• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Loppan11

Hur mycket har ni gått upp i vikt hitills?

Jag har gått upp 4 kg. Når v.19 i morgon och tycker det känns bra. Förra gången jag var gravid upptäckte man runt v. 30 att jag inte gått upp tillräckligt (runt 5-6 kg då tror jag det var) och det visade sig även på tillväxtul att bebisen var liten. Men med nogranna kontroller och sjukskrivning (vila, ryggläge) så växte den lille till sig. Hela 2700 g vägde sonen när han komFlört.

• Jojo 85

det skrivs så mycker, kul, men jag hinner inte med att läsa allt tyvärr.. så man missar ju mycket av vad ni är med om o så..

Igår var vi på avslutning med öppna förskolan. Det var ute i solen o sedan stannade vi kvar där ute på ängen o spenderade dagen där med några mammor o deras små Min väninna hade gjort en jätte god pastasallad som hon bjöd på Sen smaskade vi i oss jordgubbar, mums. Nu har jag brännt mej liiite på ryggen/axeln lite o har fått lite färg även i ansiktet.
    Tyvärr är det inte lika varmt ute idag.. så de blir nog inget solande idag om inte temepraturen stiger.

Min mage har börjat komma nu.. igår eftermiddag så fanns den bara där o verkar ha kommit för att stanna nu

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Helen C

Jag är i vecka 19 och har gått upp 6 kg...E rätt nöjd med de....
    Mitt första kom på BF och vägde 3485 och andra 40+5 och vägde 3575, så haft normalviktiga=)

• Kinne79
    Bisquit skrev 2010-06-04 09:00:03 följande:
    God morgon!!

Fick just veta att min kompis och hennes dotter får komma hem bara amningen kommer igång..
    Tack vare karolinskas ( huddinge ) kylbehandling så verkar det som om hon klarar sig utan skador. Även om det är lite tidigt att veta redan nu.
    *lyckotårar*
    Vilken underbar nyhet!
  • Jojo 85

vet inte vad jag väger nu.. sist jag vägde mej så hade jag gått ner i vikt..
    Josefine kom i v.38+6 o vägde 2690g o var 47cm.. srtl 50 var för stort, haha. Nu har man en tjej på dryga 10kg o nästan 3dm längre

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • popcornplaya
    Loppan11 skrev 2010-06-04 09:20:40 följande:
    Hur mycket bakåt blev ni flyttade?
    På tidigt vul blev vi först tillbakaflyttade nästan 2 veckor och nu blev vi tillbakaflyttade 4 dagar till. Enligt FL skulle jag haft ägglossning den 1 mars men det är ju skumt då jag senast hade min mens vid månadsskiftet januari/februari.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Kinne79

Igår var min mage alldeles hård, är den på väg att komma nu kanske? Är i v. 14+6 idag.

Jag börjar så smått närma mig min utgångsvikt, men ligger fortfarande på minus, men det kryper högre upp för varje gång jag väger mig.  

• popcornplaya

Sådärja då var könsul bokat Skrattande

Den 21/6 blir det på emmakliniken i gbg. Blir vanligt ul och inte 3d/4d. Vanligt kunde man kolla från v.18 och 3d/4d inte fören från v.22 och jag orkar inte vänta så länge....hahaha

Kommer vara i 18+0 den 21:e. Och 21 är ju tydligen vårat datum eftersom sonen hade BF 21:e Den här bebisen har den 21:e.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Helen C
    Kinne79 skrev 2010-06-04 09:45:59 följande:
    Igår var min mage alldeles hård, är den på väg att komma nu kanske? Är i v. 14+6 idag.

Jag börjar så smått närma mig min utgångsvikt, men ligger fortfarande på minus, men det kryper högre upp för varje gång jag väger mig.  
    på väg är den nog inte. Min mage e hård oftast hela tiden, inte när jag ligger ner, men står jag så är den hård.... De växer ju ett liv i magen=)

popcornplaya- Kul att ni fått en tid för könsul.... Veckorna går ju så fort så snart e ni där
  • Bebis050810

Jag är i vecka 18 och har gått upp 7 kg! vilket jag tycker är fö mkt.
    Väger nu 59,5 kg.

Gick upp 22 kg med nr 1 och 14 kg med tvåan. Hoppas på max 14 med nr 3, det verkar ju inte så lovande nu men jag äter inga onyttigheter och ändå går jag upp!! tränar o promenerar iofs inget.... men jag är så trött o energilös hela tiden...

Har fått två normalviktiga barn, första kom på BF och vägde 3350g och tvåan kom på BF+3 och vägde 3050g.

Med nr ett hade jag jätteproblem med att gå ner tog 1,5 år och många mil på motionscykeln!!! + gi-diet. efter tvåa blev jag sjuk, ibs, och gick ner en massa så nu när jag blev gravid igen i våras låg jag på 9 kg under min "normalvikt" men jag trivsdes kanonbra som smal!! så jag ska ner till 52 kg igen sen efter min lilla bebis kommit!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2