• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Nanniz

Hej Alla glada!

Som vanligt skrivs det en hel massa här inne.. Härligt.

Kul att det gjorts massa RUL, jag är en av alla

Blev flyttad till 2/11, helt ok. Bebisen ville inte ligga stilla och var svårmätt. Nu är jag gravid! Helt underbar känsla, vågade inte riktigt tro på det innan. Men nu hoppas jag att vi ska få gå hela vägen!

Vi fick inte veta könet, men kommer boka ett privat lite senare i sommar, är jättenyfiken!

Ps.. gjorde en du grej.. riktigt dum, känner mig så korkad.. jag tänkte göra ul bilderna lite tåliga så jag laminerade dem.. nu ser man bara om man håller upp bilderna mot ljuset.. de är nästa helt svarta... . UL bilderna är inte värmetåliga..

• yonasam

Grattis tjejer till alla RUL, vad roligt :)

Vi var oxo på RUL idag och fick se bebis men den var inte samarbetsvillig alls, låg jättekonstigt men den bjöd bådå på suga tumme och öppna munnen. Allt såg bra ut och BF blev framflyttad till 31/10
    Fick också veta att min moderkaka ligger i framvägg och därför känner jag inget framifrån under naveln (kommer senare sa hon)

Vet inte ´vad jag ska göra åt mina fötter dock :( de är jättesvullna och gör ont :(

• Kinne79
    Nanniz skrev 2010-06-03 20:42:57 följande:
    Hej Alla glada!

Som vanligt skrivs det en hel massa här inne.. Härligt.

Kul att det gjorts massa RUL, jag är en av alla

Blev flyttad till 2/11, helt ok. Bebisen ville inte ligga stilla och var svårmätt. Nu är jag gravid! Helt underbar känsla, vågade inte riktigt tro på det innan. Men nu hoppas jag att vi ska få gå hela vägen!

Vi fick inte veta könet, men kommer boka ett privat lite senare i sommar, är jättenyfiken!

Ps.. gjorde en du grej.. riktigt dum, känner mig så korkad.. jag tänkte göra ul bilderna lite tåliga så jag laminerade dem.. nu ser man bara om man håller upp bilderna mot ljuset.. de är nästa helt svarta... . UL bilderna är inte värmetåliga..
    Nej, vad tråkigt.
  • Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-06-02 15:41:45 följande:
    Nja, du får behålla samma Fp, men för att behålla din Sgi så tror jag att du måste ta ut 5 dagar i veckan. (Men jag kan ha fel)
    nej, det gäller även sgi:n. det är samma som att ta ut 5 dagar.. fp drabbas inte om man tar ut färre dagar, men får man inte fler barn inom en viss tid så riskerar man att förlosra sin sgi om man inte tar ut minst 5 dagar efter 1 års dagen.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-06-03 21:21:36 följande:
    nej, det gäller även sgi:n. det är samma som att ta ut 5 dagar.. fp drabbas inte om man tar ut färre dagar, men får man inte fler barn inom en viss tid så riskerar man att förlosra sin sgi om man inte tar ut minst 5 dagar efter 1 års dagen.
    Jaha, det låter ju bra. Så i princip så kan man ta ut 5 dagar tills man blir gravid och sedan kan man ta ut färre igen.
  • Bebis050810

Hej!

Jag har läst här i er tråd länge men inte velat skriva men nu måste jag nog hänga på er!

Jag är mamma till 2 flickor födda 05 och 08 och väntar nu bebis nr 3 i november.

Har varit på 2 VUL och ett UL i vecka 13+ och nu väntar jag på RUL den 21 juni, är då i vecka 20, läääängtar!!!

Har en fin bebismage nu men känner inga rörelser.... vilket oroar såklart, man tycker ju att man borde känna tidigare med nr 3, jag är i vecka 17+1 idag.
    Kände massa nervryck + nåt inne i magen för 2 veckor sedan men sen inget mer, det var bara en dag, sen nu försöker jag känna efter varje dag och kanske kanske är det bebis som sparkar till nångång ibland men jag är absolut inte säkert på att det är den!! kan lika gärna vara tarmar eller inbillning.....

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11 2010 ♥ ¸.?°´¯)
  • PennyJenny
    Grattis till lyckade RUL

Har hört förut om tjejer som laminerat sina bilder och de blivit helt svarta :( Sååå tråkigt verkligen!!

Vi fick bara en enda bild (profilbild) vilket var lite snopet. På NUPP i v13 fick vi typ 8 st eller nåt.
  • mzetterblad
    Bebis050810 skrev 2010-06-03 21:28:58 följande:
    Hej!

Jag har läst här i er tråd länge men inte velat skriva men nu måste jag nog hänga på er!

Jag är mamma till 2 flickor födda 05 och 08 och väntar nu bebis nr 3 i november.

Har varit på 2 VUL och ett UL i vecka 13+ och nu väntar jag på RUL den 21 juni, är då i vecka 20, läääängtar!!!

Har en fin bebismage nu men känner inga rörelser.... vilket oroar såklart, man tycker ju att man borde känna tidigare med nr 3, jag är i vecka 17+1 idag.
    Kände massa nervryck + nåt inne i magen för 2 veckor sedan men sen inget mer, det var bara en dag, sen nu försöker jag känna efter varje dag och kanske kanske är det bebis som sparkar till nångång ibland men jag är absolut inte säkert på att det är den!! kan lika gärna vara tarmar eller inbillning.....
    VÄLKOMMEN =)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • popcornplaya
    Bebis050810 skrev 2010-06-03 21:28:58 följande:
    Hej!

(¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11 2010 ♥ ¸.•°´¯)
    VÄLOMMEN Skrattande
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2