• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Nea11

Vad underbart för er alla som gjort rul nu!

Själv så skulle jag på inskrivning hos Bm igår,eftersom jag flyttat till en ny stad. Skulle bara ta ett blodprov. Bad henne att lyssna på hjärtljuden,eftersom jag var lite orolig efter den senaste blödningen. Hon gjorde det trots att de inte brukar innan v 20. Hon hörde inga hjärtljud och hon blev nog lite orolig. Så jag fick direkt gå in till läkaren i rummet brevid och göra ett ultraljud. Bebisen rörde sig för fullt, så det var verkligen en rolig överasskning att få en liten tjuvkik:) 

Hoppas att allt är bra med er alla! :)

• kicki08

popcornplaya: Va mysko att du blivit så pass mycket framåtflyttad tycker jag..... det handlade väl om typ 2 veckor sist oxå va?
    det kanske bara är en liten bebis..... Men skönt att allt såg bra ut iallafall. Det är ju huvudsaken

SMC85: Härligt å få tjuvkika. det  är alltid jättekul att få se sin bebis
    Jag önskar jag fick göra ett UL till... Men här får man bara ett. Om det inte är så att något skulle hända.

ID blir 3: Jätteskönt att RUL gick bra. Och skönt att bli flyttad på så att du är längre gången än du trodde

• Sassa82
    Loppan11 skrev 2010-06-02 21:07:53 följande:
    Har din arbetsplats ett kollektivavtal så står reglerna om föräldraledighetsersättning ofta där. Du behöver inte vara med i facket för att ta del av ersättningen. Det är din arbetsgivare som eventuellt betalar ut den så jag föreslår att du frågar din chef. Eller så kanske ni har nåt intranät eller liknande på din arbetsplats där du kan läsa om reglerna.
    Kinne79 skrev 2010-06-02 21:44:49 följande:
    Så här står det på kommunals hemsida. Jag pratade om kommunals avtal när jag skrev till Sassa82 iom att hon var med i kommunal.
    Föräldraledig?

I några av Kommunals avtal (men inte i alla) finns en kompletterande ersättning som arbetsgivaren betalar i samband med barnafödande. De flesta avtal har också en premiebefrielseförsäkring som betalar premierna för din avtalspension när du är föräldraledig.

Din sektion vet mer, kontakta dem för information.

Tack ska kolla med jobbet jag jobbar ju som sagt kommunalt men är dock ej med i kommunals fack.
  • PennyJenny
    popcornplaya skrev 2010-06-03 18:45:30 följande:
    Hej, jag var ju på RUL idag. Trodde jag var i v.16+0 men var säker på att bli framflyttad då jag blev så mycket bakflyttad på mitt tidiga vul. Men tji fick jag, blev ännu mer tillbakaflyttad så nu är jag i v.15+3 med BF 21/11.
    Argh, sura dagar det där! Men du får lite plåster på såren med ytterligare ett ul iaf :) Såg allt bra ut annars?
    Nea11 skrev 2010-06-03 18:46:54 följande:
    Vad underbart för er alla som gjort rul nu!

Själv så skulle jag på inskrivning hos Bm igår,eftersom jag flyttat till en ny stad. Skulle bara ta ett blodprov. Bad henne att lyssna på hjärtljuden,eftersom jag var lite orolig efter den senaste blödningen. Hon gjorde det trots att de inte brukar innan v 20. Hon hörde inga hjärtljud och hon blev nog lite orolig. Så jag fick direkt gå in till läkaren i rummet brevid och göra ett ultraljud. Bebisen rörde sig för fullt, så det var verkligen en rolig överasskning att få en liten tjuvkik:) 
    Oj, vilken pärs! Vad skönt att allt var bra iaf
  • Helen C

Haft en underbar dag med riktigt fint och varmt väder...
    Pojkarna har varit på BVC idag. Stora killen fick 5½ års sprutan. Efter de för dom va duktiga så åkte vi och köpte varsin leksak, åkte in till stan och fikade., sambon hittade lite kläder... Gjort middag då min syster med familj kommer , sen gjort jordgubbstårta... Varit ute och spelat fotboll, barnen duscha, nu är dom i sängen och kollar på Lejonkungen, och nu ätnligen kunde jag sätta mig....

Bebisen har hört av sig lite idag med någon spark, tror de varit varmt i magen=)

• mzetterblad

Ja idag har jag inte vart hemma på hela dagen , ute o glassat i solen hela dagen =)
    Underbart med sooool =D

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • frukarlssonn

Hej på er! Har köpt mig lite datatid så jag passa på att säga hej från Mallis

Resan gick bra men klart Olivia blev lite otålig mot slutet men annars gick de kanonbra, inte ont i öronen el nåt!

Idag käka vi middag här på hotellet o gud vilken mat! Märks att det är 4+ stjärnigt! Vi lär ju inte åka på sådanan här semestrar på många år nu så vi passar på att njuta

Grattis till alla lyckade ul Själv längtar jag till ul nästa torsdag

Kram alla o hoppas ni har de bra!

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-06-03 19:54:30 följande:

Resan gick bra men klart Olivia blev lite otålig mot slutet men annars gick de kanonbra, inte ont i öronen el nåt!

Idag käka vi middag här på hotellet o gud vilken mat! Märks att det är 4+ stjärnigt! Vi lär ju inte åka på sådanan här semestrar på många år nu så vi passar på att njuta

Härligt att höra ifrån dig att ni har de bra... Vi har strålande väder här=)

Nu e jag riktigt trött, kommer somna tdigt=)
  • Kinne79

Kul att alla rul har gott bra idag. Grattis till tjejen Min Lukas.

Idag har jag jobbat 10h, är helt slut, men får inte lägga mig innan 21.

• PennyJenny
    Marinero skrev 2010-06-03 19:54:30 följande:

Aaaah, låter underbart
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2