• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C

Tror många har negativa åsikter om de där med att ta reda på könet. Men det e faktiskt VI som bestämmer och inte dom.... Jag tycker inte man förstör hela grejen att ta reda på könet.... Jag låter dom bara prata och håller bara med sen gör vi som vi själva vill. Men de har varit mycke åsikter här oxå....

Men idag ska vi få se om dom ser va vi väntar och att man får rätt person som vill säga de oxå

• Kinne79

Vi kommer förmodligen att få reda på könet på rul:et. Men vet faktiskt inte om vi kommer berätta för någon att vi vet. Vi berättade om plusset så tidigt, så det skulle kännas mysigt att ha könet som våran hemlis.

• NJsmamma
    popcornplaya skrev 2010-06-07 10:11:18 följande:
    Ja jag fattar inte varför folk måste lägga sig i. Och varför skulle man förstöra allting bara för att man vet vilket kön det är? Snarare så kan man väll knyta an ännu mer till den lill* i magen?

Vi ska också till Emmakliniken, jag kommer vara i v.18+0 då. Vilken vecka kommer du vara i?
    Nej precis, men folk får väl ha sina åsikter kan garantera att dom kommer bli väldigt nyfikna ändå när vi väl har fått veta..   Jag kommer vara i veckan 19+0, hade gärna gått tidigare, men vi har RUL dagen innan midsommarafton och jag kände att det kan vara skönt att få se att allt förhoppningsvis ser bra ut först.. Så tisdag efter midsommarhelgen var första lediga tid, lååång väntan!!
  • NJsmamma
    Helen C skrev 2010-06-07 10:20:08 följande:

Tror många har negativa åsikter om de där med att ta reda på könet. Men det e faktiskt VI som bestämmer och inte dom.... Jag tycker inte man förstör hela grejen att ta reda på könet.... Jag låter dom bara prata och håller bara med sen gör vi som vi själva vill. Men de har varit mycke åsikter här oxå....

Men idag ska vi få se om dom ser va vi väntar och att man får rätt person som vill säga de oxå

Så spännande, stort lycka till idag!!
  • kicki08

NJsmamma: Jag har oxå råkat ut för sånna där kommentarer.
    att "Nä vi tog minsann inte reda på könet. Tycker det förstör allt då..."
    Öhh.... Det är så jäkla onödigt. Alla gör ju som dom vill. och för oss blir hela graviditeten och den lilla därinne ännu mer verklig när vi vet. Och vi längtar bara ÄNNU mer nu när vi vet

• Jojo 85

Vi kunde oxå få lite "negativa" reaktioner när vi berättade att vi väntade en flicka (förra grav).
    Till dom som frågade varför vi kollade sa jag bara att jag är väldigt nyfiken av mej o det ä ju så stort att få barn o lång väntan så lite "brödsmulor" på vägen gör det lättare..

Löjligt att det skulle ta bort hela "meningen" med graviditeten el vad ni skrev att folk sagt. Uppenbarligen tycker man inte det.. för då kollar man ju inte.
    Kanske är det så att "gamlingarna" är lite sotis för att dom inte hade det valet på "sin tid"?

Sen igår efterm. har Josefine varit febrig o fått 4 alvedon utspritt över natten.. nu får vi härda eftersom vi inte kan ge fler. Men hon verkar lite piggare. Sömnbristen känner jag av o var extra hungrig i morse..

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Bisquit

God morgon! ( typ )

Lycka till alla rulare, även om ni nog redan har gjort det nu.

Hade en underbar helg med massor av sol, var i trädgården hela dagarna, så skönt!!
    Tyvärr sitter man ju på jobbet nu igen.. Blä blä blä.
    Gud va jag vill ha semester nu!! Och jag som var tvungen att flytta fram min semester en vecka, känns tungt nu...

Tyckte jag kände bebisen i lördags, det var liksom nånting som knackae på insidan. Men jag satt och körde bil så jag kunde tyvärr inte släppa allt och känna efter... Hi hi.

Tycker min mage har sjunkit lite, just nu ser jag bara fet ut... Men men, den kommer nog tillbaka, haha.

• Min Engla

Heej!!

Nu har vi kommit hem från UL - allt såg bra ut!!! Skönt!! Men den ville inte visa könet denna gången i heller!!! Ligger med vaderna eller fötterna för hela tiden och ville inte alls sammarbeta - haha! Gick direkt hem och bokade ännu en ny tid på emma kliniken den 2 juli om 4 veckor - ser vi inte det då heller så får det bli en överraskning - då är det meningen!

Lycka till ni andra idag!!

• kicki08

Min engla: Typiskt!! Vår lilla tjej låg som i skräddarställning. Men vid ett tillfälle sträckte hon upp benen och hon fick en bild. Det var ren tur.
    Dom verkar sällan vilja sammarbeta dom små

• Party of five

NJ:s mamma: jag har också ul den 24 juni! Känns faktiskt som en evighet dit...

Vi tog reda på könet med trean, men vi höll det hemligt och ljög åt folk när de frågade om vi tagit reda på könet. "Nä" sa vi. Det kommer vi göra nu med! Härligt att veta själv och samtidigt höra alla spekulera om vad de tror det blir!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2