• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • MammaDeborah

Hallå där!

Ni skriver så fort här inne att man inte hänger med :) Beträffande det här med att ta reda på det så förstår jag inte varför folk ska ha så himla mycket åsikter. Alla får väl göra som de vill. Vi ska inte ta reda på det, men jag är i vecka 20 på rutinultraljudet och kanske ser vi då. Det skulle inte göra något, om vi säger så :) Det är sambons och mitt första barn så vi är mest nyfikna på vems personlighet h*n får, ögonfärg, u name it.

Efter en underbart solig helg kommer nu tydligen en tråkig vecka.. men trädgården blir väl glad för lite regn och vi slipper vattna ;) Dessutom kan jag få till lite sytid, hoppas jag. Vi gifter oss om knappt tre veckor och sen trillar det in sybeställningar titt som tätt. Kul, tiden går!

Kanske finns det någon gång tid att sy till de egna också... "Skomakarens barn....."

• kicki08

MammaDeborah: WOW vilka urfina kläder du syr Får man göra beställningar av dig alltså?

• MammaDeborah

Kicki08:a >> PMa mig så kan vi diskutera det hela

• PennyJenny
    popcornplaya skrev 2010-06-07 09:14:04 följande:
    Blir rätt sur på folk ibland faktiskt. Vi har väll fått lite blandade åsikter om att vi ska ta reda på könet den här gången. Mest från svärisarna. Det är ju bortkastade pegnar tydligen och så förstör man tydligen hela grejen med att vänta barn..... Inte visste jag att könet var det ända viktiga?

Känns som att många i sverige speciellt dom lite äldre generationerna är så gammalmodiga med det där att ta reda på kön.

Och jag tycker väll att det är våran bebis alltså vårat beslut. Sa till sambon igår att om inte hans föräldrar vill veta könet så ska vi väll inte berätta det heller efter att vi tagit reda på det...hahaha. Då tror jag dom kommer vilja veta ändå.
    Vi har också fått många höjda ögonbryn när vi sagt att vi har tagit reda på vad det är. Men jag är van, har gjort det med 3 barn av 4. Med första fick man inte veta. Och jag tycker personligen att det känns både mysigare och verkligare när man vet om det är en hon eller han där inne  och inte bara "den"   Och könet är i min värld det lilla i det stora hela. Man vet ju fortfarande inte hur bebisen ser ut, hur stor den är, temprament osv osv. Och för mig är huvudsaken en frisk bebis - oavsett kön. Så jag skiter i vad folk tycker, det är vårt barn och då ska vi få veta om vi vill (precis som vår RUL-bm sa när vi frågade om hon ville titta efter).
  • Vi 2 blir 3

Vad spännande med alla som gjort RUL idag, längtar till vårat RUL på onsdag :D

• Bebis050810

Jag tycker att man får göra precis som man vill! det är upp till varje familj att bestämma.
    Själv vill jag inte veta könet, vill ha den lilla överraskningen till förlossningen! har 2 flickor sen innan så det hade ju varit praktiskt att veta, men nej. Kanske för att man skulle få köpa en ny vagn, med speciella flickfärger eller pojkfärgen, nu har vi en grå som passar för båda.
    men skulle jag få bestämma så hade det blivit en chockrosa alt. en skrikblå eller skrikgrön HIHI

Rul är 21 juni......

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Catt

Vi ska på rul på tisdag. spännande!! Sambon har agt att han inte ville kolla kön denna gången men idag ändrade han sig =). Så vi ska också fråga om de kan de om det är en flicka eller pojke. Min lillasyster var på sitt rul idag och hon väntar en liten pojke =). Hon ligger en vecka före mig i graviditeten så det blir jämngamla kusiner.Kul!

• PennyJenny
    Min Engla skrev 2010-06-07 11:59:41 följande:
    Heej!!

Nu har vi kommit hem från UL - allt såg bra ut!!! Skönt!! Men den ville inte visa könet denna gången i heller!!! Ligger med vaderna eller fötterna för hela tiden och ville inte alls sammarbeta - haha! Gick direkt hem och bokade ännu en ny tid på emma kliniken den 2 juli om 4 veckor - ser vi inte det då heller så får det bli en överraskning - då är det meningen!

Lycka till ni andra idag!!
    Grattis till en frisk bebis Synd ni inte kunde se, men det kommer säkert på Emmakliniken då!
    kicki08 skrev 2010-06-07 14:19:23 följande:
    PennyJenny: Kunde inte hålla med mer Well spoken
    Tack
    Catt skrev 2010-06-07 15:32:30 följande:
    Vi ska på rul på tisdag. spännande!! Sambon har agt att han inte ville kolla kön denna gången men idag ändrade han sig =). Så vi ska också fråga om de kan de om det är en flicka eller pojke. Min lillasyster var på sitt rul idag och hon väntar en liten pojke =). Hon ligger en vecka före mig i graviditeten så det blir jämngamla kusiner.Kul!
    ÅÅh, vad roligt att ha nån så nära som också ska ha barn i samma tid :) Jag är tyvärr alldeles ensam, inga kompisar eller släkt som ska ha samtidigt som mig (har varit så varenda gång!)
  • Nea11

Vad roligt med alla RUL nu:) Hoppas det går bra!

Vi ska inte kolla könet,då sambon inte vill. Tänkte först att det inte spelar så stor roll.
    Men nu börjar jag bli riktigt nyfiken:)
    Kan ju hoppas att man får se nåt på ultraljudet ändå:)

Ha en trevlig kväll alla!!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2