• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • kicki08

MissCh: Till oss sa dom att det med stor säkerhet är en liten tjej. och jag har ju två killar sedan tidigare så det känns jättekul. Men jag tror vi försöker hålla ett litet öppet sinne iallafall så man inte blir jättechockad om det skulle titta ut en pojke. även om dom sällan har fel

Jag tror inte jag kommer handla en massa tjejkläder. Utan bebis får nöja sig med det vi har. Det är neutrala grejjer. Så handlar jag rosa och tjejjigt när hn är ute

• Jojo 85
    kicki08 skrev 2010-06-05 07:23:21 följande:
    MissCh: Till oss sa dom att det med stor säkerhet är en liten tjej. och jag har ju två killar sedan tidigare så det känns jättekul. Men jag tror vi försöker hålla ett litet öppet sinne iallafall så man inte blir jättechockad om det skulle titta ut en pojke. även om dom sällan har fel

Jag tror inte jag kommer handla en massa tjejkläder. Utan bebis får nöja sig med det vi har. Det är neutrala grejjer. Så handlar jag rosa och tjejjigt när hn är ute
    Ja, man hinner handla mycket rosa (om man vill) även efter bebisen kommit
    Josefine var så liten när hon kom så jag skickade min mamma att handla fler kläder i strl 50 (som ändå var lite stort) så då fick vi 2 el 3 rosa uppsättnigar Jag tror jag hade typ 2 bodys (i byxväg minns jag inte ens) i strl 50 med mej till BB, sen vart vi kvar där 6 dagar så det behövdes ombyte.. vissa grejjor vart ju nerbajsade för att blöjan läckte o så.

Vad roligt att troligtsvis få en liten tös när ni har 2 grabbar sen tidigare. Undra om storebröderna kommer bli överbeskyddande.. det brukar lätt bli s
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • MissCh

Nej, jag handlar inte heller så väldigt könsuppdelat, men eftersom jag har två flickor finns det ganska mycket som man hade ta bort om det var en pojke, klänningar och sånt. Vi har bara ett förråd, det är en liten krypvind, så det är ganska trångt. Det ska bli skönt att bli av med lite grejer därifrån sen, har bl a en isärplockad spjälsäng liggande. Men vagn och bilstol måste vi köpa, så jag har börjat kolla på det nu. Blir nog på Blocket Glad

• Helen C

Hallå tjejer....
    E så glad idag, men tror de beror på vädret faktiskt.... Att man blir så glad i kroppen av lite sol.... Härligt...

Ska snart upp till min älskade sambo i Borgholm där han jobbar, så en kompis till honom ska med upp så blir trevligt....

Är så himla lycklig

• PennyJenny
    Jojo 85 skrev 2010-06-04 21:27:04 följande:
    du kan ju alltid ringa vårdupplysningen oxå
    Ja, jag kom ju på det sen Konstigt, jag ger alla dessa råd dagligen till patienter men när det gäller en själv blir man helt nollad haha :)
    Helen C skrev 2010-06-05 11:29:21 följande:
    Hallå tjejer....
    E så glad idag, men tror de beror på vädret faktiskt.... Att man blir så glad i kroppen av lite sol.... Härligt...

Ska snart upp till min älskade sambo i Borgholm där han jobbar, så en kompis till honom ska med upp så blir trevligt....

Är så himla lycklig
    *tummen upp*
  • Jojo 85
    PennyJenny skrev 2010-06-05 14:56:35 följande:
    Ja, jag kom ju på det sen Konstigt, jag ger alla dessa råd dagligen till patienter men när det gäller en själv blir man helt nollad haha :)
    Helen C skrev 2010-06-05 11:29:21 följande:
    Hallå tjejer....

Är så himla lycklig
    *tummen upp*
    Ringde du dit då? Vadsa dom? Hoppas att du mår bättre idag!
  • Helen C

Har haft n kanon mysig dag uppe i Borgholm. Har dock bränt armarna och bröstet, så jag lär ju inte kunna sova inatt=)Men får ju skylla mig själv, men älskar solen.....

Ska iväg snart igen och träffa en kompis så ska sätta ioss på en uteservering och äta lite gott.....

Har hört att de finns alkoholfritt Rosévin, men vågar knappt dricka ute för då tror väl folket att man dricker alkohol, men får se

• MissCh

Igår kväll kände min man bebisens sparkar för första gången! Flera gånger på ena sidan av magen när vi satt i soffan, mysigt.

Vilken härlig dag det varit! Äntligen lite sommar. Håller med er andra om att man blir glad

• Helen C
    MissCh skrev 2010-06-05 20:19:13 följande:
    Igår kväll kände min man bebisens sparkar för första gången! Flera gånger på ena sidan av magen när vi satt i soffan, mysigt.

Vilken härlig dag det varit! Äntligen lite sommar. Håller med er andra om att man blir glad
    Va mysigt. Så fort min sambo ska känna så slutar den....

Haft en mysig kväll med en underbar vän. Åt gott och snackade lite skit..... Tur man har nära vänner som bryr sig om än fast man e gravid......De kallar jag vänner....
  • PennyJenny
    Jojo 85 skrev 2010-06-05 15:51:45 följande:
    Ringde du dit då? Vadsa dom? Hoppas att du mår bättre idag!
    Nä, jag gjorde aldrig det. Har inte känt av magen alls idag
    MissCh skrev 2010-06-05 20:19:13 följande:

Visst är det mysigt :) Jag har lyckats känna en spark utifrån också men sen har det inte hänt fler ggr. Så sambon lär ju få vänta (otåligt) på att få känna. Har ju moderkakan i framvägg oxå så det var nog en lyckoträff att jag hade handen precis på sidan när bebisen sparkade :)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2