Bebis050810 skrev 2010-06-04 10:39:06 följande:
Jag är i vecka 18 och har gått upp 7 kg! vilket jag tycker är fö mkt.
Väger nu 59,5 kg.
Gick upp 22 kg med nr 1 och 14 kg med tvåan. Hoppas på max 14 med nr 3, det verkar ju inte så lovande nu men jag äter inga onyttigheter och ändå går jag upp!! tränar o promenerar iofs inget.... men jag är så trött o energilös hela tiden...
Har fått två normalviktiga barn, första kom på BF och vägde 3350g och tvåan kom på BF+3 och vägde 3050g.
Med nr ett hade jag jätteproblem med att gå ner tog 1,5 år och många mil på motionscykeln!!! + gi-diet. efter tvåa blev jag sjuk, ibs, och gick ner en massa så nu när jag blev gravid igen i våras låg jag på 9 kg under min "normalvikt" men jag trivsdes kanonbra som smal!!

så jag ska ner till 52 kg igen sen efter min lilla bebis kommit!

Va länge sen jag vägde 52 kg, va nog 21 när jag vägde så.. E glad om man kommer ner till 60 kg sen,

men har en del överbliven hud oxå efter andra barnet, så blir operation för mig sen när jag ammat klart och de...Alla går upp olika mkt och alla går ner olika mkt, en del får ju kämpa och en del behöver inte göra någonting alls..... Men man bär på ett barn som tar mkt, därmed blir de man kanske äter mkt eller så