Inlägg från: Frogster |Visa alla inlägg
  • Frogster

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 17:39:56 följande:
    ni som ammar, hur gör ni med napp till barnen?
    Jesper fick napp redan sin andra natt på neo =)
    Han hade väldigt svårt att komma till ro så därför frågade personalen om det var okej att ge honom en liten extra tröst.
    Nu är det dock bara när han ligger hos pappa som nappen är intressant. Hos mig är han lugn utan, ibland kan han vilja ha bröstet.
    Inte haft anledning att misstänka att nappen försvårat något med amningen!
  • Frogster
    Marinero skrev 2010-11-14 21:17:40 följande:
    Vi har båda i baksätet Vad jag förstått det så är det säkrast att ha i baksätet, speciellt i mitten. Men kör man ensam kan det ju kännas bättre att ha bebisen där fram ifall h*n tappar nappen, börjar gråta etc. Men sambon har alltid båeda i baksätet ändå. Och jag gillar verkligen inte sitta i baksätet, gjorde det bara när Olivia va pytteliten men nu är de två därbak.
    Det är inte per automatik säkrast att ha stolen i mitten bak. Oftast är det kanske så men det skiljer mellan olika bilar beroende på hur de är konstruerade! Glad

Jesper sitter bakom passagerarsätet.
    För oss var det ganska så självklart vart han skulle sitta. Jag har inte körkort och så länge J är så här liten så finns det ingen anledning för pappa att åka ensam med honom. Vår stol har rätt stor isofix-insats så den får inte plats bakom förarstolen då pappa är för lång =)
  • Frogster

Men vad spännande!
    Stort lycka till Carolina!!

• Frogster
    sunflower79 skrev 2010-11-15 10:35:40 följande:
    så himla spännande!! när man läser om alla o följer alla här inne inser man att snart är det faktiskt verklighet.. jag ska bli mamma fattar det inte riktigt ännu men det blir mer o mer tydligt för varje dag!
    Min grabb har hunnit bli 7 veckor och jag har fortfarande inte fattat så du har gott om tid på dig! Skrikandes
  • Frogster

Börjar bli minst sagt irriterad och frustrerad på amningen Rynkar på näsan

Nämnde ju för flera dagar sen att J bara åt och åt och åt och åt....
    Det har gett med sig! Han har lyckats alldeles suveränt bra med att öka min mjölkmängd!
    På morgon och tidig dag är brösten konstant spända!
    Så här framåt kvällskvisten vet jag dock inte vad som händer för då är det tomt! Eller i alla fall nära nog...

Jesper har legat och ätit i över en timme men till slut blev han bara frustrerad trots att han ätit från båda brösten.
    Värmde på lite tidigare urpumpad mjölk och han sätter i sig nästan 60ml i ett nafs! Förvånad

Fattar verkligen inte varför det har blivit så... Gör jag något fel?

• Frogster
    Hedi skrev 2010-11-15 19:18:54 följande:
    Han kanske är inne i en tillväxtperiod och da behöver han ju mer än vad som finns! men jag tror att det ända som hjälper är att amma mera. Det kanske tar nagot dygn innan produktionen ökar.
    Men alltså...

Är det verkligen precis som det ska när det knappt finns nån mjölk på kvällarna?
    Han åt jätteofta för några dagar sedan och mjölkmängden har ökat märkbart på dagtid och minskat märkbart på kvällstid!
    På dagarna klunkar han både länge och väl och somnar sedan tvärmätt!

På kvällarna snuttar han som en tok men sväljer inte många gånger alls. Blir aldrig nöjd utan bara mer och mer frustrerad tills han når en punkt då han somnar ifrån allt.

På dagarna är brösten spända och välfyllda hela tiden men på kvällarna är de mjuka och det känns tydligt att där inte finns särskillt många droppar!
  • Frogster
    Love3 skrev 2010-11-15 21:08:31 följande:

Nej nu kmåste jag fråga er en sak.... Är det bara fostervatten som kan lukta som sperma? (a förutom sperma då)
    Har haft flytningar i några dagar som har luktat så, men inte överdrivet mycket så man har reagerat direkt..

(Jag har inte haft sex heller så sperma är det inte.)

Har försökt hitta vad det kan vara annars här på FL men inte hittat något svar...

Fostervatten har jag svårt att tro att det är just för att det inte rinner eller sipprar om man säger så...

Bara "vanliga" lite vattnigare flytningar.

Man känner sig ju inte direkt fräsch och det luktar verkligen illa! ursäkta min ärlighet

Låter precis som min vattenläcka! =)
  • Frogster
    popcornplaya skrev 2010-11-15 21:20:34 följande:
    Alltså fostervatten ska ju i princip inte lukta någonting så om du tycker det luktar illa så är det nog mest kraftiga flytningar. Men det kan man få alldeles mot slutet så kanske att bebis vill kika ut snart.
    Jo, fostervatten har en väldigt speciell doft.
    Mitt i mellan sperma och akvarievatten enligt min näsa Skrattande

När jag var in och konstaterade min läcka så användes just näsan för att säkerställa att det var vatten =)
  • Frogster

Det är verkligen helt otroligt att just jag skulle få världens finaste lilla kille! *helt och totalt opartisk*Hjärta

• Frogster
    Helen C skrev 2010-11-16 10:45:32 följande:
    Mitt minne. Men var skriver man på faderskapsintyget??? De står stilla=)
    Familjerätten =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2