240g fördelat på 51,5cm och med ett huvudomfång på 35cm =)
    Och som synes på bilden så har han *host* snart växt i strl 56! Haha
    Upptäckt att det är perfekt med för stora tröjor när man går ut med hundarna för då har han hela tiden händerna skyddade! =)
    Testat att ha "vantar" på honom men de bara kasar av när han vevar runt och bädda ner händerna funkar inte heller så det här var en perfekt lösning för stunden! =)
  • Frogster
    Marinero skrev 2010-11-03 11:39:04 följande:
    Jag tycker att det tar bort de absolut värsta topparna absolut! Smärtan blir hanterbar! Men den har väldigt olika effekt beroende på vem som tar den har jag förstått.
    På mig hade den ingen effekt alls.
    Rättare sagt, jag klarade bara av den i låga doser! När de drog på mådde jag sjukt illa och var nära att svimma var gång jag tog ett andetag.
    Kastade den på helsicke ganska omgående!
  • Frogster
    MammaDeborah skrev 2010-11-03 19:50:49 följande:
    Kwackie: Spännande!! Lycka till! :)

Libragirl: Wow, vilken förlossning! Skönt att allt gick bra och stort grattis!

Hörni, jag börjar bli ordentligt nervös nu.. :-/ Imorgon vid den här tiden har jag kanske henne i famnen. Funderar på hur det kommer att gå, hur ont det kommer att göra, osv.. :-S Hoppas jag klarar av att sova i natt. För jag är så spänd just nu!
    Säger som Williams.... Klart det kommer gå bra!
    Håller mina tummar för dig!
  • Frogster

100% gnäll....

Är jag bara löjlig som tycker att vissa människor borde vilja engagera sig i Jespers liv?!
    Känner mig så jäkla ledsen och besviken och tårarna bara rinner.
    Har precis pratat med min mamma. Ännu en gång så bangar hon att komma hit trots att hon lovat och pratat om det i flera dagar!
    Min son är för jösse namn snart 6 veckor gammal! Min mor bor inte alls många mil bort och är pensionär med massor av tid!
    Varför finns där hela tiden massa undanflykter? Varför vill hon inte ens träffa honom?

Min bror fick barn 10 dagar innan Jesper kom. Hela min släkt var emot den graviditeten från allra första början!
    Men ändå så träffar hon lilla Jennie åtminstone en gång i veckan! Varför kan hon då inte träffa Jesper som hon trots allt varit väldigt positivt inställd till enda sen hon fick veta att jag var gravid?

Fattar inte vad jag har gjort för fel.... Eller är han bara inte värd mer?

Till Jennie har hon lagt åtskilliga timmar på att sticka jättefina kläder! Och Jesper kan hon inte ens anstränga sig och träffa...

När jag pratat med henne har hon pratat mycket om Jennie... Hon är så fin, söt och rar.... Ja, det är hon verkligen! En underbar liten tjej på alla sätt och vis!
    Men varför saknar hon intresse för att ens ta reda på hur Jesper ser ut?!

Det gör så sjukt ont att hon gör på det viset.
    Missunnar då rakt inte min bror den uppmärksamhet som hans flicka får! Jag bara saknar att Jesper inte får NÅN uppmärksamhet...
    Kom på en fika och säg hej liksom... Det behöver inte vara mer avancerat än så!
    Jag kräver liksom ingening mer än lite tid och det är inte ens för min egna skull jag vill ha den utan för grabbens skull....

• Frogster
    Hedi skrev 2010-11-03 22:03:58 följande:
    Alltsa jag tycker att värkar känns i hela magen!
    Det är det enda jag någonsin fått beskrivet för mig samt läst så jag fattade inte alls att min mensvärk jag gick med sista dagarna faktiskt var verkar!
    Hade jag vetat det så hade jag nog inte kört ett tufft 12-timmarspass på jobbet dagen före! Haha
  • Frogster

Åååh vilken underbar natt jag haft!
    Nåja, början på den var ingen höjdare... Har oftast Jesper hos mig i sängen för jag har varit så trött och sovit så dåligt att det varit på tok för jobbigt att gå upp varje gång han skriker.
    I början åt han med MAX två timmars mellanrum nattetid och tog honom ca 40 minuter att äta! I och med att jag använder amningsnapp och är världens nojigaste så har jag inte vågat ens nicka till lite grann under tiden!

Hur som så jag kröp ner i sängen med honom mot mitt bröst (låg på sidan). Toktrött som jag var började jag genast nicka till trots att J ännu inte riktigt kommit till ro.
    Rätt var det var började han bara gallskrika och jag fattade inte alls varför för han hade varit så lugn en lång stund!
    Stoppade ner handen under täcket för att ta tag om hans rumpa och skjuta upp honom i bättre "tröstposition" men så snart handen nådde rumpan for jag ur sängen snabbare än snabbt!
    Halva han var täckt i bajs! Aldrig hänt förut att jag fått blöjan att läcka så brutalt.... Bara upp och tvätta honom och byta i sängen innan vi kunde försöka sova igen!
    Väl i säng somnade vi båda på stört.

Jesper vaknade vid 3 och ville äta. Åt i kanske 10, max 15 minuter innan han somnade och sov till 8!

Känns jättekonstigt att ha sovit så mycket och så bra!

Ang. situationen med min mor så ska jag prata med henne. Den här gången trodde jag verkligen att hon skulle komma när hon lovat så när hon ändrade sig så blev jag så jäkla ledsen och besviken att jag inte fick ur mig nånting...
    Men absolut är det nåt hon behöver få höra!

• Frogster

Godmorgon på er allesammans!

Hoppas det är bra med er allihop. Har haft en sjukt jobbig natt här så den här dagen lär bli rejält långsam känns det som...
    Men annars är allt bra här! =)

Är just nu extremt full i skratt!
    Har ju en vän som har 2 barn sedan tidigare och nu väntar sitt tredje. Det gör henne på någon höger till expert på ALLA bebisar!
    Hon höll på att få spel nu på morgonen när jag sa att jag hade J innanför tröjan när jag morgonpinkade vovvarna.
    Eller, det som var mest kris och katastrof var att jag inte tar på honom någon mössa!
    Försökte få henne att förstå att han faktiskt inte fryser minsta lilla nå! Men det gick inte fram...
    Försökte då beskriva hur han sitter: med huvudet i det närmaste fixerat mot mit bröst med stöd av sjalen och sedan min tjocka tröja (helt knäppt) över det. Han har alltså värme från mig, en sjal och en tjock tröja mellan sig och den kalla världen och han sover såååå gott så det är ingen tvekan om att han stormtrivs där!
    Men nej... Hennes barn hade minsann varit frusna när de var så små så då måste J också vara det!

"Vågade" inte yttra hur frusen han faktiskt är för då hade hon  nog seriöst ringt socialen på stört så uppjagad blev hon!
    Men trots att det innomhus är jättesvårt att hålla hans händer och fötter i normal temperatur så håller HELA han tempen jättefint ute!

Har seriöst riktigt roligt åt alla de som "kan"! =D

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2