• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C
    Bebis050810 skrev 2010-06-04 10:39:06 följande:
    Jag är i vecka 18 och har gått upp 7 kg! vilket jag tycker är fö mkt.
    Väger nu 59,5 kg.

Gick upp 22 kg med nr 1 och 14 kg med tvåan. Hoppas på max 14 med nr 3, det verkar ju inte så lovande nu men jag äter inga onyttigheter och ändå går jag upp!! tränar o promenerar iofs inget.... men jag är så trött o energilös hela tiden...

Har fått två normalviktiga barn, första kom på BF och vägde 3350g och tvåan kom på BF+3 och vägde 3050g.

Med nr ett hade jag jätteproblem med att gå ner tog 1,5 år och många mil på motionscykeln!!! + gi-diet. efter tvåa blev jag sjuk, ibs, och gick ner en massa så nu när jag blev gravid igen i våras låg jag på 9 kg under min "normalvikt" men jag trivsdes kanonbra som smal!! så jag ska ner till 52 kg igen sen efter min lilla bebis kommit!
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    Va länge sen jag vägde 52 kg, va nog 21 när jag vägde så.. E glad om man kommer ner till 60 kg sen, men har en del överbliven hud oxå efter andra barnet, så blir operation för mig sen när jag ammat klart och de...Alla går upp olika mkt och alla går ner olika mkt, en del får ju kämpa och en del behöver inte göra någonting alls..... Men man bär på ett barn som tar mkt, därmed blir de man kanske äter mkt eller så
  • Helen C

Nu ska vi njuta av de här. E bara sommaren som blir en del onyttigheter Men de får vi... hihi

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-06-04 10:45:23 följande:
    Va länge sen jag vägde 52 kg, va nog 21 när jag vägde så.. E glad om man kommer ner till 60 kg sen, men har en del överbliven hud oxå efter andra barnet, så blir operation för mig sen när jag ammat klart och de...Alla går upp olika mkt och alla går ner olika mkt, en del får ju kämpa och en del behöver inte göra någonting alls..... Men man bär på ett barn som tar mkt, därmed blir de man kanske äter mkt eller så
    Hur gammal är du?
    Jag blir 32 i höst...

Jag kan inte äta en massa "skit-mat" pga mina problem med magen, det är tråkigt eftersom jag alltid varit en chipsmänniska, men bra för man håller vikten. men ibland unnar jag mig, chips, pizza, annan fet mat och ibland tål jag det och jag mår bra men ibland blir allt bara bläää...

På BF med första barnet vägde jag 87 kg!!! lite skillnad mot nu i våras, 52 kg HIHI
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Har ni gjort cub-test?

Inte jag....
    hade fundering men hoppa det, det finns inte i kalmar lansting och sen vet jag inte om jag skulle klara att ta bort ett barn iaf om det skulle visa sig att det hade DS. och för att få veta till 100% så måste man ju göra fostervattenprov och det är ju missfallsrisk med det ville jag inte göra iaf, så då kändes cub onödigt. ja så tänker jag... och hoppas på att det va ett klokt val... det var man ju aldrig.... sånt e livet ;)

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-06-04 09:45:59 följande:
    Igår var min mage alldeles hård, är den på väg att komma nu kanske? Är i v. 14+6 idag.

Jag börjar så smått närma mig min utgångsvikt, men ligger fortfarande på minus, men det kryper högre upp för varje gång jag väger mig.  
    den är nog inte på väg ska du se. sammandragningar kan man ha genom hela graviditeten, det är livmodern som "tränar" o förbereder sej på vad som komma skall..
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • mzetterblad

min pojk vägde 3955 g & va 54 cm lång när han föddes på bf+16

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • popcornplaya

Min pojk vägde 3870g och var 51 cm när han kom 5 dagar innan BF. Det tyckte jag var alldeles lagom, själv vägde jag 5½kg ungefär..... Så jag var rätt nojjig graviditeten igenom att jag skulle få en stooor klump.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Helen C
    Bebis050810 skrev 2010-06-04 10:52:50 följande:
    Hur gammal är du?
    Jag blir 32 i höst...

Jag kan inte äta en massa "skit-mat" pga mina problem med magen, det är tråkigt eftersom jag alltid varit en chipsmänniska, men bra för man håller vikten. men ibland unnar jag mig, chips, pizza, annan fet mat och ibland tål jag det och jag mår bra men ibland blir allt bara bläää...

På BF med första barnet vägde jag 87 kg!!! lite skillnad mot nu i våras, 52 kg HIHI
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    Jag blir 28 nu i sommar....
    Jag gick ner allting med första och va nere på 55 kg, med andra va de svårare att gå ner så ligger nog på något + nu när jag blev gravid, men jag tar tag i de sen.....Jag tänker inte så mycke på de, men jag försöker undvika de goda. Dricker mycke vatten....
    Men va inte dåligt att gå ner från 87-52... Förstård u trivs då
  • kicki08

Jag blir 33 år nu i sommar och jag gick upp 13 kg med förra bebisen. Jag gick ner nästan allt men hade redan samlat på mig lite övervikt sedan innan jag blev gravid. Så det plus några kg kvar ligger kvar sedan innan.
    sen har jag gått upp 4 kg nu och är i V 19. Jag tror det är rätt bra. förra gången gick jag upp 5 kg dom första 12 veckorna :-\ Och detta trots att jag åt jättebra och mycket frukt och vatten.
    Jag hoppas verkligen att jag klarar mig under 10 kg denna gången.
    Problemet är bara att jag inte alls är sugen på frukt denna gången..... Inte sugen på nånting igentligen alls.... Äter dåligt helt och hållet. Det här med maten blir väldigt hattigt och ofta blir det en smörgås på kvällen istället för riktig middag. Inge vidare antar jag......

Hur har ni andra med matsuget?

• Helen C

Jag äter när vi ska äta..  Så jag äter normalt egebtligen.... Va inte alls sugen på mat innan när jag blev gravid.....
    Jag kan hålla mig timmar om det e så.... Men tar frukt då och då, dricker mycke vatten....

Bebis050810- Är du frå Kalmar???? E jag emd

Luchen e avklarad nu. Makaroner och falukorv. Tur de finns lätta måltider att göra

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2